Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از هویت، انقلاب و جمهوریت به عنوان میراث‌های امام ‌(ره) یاد کرد و گفت: امام (ره) توسعه و پیشرفت را مهم می‌دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام سیدعلی عماد ‌یکشنبه شب در آیین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام (ره) در هیئت جانثاران ابا عبد‌الله الحسین(ع) بیرجند با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره)اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیتی از قبیله مشتاقان حق بود، دین را به شیوه‌ای که پیامبر اکرم(ص) عرضه کرد، جامع فهمیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) هرگز از توسعه دست بر‌نداشت و فرمود میزان رای ملت است گفت: امام خمینی (ره) دین را برای کمال انسان فهمیده بودند.

وی گفت: هرکس هدف را خوب بیابد، به مردم ایمان داشته باشد، خود را خدمتگزار ولی نعمتان جامعه بداند، باید همانند امام خمینی (ره) اخلاق اسلامی داشته باشد و کار را برای رضای خدا انجام دهد.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضرت امام (ره) انسان خدایی بود، زندگی مسالمت‌آمیزی داشت، خردمندی و عقلانیت به تمام معنا در وجود این شخصیت بزرگ قرن بیستم موج می زد.

‌عماد یادآور شد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شخصیتی بسیار بردبار و روامداری بود که همواره به مخالفانش احترام می‌گذاشت و دینی را که در آن زندگی مسالمت‌آمیز، پیشرفت و ترقی بود، برای ملت مطالبه می‌کرد.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضرت امام (ره) علاوه به هدف و مسیری که برگزیدند، به مردم و خدای تعالی ایمان داشت، این کار بزرگ از عوامل موفقیت بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.

عماد تاکیدکرد: هرکس هدف را خوب بیابد‌، به مردم ایمان داشته باشد، خود را خدمتگزار ولی نعمتان جامعه بداند، باید همانند امام امت منش و اخلاق اسلامی داشته باشد و کار را برای رضای خدا انجام دهد.

وی از هویت اسلامی ایران، انقلاب و جمهوریت به عنوان میراث‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امام خمینی (ره) توسعه و پیشرفت را مهم می‌دانست و هرگز از آن دست بر نداشت و فرمود‌ میزان رای ملت است.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ی تاکید کرد: برای رساندن انقلاب و اسلام به سرمنزل مقصود نیاز به همدلی، تدبیر، عقلانیت و توجه به محرومان است بیایید، خردمندانه با هم گفت‌و‌گو کنیم.

عماد به موضوع دو قطبی شدن جامعه که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار دادند، اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایران هویت اسلامی شیعه دارند که این دو گوهر با هم در آمیخته‌اند و نباید به طبل کوره خشونت کوبید.

انتهای پیام/

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ اسدالله عباسی در دیدار معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیان اینکه نگهداری اسناد هویت‌دار اهمیت زیادی دارد و موجب حفظ فرهنگ و هویت هر ملت می‌شود گفت: بازدید دانش‌آموزان از سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان برای شناخت و آگاهی آنان از وظایف این سازمان باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: وظایف و فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی باید از طریق افراد متخصص و تاثیرگذارو با همکاری رسانه‌ها به مردم شناسانده شود.
استاندار گیلان نگهداری نسخه‌های خطی و تاریخ شفاهی شخصیت‌ها در حوزه‌های مختلف را از اقدامات ارزشمند سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دانست و بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌ها با مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گیلان تاکید کرد.
اسدالله عباسی همچنین برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان قول مساعد داد.
 معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نیز در این دیدار گفت: ۴۲ هزار نسخه خطی در این سازمان نگهداری می‌شود که برخی نادر و جهانی بوده و به عنوان اثر علمی و فرهنگی ثبت یونسکو شده‌ است.
 فاطمه صدر همچنین افزود: هزار و ۵۰۰ تاریخ شفاهی از شخصیت‌ها ، دولتمردان، سیاستمداران، ادیبان و اهالی فرهنگ و هنر نیز در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نگهداری می شود.
وی در ادامه با تشریح جایگاه و قدمت سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور افزود: بخش کتابخانه ملی این سازمان قدمت ۹۰ ساله دارد و سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور عضو فدراسیون بین‌المللی کتابخانه‌های ملی و فدراسیون بین المللی آرشیوهای ملی است.
معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیا اینکه به جز نگهداری اسناد اداری کشور در این سازمان گفت: تعدادی اسناد تاریخی از دوران قاجار و پهلوی نیز در این سازمان نگهداری می شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران