Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@07:07:10 GMT

سرنوشت حضور یک دورگه در ژیمناستیک ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۶۶۰۷

سرنوشت حضور یک دورگه در ژیمناستیک ایران

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران حدود سه سال پیش زمزمه هایی درخصوص حضور یک دو رگه در تیم ملی ژیمناستیک شنیده شد. این دو رگه میلاد کریمی است که از پدری ایرانی و مادری قزاقستانی متولد شده است. وی اکنون 19 سال دارد و در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند که چند هفته پیش برگزار شد موفق به کسب مدال برنز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلاد مدتی در تیم ملی قزاقستان حضور داشت. اما بعد از مدتی پدرش تصمیم می گیرد با تعامل با فدراسیون ژیمناستیک ایران، میلاد را به ایران بیاورد. پس از انجام هماهنگی های لازم سال 93 پدر کریمی به ایران می آید و برای حضور فرزندش در تیم ملی با فدراسیون وارد مذاکره می شود. اما نهایتا با رئیس وقت فدراسیون جعفر درویش زاده به توافق نمی رسند. درویش زاده در مصاحبه ای درباره نتیجه گفت و گو ها برای حضور دو رگه ایرانی قزاقستانی در تیم ملی گفت: حضور وی به دلیل برخی عوامل و موارد ناممکنی که پدر وی از کمیته ملی المپیک تقاضا کرده بود، در حال حاضر منتفی شده است. یقینا در آینده باز هم به دنبال بازیکنان دو رگه در سایر کشورها خواهیم بود. به شرط آن که شرایط حضور آنها برای فدراسیون ژیمناستیک امکان پذیر باشد.
* مذاکره با آقای سرپرستپدر میلاد ناامید نمی شود و بعد از آن چند بار دیگر برای پیگیری موضوع به فدراسیون می آید. وی حتی در زمان سرپرستی اسبقیان نیز به ایران آمده و با او درباره پسرش صحبت کرده است.اسبقیان سرپرست فعلی فدراسیون در این باره گفت: ما آمادگی پذیرش ورزشکاران ایران که جز مفاخر کشورمان هستند را داریم. اما آن چه که اهمیت دارد فراهم آوردن شرایط و تشویق قهرمانان بر اساس ضوابط وزارت ورزش و جوانان است و فدراسیون بیشتر از آن نمی تواند کاری انجام دهد.
* شروط حضور میلاد در ایرانبا توجه به صحبت رئیس قبلی و سرپرست فعلی فدراسیون به نظر می رسد کریمی برای حضور میلاد در تیم ملی شروطی را گذاشته است. گفته می شود کریمی تهیه یک خانه و حقوق ماهیانه در ایران را برای پسرش پیشنهاد داده است که عملا از عهده فدراسیون خارج است. این در حالی است هنوز بسیاری از مدال آوران کشورمان از این امکانات بهره مند نیستند. اما در نقطه مقابل پدر میلاد هم چنان ترجیح می دهد پسرش برای ایران به میدان می رود. وی می گوید میلاد از کشورهای قطر، آذربایجان، کره و ژاپن و چند کشور دیگر پیشنهاد دارد اما می خواهم او به عضویت تیم ملی کشورش دربیاید.
علاقه خانواده کریمی برای حضور فرزندشان در ایران قابل احترام است اما سیستم ورزش کشور با تمام کاستی ها و ضعف هایی که دارد تابع قانون است و عملا با شروطی که پدر میلاد برای فدراسیون گذاشته است حضور او در تیم ملی منتفی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی

به گزارش همشهری آنلاین اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

کد خبر 847333 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • جلسه سرنوشت‌ساز بارسلونا در غیاب لاپورتا
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم