Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@09:02:52 GMT

حفظ انقلاب و روحیه انقلابی نیاز جامعه امروز است

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۹۱۲۲

حفظ انقلاب و روحیه انقلابی نیاز جامعه امروز است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: حفظ انقلاب و روحیه انقلابی نیاز جامعه امروز است و باید ارزش‌هایی که به خاطر آن خون پاک‌ترین انسان‌ها ریخته شد حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: امروز بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایرانامام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 28 سال مردم ایران اسلامی در فراق امام خمینی(ره) راه امام بزرگوار را ادامه دادند و 28 سال است که نام امام راحل بر سر زبان‌ها و در مسیر انقلاب اسلامی ایران می‌درخشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: 28 سال است که خلف صالح امام راحل، رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی به‌عنوان حامی امت و به‌عنوان حافظ و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی این کشتی پرتلاطم را به سرمنزل رسانده است.

وی بیان کرد: امروز دوست و دشمن اعتراف می‌کنند راه و اندیشه امام خمینی(ره) و دستاوردهای امام توسط رهبر معظم انقلاب همچنان زنده باقی‌مانده است و تنها کسی که توانسته روح امام و خط امام را به‌خوبی و به‌ دور از هر گونه انحراف و تحریف نگه دارد.

میرعمادی تصریح کرد: این اجتماع مردم ولایتمدار استان به‌ویژه شهرستان خرم‌آباد گواه بر این است که امام خمینی(ره) در دل مردم جای دارد؛ علمای علم اخلاق بر اساس آیات و روایات مراحل نفس انسان را در سه چیز خلاصه کرده‌اند، اول نفس اماره که انسان راه به‌سوی گناه و معصیت می‌کشاند دوم نفس لوامه که سرزنش گر است و زمانی انسان خطا و معصیتی مرتکب شد را به فطرت خود بازمی‌گرداند و خداوند در قرآن به نفس لوامه سوگند یادکرده است، سوم نفس مطمئنه و الهی است که جز خدا چیز دیگری ندارد و همه وجود و حرکات برای خداوند است.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات و روایات برای نفس لوامه علائم و خصوصیاتی برشمرده شده است خاطرنشان کرد: امام بزرگوار شخصیتی است که از نفس مطمئنه برخوردار بوده و نخستین خصوصیات نفس مطمئنه این است که خدا در نظر او بسیار بزرگ و غیر خدا ناچیز و کوچک است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: امام علی(ع) در مورد انسانی که دارای نفس مطمئنه است می‌فرماید نفس مطمئنه نفسی است که خدا در نظر او بزرگ است و غیر خدا در نظر او کوچک است.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیتی بوده است که تنها خدا در نظر او بزرگ بوده و غیر خدا، تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب در نظر او کوچک بوده و امام راحل جز خدا اندیشه‌ای نداشت هر چه می‌گفت از خدا بود و از غیر خدا هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای نداشت.

میرعمادی افزود: امام خمینی(ره) در یکی از سخنان خود می‌فرمایند که به والله از غیر خدا نترسیدمامام نفس مطمئنه داشت و دومین علامت نفس مطمئنه تسلط بر خویشتن است به‌طوری‌که انسان بر هوای نفس خود غلبه کند.

وی عنوان کرد: امام راحل در جهاد اکبر پیشواز بوده است، اگر امام(ره) در دل مردم جای داشته برای این است که هوای نفس را کنار گذاشت و تسلط بر خویشتن داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: نفس مطمئنه در برابر هیچ‌ کس جز خدا سر تعظیم فر نمی‌آوردامام خمینی(ره) آن‌چنان قوی با اراده و مصمم به میدان آمد که دل همه ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی را به لرزه درآورد و هیچ‌گاه در برابر آمریکا و توطئه‌گران‌ سر سازش و تسلیم فرو نیاورد.

