Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا ملا قادر قادری در مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد عروج امام خمینی(ره)، امام خمینی را احیاگر تفکر اسلامی قرن ۲۱ خواندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هزار ماسوله، امام جمعه پاوه در این مراسم در ابتدای صحبت‌های خود به مفهوم مرگ و زندگی از دیدگاه‌های مختلف پرداختند و گفتند: در نظر بسیاری از مردم زندگی همان غذا خوردن و نفس کشیدن و راه رفتن و خوابیدن و مرگ از دست دادن حیات و به زیرخاک رفتن است؛ اما مردان خدا و صاحبان فکر و اندیشه می‌گویند: بسیاری از انسان‌ها سالهاست مرده‌اند اما در نزد مردم زنده‌اند چون منشأ خیر و خدمت به خلق بوده‌اند و بسیاری از انسان‌ها هم زنده‌اند اما درواقع مرده‌ای بیش نیستند چون برای جامعه خود منشأ خیروبرکت نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه پاوه سپس به مرگ و حیات پیروزمندانه از دیدگاه حضرت علی (رض) پرداختند و گفتند: آن حضرت می‌فرماید: شما اگر به زندگی خود نظری بیفکنید خواهید دید که بسیاری از شما مرده‌اید اما دارید می‌خورید و می‌خوابید. بعضی‌ها هم مرده‌اند و زیرخاک‌اند اما آنان زنده هستند و مکارم آنان در میان مردم تا قیامت باقی است. همچنان که سعدی شیرازی می‌فرماید:

سعدیا مردم نکونام نمیرد هرگز ... مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

ماموستا قادری در ادامه امام خمینی را احیاگر تفکر اسلامی قرن ۲۱ خواندند و گفتند: حقیقتاً ایشان احیاگر تفکر اسلامی قرن حاضر است و اگرچه در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی قرار داریم، لیکن فکرشان زنده است و تا این تفکر زنده باشد، امام نیز زنده است.

وی افزودند: امام خمینی(ره) نقش حکیمانه و پدرانه‌ای در زندگی مردم ایران ایفا کرد و حیات خود را فدای مردم و اسلام نمود.

ماموستا قادری افزودند: امام حرکت و نهضت اسلامی خود را با دو واژۀ و کلمۀ توحید و وحدت کلمه آغاز نمود و با این دو شعار جهان را تکان داد و هر جامعه‌ای شعارش این باشد هرگز شکست نخواهد خورد و در تاریخ جاودانه خواهد ماند.

وی در ادامه به مقولۀ امنیت اشاره کردند و گفتند: در طول تاریخ مسئٖلۀ امنیت دغدغۀ همه ملوک و سلاطین و سران دولت‌ها بوده است و تمام جوامع بشری روی امنیت حرف داشته‌اند چه جوامع متمدن و چه جوامع عشایری و قبیله‌ای.

اما جمعه پاوه سپس به وظایف حکومت‌ها در قبال ملت‌های خود اشاره کردند و گفتند: همه حکومت‌ها باید برای ایجاد امنیت و تأمین معیشت ملت‌های خود بکوشند. هر دولت و حکومتی بتواند این دو را تأمین کند باید برایش درود فرستاد و آفرین گفت و کف زد اما اگر حکومت و یا دولتی قادر به برآوردن این دو نیاز نباشد شایستۀ تقدیر و تشکر نیست.

ایشان انقلاب اسلامی را امانتی در دست ملت خواندند و گفتند: حفظ انقلاب و دیار و پاسداری از وطن یک وظیفه است. لاجرم ماهم به‌عنوان یک ایرانی حافظ انقلاب بوده و هستیم و این امانت گران‌بها را که با خون هزاران شهید به دست آورده‌ایم ساده از دست نخواهیم داد. همچنان که شاعر پارسی گوی گفته است:

روزی که به امر حق جهان شد ایجاد ... آدم شد خلق و آدمی‌زاده بزاد

مهر وطن و محبت قوم و نژاد ... در طینت مردم به ودیعت بنهاد

ماموستا قادری قوم کرد را حافظ وطن و آب و خا ک دانستند و گفتند: این قوم در پاسداری از وطن و حفاظت از دیار قهرمانی‌ها داشته‌اند. ما در فتوای بزرگان مشایخ بیاره و علمای اورامان داریم زمانی که روسیه به ایران تجاوز کرد فتوای جهاد داده اند و مردم ما تا زنجان برای جهادو حفاظت از وطن رفته اند.

وی تصریح کردند: در زمان حمله صدام به خاک جمهوری اسلامی نیز ۸ سال همه اقوام ایرانی بخصوص مردم این دیار در حد توان هرگز اجازه ندادیم که وطن ما مورد ملعبۀ دشمن قرار گیرد.

ایشان در ادامه به دو جریان ملی‌گرایی و تفکر مذهبی در دهه اول انقلاب اشاره کردند و گفتند: این دو جریان اگر به حد افراط و خشونت نرسند مبارک اند اما تجربه ثابت کرده است در ۴ دهه گذشته کسانی که پشت جریانات ملی‌گرایی و مذهب گرایی بوده‌اند کمتر از منطق استفاده کرده اند و بیشتر از اسلحه به‌جای منطق استفاده نموده اند.

