Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@04:00:11 GMT

از فواید شاد غذا خوردن، بهره مند شوید

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۸۷۵۸

از فواید شاد غذا خوردن، بهره مند شوید

به گزارش جام نیوز، بیش از حد غذا خوردن معده را تضعیف و هضم را دچار اختلال می‌کند، افراد تا قبل از گرسنگی نباید غذا بخورند و همچنین قبل از اینکه به طور کامل سیر شوند، باید از غذا خوردن دست کشند.

مصرف غذا باید با آرامش و آهسته صورت گیرد، چرا که تند غذا خوردن باعث بلع هوا به داخل دستگاه گوارش شده و باعث نفخ شکم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب توجه این است که در سر سفره و به هنگام صرف غذا شاد و با نشاط بودن بسیار مفید است، نشاط و شادی موجب تحریک بیشتر روده‌ها و تقویت معده شده و دفع مواد زائد را تسهیل می‌کند. لبخند و شاد بودن هنگام صرف غذا باعث هضم راحت آن و رفع مشکلات روده ای و نفخ شکم می شود

مصرف مایعات، چای و نوشابه به همراه غذا، معده را تنبل می‌کند، زیرا آنزیم‌های هضم کننده پروتئین، در محیط بسیار رقیق نمی‌توانند عمل کنند و معده به خاطر چای و نوشابه بلعیده شده در شکم، غذا را نمی تواند هضم کند، بنابراین نفخ و گاز تولید می‌کند.

جهت تقویت معده مصرف سبزیجاتی مانند شوید، جعفری، ریحان، نعناع و مرزه در رژیم غذایی بسیار مفید است و در صورت مصرف ماست، حتما مقداری آویشن و نمک به آن اضافه شود.

در خصوص مصرف و فواید این سبزیجات در تقویت معده و روده‌ها: شوید هضم کننده غذا، تسکین دهنده دل درد و مانع ضعف معده است و از فساد غذا در بدن جلوگیری و اخلاط غلیظ را از معده خارج می‌کند، همچنین گشنیز تقویت کننده دهانه معده، ریحان از ضعف معده جلوگیری کرده، نعناع معده و قوت هاضمه را تقویت و عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند.آویشن نیز باعث تلطیف غذاهای غلیظ شده، می‌شود و معده را از رطوبت و خلط‌های زاید پاکسازی کرده و مانع فساد غذا در داخل بدن می‌شود و دل درد را تسکین می‌بخشد.

دکتر غلامرضا کردافشاری - متخصص طب سنتی

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تبیان، اینفوگرافیک از این مواد غذایی را ببینید.

کد خبر 849614 برچسب‌ها سلامت مواد غذایی مجله خواص میوه‌ها خبر مهم فرهنگ غذایی

دیگر خبرها

  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم