Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@23:42:56 GMT

قريب الوقوع بودن کودتا عليه وليعهد عربستان

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۶۲۴۶

خبرگزاري آريا- منابع آگاه از قريب الوقوع بودن کودتاعليه وليعهد عربستان خبر مي دهند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، منابع آگاه خبري از وقوع کودتاي قريب الوقوع در عربستان سعودي عليه وليعهد اين کشور خبر دادند.
پايگاه اينترنتي مرآة الجزيره ( متعلق به مخالفان سعودي) با اعلام اين خبر افزود :منابع آگاه در پايتخت عربستان سعودي اعلام کردند خاندان سلطنتي اين کشور دچار شکاف شديدي شده اند و سلمان بن عبدالعزيز شاه اين کشور از تبليغات گسترده عليه قطر هيچ اطلاعي ندارد و محمد بن سلمان پسرش به همراه دستگاههاي اطلاعاتي عربستان و امارات عربي متحده اين موج تبليغاتي را مديريت مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين منابع مي گويند رياض در آستانه وقوع کودتايي است که طي آن محمد بن نايف وليعهد، برکنار و متعب بن عبدالله جانشين او خواهد شد. عادل الجبير نيز به علت سفر به قطر در بازداشت بسر مي برد.
اين منابع مي گويند اختلاف با قطر پوششي براي سرگرم کردن مردم عربستان و منحرف کردن توجهات از کودتاي مذکور است.
اين منابع مي گويند مهمترين موضوع مورد اختلاف خاندان سعودي يمن است و محمد بن نايف و محمد بن سلمان برسر اين مسئله اختلاف دارند.
به گفته اين منابع: مقامات سعودي دو هفته پيش درخواست عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري فراري يمن را براي ديدار با ملک سلمان رد کرده‌اند. منصورهادي پس از رد درخواستش تهديد کرده است که طي 24 ساعت آينده امارات عربي متحده را از مشارکت در ائتلاف متجاوزان سعودي عليه يمن منع خواهد کرد. اما سه روز بعد به منصور هادي وعده داده شد که اجازه ديدار با ملک سلمان را خواهد يافت مشروط بر آنکه اين ديدار بيش از پنج دقيقه به طول نينجامد. اما اين ديدار عملاً 50 دقيقه بطول انجاميد و منصور هادي همه چيز را براي شاه سعودي تعريف کرد و شاه سعودي به او قول داد که تصميماتي اتخاذ کند.
منابع مذکور مي گويند ميان منصورهادي و دستگاه اطلاعاتي عربستان مشاجره روي داده است زيرا آنها در ازاي اجازه ديدار با شاه سعودي از منصور هادي خواسته بودند پيشنهادهاي آنها را امضا کند و او براي حصول اين ملاقات اين پيشنهادها را امضا کرده است. يکي از اين پيشنهادها تشکيل کميته اي سه جانبه در جنوب يمن است. رياست اين کميته را ژنرال علي محسن برعهده دارد و او آنچه را که دستگاه اطلاعاتي سعودي و محمد بن سلمان به وي ديکته مي کنند تصويب مي کند. البته اين کميته نيز عملاً به علت اقدامات امارات در فرودگاه عدن، هيچ گونه قدرت تأثير گذاري ميداني ندارد.
اين منابع مي گويند اقدامات امارات در يمن با هماهنگي دستگاه اطلاعاتي عربستان سعودي و محمد بن سلمان صورت مي گيرد و منصور هادي به شدت تحت فشار رياض قرار دارد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بهبود روابط ایران و عربستان نه تنها مطلوب اسرائیل نیست بلکه مطلوب آمریکا نیز نیست. در این زمینه مناظره آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره بهبود رابطه ایران و عربستان در شبکه تلویزیون اسرائیلی آی 24 نیوز را می‌بینید که لحن آتشینی به خود گرفت. در بخشی از این مناظره طرف آمریکایی خطاب به سعودی گفت: «اگر حمایت آمریکا و غرب از ارتش عربستان نبود، یمنی ها ناهار را در ریاض می خوردند!/نزدیکی روابط ایران و عربستان مایه تعجب آمریکاست...» و در مقابل طرف سعودی گفت: «... اقدامات عربستان به شما شوک وارد کرده؟ بیشتر به سلامتی خود توجه کنید!...» این مناظره را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است