امام‌جمعه پاوه در همین زمینه با اشاره به تندروی‌های داعش تحت لوای دفاع از اسلام، خاطرنشان کردند: امروز همه دنیا شاهدند که منطق داعش زیر عنوان دفاع از دین یا مذهب، مواد انفجاری و اسلحه است و کسانی هم که زیر عنوان ملی‌گرایی دارند کار می کنند، دفاع و مجاهدتشان ترور جوانان است و به طور کلی دنیا دچار جنگ تندروی شده است

وی به نقش مرزداران در جلوگیری از فتنه تکفیر و تندروی اشاره کردند و گفتند: داعش دارد در عراق و سوریه هر روز اراضی بیشتری را از دست می دهد و با برنامه‌ریزی مدوّن نیروهایش را برای ایجاد ناامنی به سایر کشورها می‌فرستد. از طرفی هم این جنگی که ما شاهد آن در عراق و سوریه هستیم به این زودی خاتمه نخواهد یافت. می‌طلبد ما به‌عنوان مرزداران از مرز خود غافل نباشیم و با حفظ هوشیاری توطئۀ دشمنان را خنثی نماییم.

ایشان سپس به دیدار جمعی از مردم پاوه با امام راحل اشاره کردند و گفتند: در اواخر اردیبهشت 1360 طی نشستی که با جمعی از مسئولان و روحانیون شهرستان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که به تهران و قم برویم و مشکلات شهرستان را با مسئولان امر در میان بگذاریم. در مدت ده روز بسیاری از بزرگان قم و تهران را دیدیدم و آخرین دیدار ما ملاقات با بنیانگذار جمهوری اسلامی در جماران بود که بدون تعیین وقت قبلی و بدون هیچ تشریفات خاصی امام ما را به حضور پذیرفتند

ماموستا قادری افزودند: در دیدار حضرت امام بنده عرض کردم: روحانیونی که اینجا حضور دارند جمعی از روحانیون انقلابی شهر پاوه و شهردار و جمعی از نمایندگان نهادهای انقلابی شهر پاوه هستند خدمتان رسیده ایم چرا که در پاوه احساس خطر کردیم؛ این خطر تندروی مذهبی، از خطر آمریکا و شوروی و حتی از احزاب ضد انقلاب برای ما خطرناک‌تر است، ما خدمت رسیده ایم تا از رهنمودهای امام یاری جوییم و امام ما را راهنمایی فرمایند.

امام در پاسخ فرمودند: توجه دارید که این طرح در طایف ریخته شده و الحمد لله شما توجه دارید آنان که بین شیعه و اهل سنت جدایی ایجاد کنند نه سنی هستند و نه شیعه. شماها به حمداله خودتان بیدار هستید و ملت را در آنجا بیدار کنید. شما به آنان بگویید هر گونه اختلاف به ضرر اسلام و به نفع آمریکا و شوروی است. من از همۀ شما توقع دارم که به حرف این مفسدین گوش نکنید. از خدای تبارک‌وتعالی سلامتی و سعادت همۀ آقایان را خواهانم.

امام جمعه پاوه در ادامه به دیدار هفتۀ گذشتۀ خود با مقام معظم رهبری و اهدای ماکت کتاب خاطراتش به معظم له اشاره کردند و گفتند: خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم این کتاب که در ۸۰۰ صفحه تهیه گردیده، محتوایش این است مردم اهل سنت برای این نظام زحمت‌کشیده‌اند و شایسته است این زحمت آنان در تاریخ ثبت شود؛ در چهار دهه گذشته هیچگاه نظارگر و منزوی نبوده ایم؛

وی افزودند: این کتاب دو پیام دارد؛ پیام اول آن به نسل آینده و کسانی است که در آینده جای ما را می‌گیرند و پیام دوم هم به همسایگان ماست که ما در ایران باهم بوده ایم و به همین دلیل است تا امروز مانده ایم.

فرماندار پاوه نیز در این مراسم گفت: امروز به برکت هوش و درایت امام خمینی (ره) مردم ایران با مشارکت مستقیم در عرصه های مختلف می توانند ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی، شورای شهر و ... را خود انتخاب کنند و با رأی مستقیم سرنوشت کشور را تعیین کنند.

پرویزایده پور افزود: این مشارکت و دموکراسی به برکت جمهوری اسلامی است که حضرت امام (ره) با رأی مردم بنا گذاشت.

وی از حضور و مشارکت مثال زدنی مردم این شهرستان در انتخابات 29 اردیبهشت و افزودن برگ زرین دیگری بر افتخارات خود در تاریخ انقلاب اسلامی قدردانی کرد و آن را مایه مباهات دانست.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند

دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، فردا (چهارشنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اسلامی دیدار می‌کنند.

این دیدار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز