Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:25:54 GMT

زمان انتخاب رشته آزمون ارشد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۷۳۷۹

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ در روز سه‌شنبه (۱۶ خرداد) اعلام خواهد شد، گفت: داوطلبان از روز یک‌شنبه ۲۳ تا روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ماه جاری فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب، اظهار کرد: بر اساس ضوابط، تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۳۰ هزار و ۴۹۱ نفر زن و مابقی مرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت‌نام‌کننده در آزمون فوق تعداد ۷۱ هزار و ۷۲۵ داوطلب علاقه‌مندی خود را برای شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم نیز اعلام کرده‌اند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۵۴۹ نفر زن و مابقی مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین خاطرنشان کرد:‌ با توجه به آمار داوطلبان ثبت‌نام‌ کننده یعنی تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب و آمار علاقه‌مندان به شرکت در کد رشته امتحانی دوم یعنی تعداد ۷۱ هزار و ۷۲۵ داوطلب، لذا برای برگزاری آزمون فوق تعداد ۹۴۹ هزار و ۹۷۸ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد که از این تعداد ۴۶۳ هزار و ۴۰ کارت برای زنان و مابقی برای مردان صادر شده است.

توکلی تاکید کرد: آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ در ۱۳۲ کد رشته امتحانی صبح و بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه ۷ و جمعه ۸ اردیبهشت ۹۶ در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برگزار شد.

به گفته وی، از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت‌نام کننده، تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۷۱ هزار و ۱۹۰ داوطلب نیز غایب بودند. به عبارت دیگر ۸۱.۵۱ درصد داوطلبان آزمون در جلسه امتحانی حاضر شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۵۶ هزار و ۸۸۴ داوطلب برای شرکت در آزمون کد رشته امتحانی نیز حاضر بودند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۸۸۴ نفر زن و مابقی مرد بودند.

توکلی با تاکید بر این که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ روز سه شنبه ۱۶ خرداد ماه جاری اعلام می شود، خاطرنشان کرد: اطلاعات لازم در خصوص نحوه انتخاب رشته و غیره نیز همزمان با اعلام نتایج بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ از روز یکشنبه ۲۳ تا پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از کد رشته محل مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. همچنین داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند در این مهلت تعیین شده می توانند به سایت این دانشگاه مراجعه و با مطالعه اطلاعیه هایی که در این خصوص منتشر خواهد شد در خصوص جزییات انتخاب رشته آگاهی کسب نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور به ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۶۲ هزار و ۵۱۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ پذیرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ به صورت کارنامه تنظیم می‌شود و کارنامه مذکور اوایل نیمه دوم خرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت؛ بنابراین آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مفاد کارنامه مجاز به انتخاب رشته هستند، ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه‌ای که روز شنبه، ۲۰ خرداد ۹۶ بر روی سایت این سازمان قرار داده می‌شود، نسبت به انتخاب کد رشته‌ محل‌های تحصیلی خود از کد رشته محل‌های امتحانی مجاز اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان گفت: داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ مجاز به انتخاب رشته شدند و علاقه‌مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز هستند، ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه‌ای که این دانشگاه به نحو مقتضی به اطلاع داوطلبان ذیربط خواهد رساند، در مهلت مشخص شده به سایت این دانشگاه مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌ها و دفترچه راهنمای انتخاب رشته در سایت آن دانشگاه نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری سوم دفترچه راهنما در ۸ اردیبهشت منتشر شده است.

اصلاحات سری چهام دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ در ۱۰ اردیبهشت با اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است داوطلبان بتوانند تا پایان روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

فایل اصلاحات سری چهارم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6092298

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان