Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@09:27:34 GMT

شرکت ملی نفتکش به دنبال نوسازی ناوگان

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۹۰۴۲

شرکت ملی نفتکش به دنبال نوسازی ناوگان

خبرگزاری میزان- شرکت ملی نفتکش ایران، بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتکش در جهان، به طور جدی بعد از تحریم ها به دنبال جوان سازی کشتی ها خود و همکاری با سایر شرکت ها است. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، سیروس کیان ارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران (NITC)، غول کشتیرانی نفتکش، اعلام کرد که این شرکت به دنبال ثبت نخستین سفارش ساخت نفتکش VLCC جدید خود پس از رفع تحریم های بین المللی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین همکاری شرکتش در بازار VLCC ها را با شرکت های دیگر از طریق اشتراک نفتکش (pool partnership) با سایر مالکان و اپراتورها محتمل دانست.
کیان ارثی که هفته گذشته در کنار سایر همکاران خود از NITC برای شرکت در کنفرانس Nor-Shipping در اسلو به سر می برد، اعلام کرد که شرکتش از رشد سفارش در بازار نفتکش ها آگاه است و هر اقدامی در زمینه ساخت کشتی های جدید به منظور جایگزینی کشتی های قدیمی خواهد بود تا توسعه ناوگان.
وی به نشریه تریدویندز گفت: "قیمت ساخت کشتی های نوساز به کمترین سطح خود رسیده است و این بهترین زمان برای نوسازی ناوگان است. اکنون قصدی برای گسترش ناوگان نداریم اما سخت به دنبال سفارش کشتی برای جوان سازی ناوگان خود و کاهش سن کشتی های خود هستیم."
شرک ملی نفتکش ایران در چند هفته گذشته به دنبال اوراق دو فروند از کشتی های نفتکش VLCC قدیمی خود بوده است. این شرکت هم اکنون بزرگترین مالک کشتی های نفتکش در جهان است، ناوگان NITC متشکل از 70 فروند کشتی با مجمع ظرفیت 15.5 میلیون DWT است.
بر اساس اطلاعات موسسه کلارکسونز، جدیدترین کشتی نفتکش ناوگان NITC در سال 2013 میلادی توسط کشتی سازی دالیان ساخته و تحویل شد. این شرکت همچنین تا کنون کشتی هایی را در کشتی سازی Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) چین و کشتی سازی های بزرگ کره جنوبی شامل هیوندای و DSME ساخته است.
کیان ارثی گفت: "برای نوسازی ناوگان برنامه ریزی کرده ایم و راه آن سفارش مستقیم به کشتی سازی هاست. خرید کشتی های دست دوم نیز در برنامه ما هست و احتمالی است که می توانیم آن را در نظر بگیریم."
سفارش کشتی های نفتکش VLCC در سال جاری افزایش یافته است بطوریکه فهرست ساخت این نوع نفتکش ها به بیش از 100 فروند رسیده است.
همزمان با کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و افت اوراق سازی کشتی ها، به علاوه ورود تناژ جدید به بازار در سال جدید، بازار کشتی های نفتکش ضعیف شده است و شرکت ملی نفتکش ایران انتظار دارد که این ضعف فعلا باقی بماند.
کیان ارثی گفت: "امیدواریم که در سه ماهه پایانی سال 2017 شرایط بهتر شود و در صورتیکه مالکان کشتی های VLCC زیادی سفارش ندهند امیدواریم که نرخ اجاره کشتی ها در سالهای 2018 و 2019میلادی بالاتر برود."
ادغام در بازار کشتی های نفتکش طی سال 2017 به یک روند فراگیر تبدیل شده است به گونه ای که DHT Holding ناوگان کشتی های VLCC شرکت BW Group را خرید و Frontline به دنبال DHT بود.
مدیرعامل NITC گفت: "ادغام نزدیک به 15 سال است که در بازار جریان دارد. خوشبختانه در سال های اخیر و به ویژه در ماه های گذشته به روندی عادی تری تبدیل شده است. شخصا فکر می کنم که اشتراک گذاری کشتی (pooling) برای بازار نفتکش مطلوب است. البته ما هم این اقدام را با شرکای مناسب دنبال می کنیم."
رشد در سایر بخش های شرکت نیز در حال انجام است. کیان ارثی اظهار کرد: "در کنار حمل و نقل نفت خام، ما به حمل و نقل LPG و محصولات شیمیایی نیز می پردازیم و قصد داریم که فعالیت خود را در این دو حوزه افزایش بدهیم."
برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه ایران در سال گذشته موجب بازگشت NITC به بازارهای بین المللی شد. کیان ارثی ادامه داد: "پیش از تحریم ها 15 درصد از ناوگان NITC درگیر حمل و نقل داخلی و 85 درصد نیز درگیر حمل و نقل بین المللی بود."
وی گفت: "ما تمایل داریم که مشتریانمان بدانند که به عنوان یک شرکت خصوصی، قصد داریم به تدریج با ورود به آبهای بین المللی سهم بازار خود را بدست آوریم و به حمل نفت و گاز در سراسر جهان برای مشتریان بپردازیم."
این مقام شرکت ملی نفتکش ایران تاکید کرد که ناوگان NITC تمامی گواهینامه های لازم را از موسسات رده بندی بین المللی اخذ کرده است، و پوشش های لازم بیمه ای را از شرکت های معتبر جهانی گرفته است. ناوگان این شرکت تحت پرچم پاناما در آبهای جهان سفر می کند. بدنه و ماشین آلات کشتی های ناوگان نیز از پوشش لازم بین المللی برخوردارند.
کیان ارثی گفت: "با انجام تمامی این اقدامات کشتی های ما به تدریج به روند عادی تجاری خود که پیش از تحریم ها داشتند باز می گردند."
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای، از خدمات حمل و نقلی ناوگان این شرکت به تماشاگران مسابقه فوتبال بین تیم های پرسپولیس تهران و سپاهان، خبر داد.

بر اساس این گزارش، ناوگان اتوبوسرانی برای رفاه حال تماشاگران این مسابقه که ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار می شود، با اختصاص اتوبوس های مورد نیاز، تماشاگران را از ورزشگاه آزادی به پایانه آزادی و ایستگاه مترو مربوطه، منتقل می‌کنند.

همچنین عوامل نظارتی این شرکت در محل مستقر خواهند بود و ناوگان اتوبوسرانی تا انتقال آخرین تماشاگر، نسبت به ارائه خدمات حمل و نقلی اقدام می‌کنند.

کد خبر 6092994 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران