Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اعلام پاکی ایران از آنفولانزای حاد پرندگان، صادرات مرغ و تخم مرغ تنها به افغانستان آغاز شده است.
فعالان حوزه براین باورند که طی چند ماه اخیر با شیوع آنفولانزای حاد پرندگان بسیاری از رقبا همچون ترکیه در بازارهای هدف رخنه کردند که در شرایط کنونی به سبب نبود مزیت رقبتی، امکان باز پس‌گیری بازار‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته ناگفته نماند که با توجه به پتانسیل تولید صنعت طیور و مازاد تولید، دولت با جایزه صادراتی باید به کمک صادرکنندگان آید، در غیر این صورت باید فاتحه این صنعت را خواند.
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگارصنعت، تجارت و کشاورزیبا اشاره به سرگیری صادرات مرغ به عراق و افغانستان اظهار داشت: گرچه دو هفته است از آغاز صادرات مجدد مرغ به عراق و افغانستان می‌گذرد، اما حجم صادرات زیاد نیست.
وی افزود: صادرکنندگان ایرانی با تجار عراقی و افغانی مشغول انعقاد قرارداد و مذاکره هستند که انتظار می‌رود میزان صادرات در روزهای آتی افزایش یاید.
یوسفی با بیان اینکه امکان صادرات ۴۰۰ هزارتن مرغ به بازارهای هدف وجود دارد، گفت: این درحالی است که سال گذشته در پی شیوع آنفولانزای حاد پرندگان این میزان تنها ۱۰۰ هزارتن بوده است.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: صادرکنندگان ایرانی با افزایش حجم صادرات مرغ باید قدرت رقابت پذیری با دیگر صادرکنندگان در بازارهای جهانی را افزایش دهند، چراکه در صورت عدم تخصیص مشوق صادراتی امکان صادرات با دوام وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه به سبب بالا بودن قیمت تمام شده امکان صادرات چشمگیر وجود ندارد، تصریح کرد: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ در کشورهای صادرکننده ۲. ۱ دلار است، در حالیکه به سبب تخصیص مشوق صادراتی و سود از محل فروش داخلی با نرخ ۱. ۴ الی ۱. ۵ دلار به بازارهای هدف صادر می‌شود.
به گفته یوسفی با وجود زیان مرغداران از محل فروش داخلی و عدم تخصیص مشوق صادراتی امکان صادرات در بازارهای هدف وجود ندارد.
خبری از مشوق صادراتی نیست
ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با اشاره به طلسم صادرات تخم مرغ به عراق گفت: در شرایط کنونی نبود تقاضا و مزیت قیمتی در بازارهای هدف چنین شرایطی را رقم زد.
نبی پور ادامه داد: با توجه به مازاد ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزارتن تخم مرغ باید گفت که در صورت تقاضا می‌توان به بازارهای هدف صادر کرد.
به گفته وی نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳ هزار و ۹۰۰ تومان معادل دانه‌ای ۲۷۰ تومان است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پاسخ به این سؤال که امکان کاهش نرخ تخم مرغ در بازار وجود دارد، بیان کرد: همه ساله در فصل تابستان و ماه رمضان به دنبال کاهش تقاضا، قیمت‌ها روند نزولی به خود می‌گیرد اما امسال به سبب معدوم سازی میزان قابل توجهی از قطعه مرغ‌ها، بعید است که این امر اتفاق بیافتد.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی دولت برای رقابت مرغداران در بازارهای هدف باید حداقل کیلویی ۳۰۰ تومان مشوق صادراتی را در اختیار صادرکنندگان قرار دهد و این درحالی است که علی رغم قول های متعدد، خبری از مشوق صادراتی نیست.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با بیان اینکه توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم‌افزایی فکری، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه‌جمعه کشور با موضوع "عهد حضور2" با حضور استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان با اشاره به اینکه پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد اظهارداشت: بصیرت مردم استان گلستان و علما و روحانیون شیعه و سنی این استان در وحدت و اتحاد زبان‌زد بوده و می‌تواند الگوی عملی خوبی برای دیگر استان‌ها باشد‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم شورای سیاست‌گذاری کشور در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود و همچنین تشکیل گردهمایی‌های منطقه‌ای، ایجاد وحدت، همگرایی و وفاق بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است و ارتقاء مسائل سیاسی، اجتماعی و ارتقاء جامعه از منظر اخلاقی، مهم‌ترین مسئولیت ائمه‌جمعه شیعه و سنی کشور است و درک این مسئولیت خطیر و به انجام دادن آن، مسئولیت بسیار بزرگی است.

علی‌اکبری  تصریح‌کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها، بهره‌مندی از همگرایی، همفکری و تجربیات یکدیگر در ماموریت‌های مشترک، به‌روز شدن متناسب با شرایط جامعه و نیازهای جامعه و در نتیجه تولید محصولات خوب برای ادامه مسئولیت بزرگ ما در جهات مختلف فکری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و پیام تشکیل این گردهمایی‌ها، وحدت، وفاق، همدلی بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با اشاره به وحدت علما و ائمه‌جمعه شیعه و سنی استان گلستان تاکید کرد: وحدت و وفاق می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم باشد و شاهد رشد و پیشرفت در گلستان هستیم و این پیشرفت، رشد و توسعه بدون وحدت، وفاق و همگرایی بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نخواهدبود.

حاج علی اکبری تاکید کرد: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم که باید الگویی برجسته برای همه کشور باشد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • آذربایجان شرقی جایگاه اول صادرات شیرینی و شکلات