وی تصریح کرد: امام راحل فردی انقلابی بود، انقلاب کرد و تحول به وجود آورد؛ کار امام(ره) ایجاد تحول در عرصه‌های گوناگون بوده است، امام خمینی(ره) در عرصه سیاست و حکومت انقلاب کرد و تحول به وجود آورد و نظریه جدایی دین از سیاست را برای همیشه کنار گذاشت و مسئله سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست را در کرسی حکومت نشاند و توانست حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را سرنگون و نظام مقدس جمهوری اسلامی را جایگزین کند.

میرعمادی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در عرصه سیاست و حکومت توانست اصل ولایت‌فقیه را در جامعه پیاده کند؛ امام(ره) ولایت‌فقیه را در قانون اساسی گنجاند و ثابت کرد مشروعیت هر کاری به امضا ولی‌فقیه است و اگر ولی‌فقیه نباشد طاغوت، ظلم و استبداد است.

وی گفت: ولی‌فقیه یعنی حاکمیت ارزش‌ها، امروز بالندگی انقلاب و نظام ما به اصل ولایت‌فقیه است، مسئله تنفیذ حکم ریاست جمهوری امری تشریفاتی نیست بلکه اعتقادی است؛ مشروعیت هر کس به امضا ولی‌فقیه است و اگر امضا ولی‌فقیه نباشد مشروعیت ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: همه مشروعیت ما به خاطر ولایت‌فقیه است، اگر نهادهای حکومتی و مردم اطاعت از نظام اسلامی دارد به خاطر مشروعیتی است که از سوی ولی‌فقیه آمده است.

وی افزود: امام(ره) انقلاب کرد، معنویت و ارزش‌ها را در جامعه حاکم کرد، اگر مردم با اشاره امام خمینی(ره) به میدان می‌رفتند و جان خود را تقدیم می‌کردند برای این بود که امام منادی ارزش‌ها بوده است.

میرعمادی عنوان کرد: امام راحل به دنبال عدالت بود، برای مردم ارزش واقعی قائل بوده و توانست مسائل دین را در جامعه پیاده کند و جوانان عزیز را متحول کند؛ امام(ره) جوانان را به مسجد، نماز جمعه و جماعات، اعتکاف و معنویت کشاند.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) رویکرد انسان معاصر را به سمت معنویت و خدایی کشاند و قدرت‌های باطل را تضعیف کرد، کاری که امام(ره) انجام داد در تاریخ نمونه نداشته، ایشان ابراهیم بت‌شکن بود که بت‌ها را به زیر کشاند و نابود کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: امام راحل در برابر کسانی که اعتقاد به اسلام ناب نداشتند ایستاد و به دشمنان میدان نمی‌داد، منافقان در برابر امام(ره) جایگاهی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل امروز همچنان محبوب و انقلابش زنده است، امام خمینی(ره) به جوانان اعتمادبه‌نفس، استقلال و خودباوری داد و با تیکه بر مردم توانست کار عظیم انقلاب را به سرمنزل برساند.

میرعمادی گفت: آنچه نیاز جامعه است حفظ انقلاب و روحیه انقلابی است مبادا حرام خدا حلال شود و حلال خدا حرام، مردم و جوانان راه امام خمینی(ره) را ادامه می‌دهند، باید ارزش‌هایی که به خاطر آن خون پاک‌ترین انسان‌ها ریخته شد حفظ شود.

وی با بیان اینکه این انقلاب به دست مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان(عج) سپرده خواهد شد اظهار داشت: تحولی که امام(ره) به وجود آورد تحول در میان حاکمان و زمامداران بوده، امام راحل خدمت به مردم را جای آقایی کردن گذاشت و ساده زیستی مسئولان را جای اشرافی گری قرارداد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان افزود: امام(ره) نوکری مردم را بالاترین افتخار برای خود و خود را خدمت گذار مردم می‌دانست، امروز این روحیه را نیاز داریم مبادا دوباره برگردیم به سمت اشرافی گری، امروز نیازمند به مشی خالصانه و صادقانه امام راحل هستیم.

وی عنوان کرد: امروز مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام(ره) بیان کردند که ما امروز نیازمند روحیه انقلابی هستیم، روحیه انقلابی یعنی تکیه به ارزش‌های دینی، تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های داخلی، اعتقاد به نسل جوان، اعتماد به داشته‌های خود، حفظ عزت و حکمت در سیاست خارجی، خدمت خالصانه به مردم، حاکمیت عقلانیت، تداوم انقلاب اسلامی ایران و حفظ روحیه انقلابی گری است که اگر آسیب ببیند انقلاب و امام(ره) آسیب‌دیده است.

میرعمادی بیان کرد: امام خمینی(ره) در یک هشداری که به بعضی‌ها داد فرمود مواظب باشید عمل خود را درست کنید وگرنه انقلابی عمل می‌کنیم امروز نیز مقام معظم رهبری می‌فرماید من انقلابی هستم، جوانان و مردم انقلابی هستند بنابراین همه نهادها باید انقلابی باشند.

وی با بیان اینکه بعد از 28 سال باید با سربلندی از انقلاب و نظام دفاع کنیم تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان در طول پیروزی انقلاب چیزی از شیطنت و توطئه‌شان کم نشده که باید پشت سر ولایت و رهبری متحد از انقلاب دفاع کنیم و راه امام(ره) را پررنگ‌تر ادامه دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: باید قدر کاری که امام بزرگوار انجام داد و منشأ بیداری اسلامی در جهان شد را بدانیم، ما همچنان راه روشن و درخشان امام(ره) را محکم و استوار ادامه می‌دهیم و امروز آنچه را که در اندیشه و در عمل امام خمینی(ره) بوده در اندیشه و عمل رهبر فرزانه و حکیم می‌بینیم.

وی گفت: همچنان که امام(ره) از نفس مطمئنه برخوردار بود امروز هم به امام خمینی(ره) اطمینان می‌دهیم راه ایشان را با تبعیت از مقام معظم رهبری ادامه می‌دهیم؛ پرچمی که امام برافراشته این ملت همچنان برافراشته می‌دارند و همچنان بر عهد خود پایبند هستیم و امروز عهد و پیمان را با رهبر تجدید می‌کنیم.

میرعمادی اظهار داشت: اعلام می‌کنیم خامنه‌ای خمینی دیگر است دشمن او دشمن ابتر است و این ندا و پیام ما است و امیدواریم خدای متعال به همه ما توفیق راه امام عزیز را عنایت فرماید.

انتهای پیام/

R41450/P1357/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار هاشم غیاثی اظهار کرد: رسالت اصلی مدیران و فرماندهان بسیج، کمک و یاری رساندن و تسهیل امور خدمت‌رسانی بهتر به مردم است که نسبت به آرمان‌های انقلاب در همه زمان‌ها وفادار هستند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی افزود: در مساله اقتصاد، باور علمی و قلبی داریم که راهکار حل مسائل اقتصادی، شعار سال است که رهبر معظم انقلاب فرمودند، جهش تولید با مشارکت مردم و این بار در مسائل اقتصادی و تولید که تمامی بسیجیان باید در خدمت و عمل به این حکم باشیم.

وی با بیان اهمیت و جایگاه پایگاه‌های مقاومت بسیج در ادارات اظهار کرد: متأسفانه دشمن با عملیات گسترده تبلیغاتی خود ذهن برخی از مردم ما را مسموم کرده و باعث ایجاد ناامیدی شده است که راهکار مبارزه با این ناامیدی، جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است.

غیاثی با اشاره به روز معلم و روز کارگر گفت: معلمان بسیجی برای بصیرت افزایی به منظور خنثی سازی توطئه‌ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن همیشه در تمامی مراحل انقلاب در صحنه بوده اند و کارگران نیز با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب حرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی افزود: بسیج ادارات و کارمندان سپاه خراسان رضوی یکی از آن قشرهاست که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای مأموریت‌های بر زمین مانده دارد.

کد خبر 6094244

دیگر خبرها

  • بدجوری دل درد گرفتیم  
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند