Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@08:58:10 GMT

مشکل حاد قلبی که با علائم گوارشی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۵۰۳۱۶

فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: والدین حتما باید به علایم شدید گوارشی کودک از قبیل دردهای شکمی، کاهش وزن، تهوع، استفراغ و تنگی نفس یا خستگی زود هنگام توجه جدی کنند، این گونه علایم می تواند نشانه ای از مشکل قلبی باشد.
به گزارش فارس، علی صادق پور فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: شنبه 13 خردادماه، بیست و نهمین عمل پیوند قلب اطفال در مرکز قلب شهید رجایی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گیرنده قلب یک پسر 8 ساله و دهنده یک دختر 18 ساله بود که بعد از تایید مرگ مغزی، اعضایش اهدا شد. قلب این دختر به بیمارستان شهید رجایی، کبد و کلیه راست به بیمارستان امام(ره) و کلیه چپ و پانکراس به بیمارستان لباف انتقال یافت.
این فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند اضافه کرد: قلب این کودک 8 ساله حدود 5 درصد فعالیت داشت، این بیمار در 4 ماه اخیر دچار نارسائی قلبی پیشرونده شده بود که با دردهای شدید شکمی و تهوع و استفراغ و تنگی نفس همراه بود.
صادق پور ادامه داد: به گفته والدین بیمار، در این مدت یک شب خواب راحت نداشتند و هر شب شاهد پیشرفت بیماری و علایم قلبی فرزندشان بودند که در نهایت بعلت نارسائی انتهایی قلبی، 5 روز پیش از یکی از شهرهای کشور به مرکز قلب شهید رجایی با حال عمومی بسیار بد ارجاع داده می شود.
این فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: این پسر 8 ساله، به دلیل حال عمومی و نارسائی انتهایی قلب، در آی سی یو کودکان بستری و برای بیمار اینوتروپ (داروی کمکی) شروع شد و با توجه به بیماری انتهایی قلبی در لیست پیوند قلب اورژانس قرار گرفت و بعد از پیدا شدن عضو و قلب اهدایی ، با توجه به حال بسیار وخیم این کودک، قلب به مرکز قلب شهید رجایی و به این کودک اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: با توجه به وخامت حال عمومی این بیمار، پس از بیهوشی در ابتدای عمل دچار فیبریلاسیون بطنی شد اما خوشبختانه به اقدامات احیا پاسخ مثبت داد.
صادق پور ساعت شروع این عمل پیوند را 2:45 عصر شنبه 13 خرداد دانست و گفت: این جراحی موفق تا ساعت 5:30 عصر ادامه داشت.
وی همچنین گفت: عمل جراحی با موفقیت و بدون مشکل بود، سیر بالینی بیمار در آی سی یو هم بدون مشکل سپری شد و در همان روز از دستگاه تنفسی جدا شد.
این فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: با ارتقا فرهنگ اهدا عضو در جامعه به این نوع بیماران می توان کمک کرد و زندگی دوباره به آنها و خانوادشان اهدا نمود.
صادق پور افزود: والدین حتما باید به علایم شدید گوارشی کودک از قبیل دردهای شکمی، کاهش وزن، تهوع، استفراغ و تنگی نفس یا خستگی زود هنگام توجه جدی کنند، این گونه علایم می تواند نشانه ای از مشکل قلبی باشد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده

ای یار جفا کرده پیوند بریده این بود وفاداری و عهد تو ندیده   در کوی تو معروفم و از روی تو محروم گرگ دهن آلوده یوسف ندریده   ما هیچ ندیدیم و همه شهر بگفتند افسانه مجنون به لیلی نرسیده   در خواب گزیده لب شیرین گل اندام از خواب نباشد مگر انگشت گزیده   بس در طلبت کوشش بی فایده کردیم چون طفل دوان در پی گنجشک پریده   مرغ دل صاحب نظران صید نکردی الا به کمان مهره ابروی خمیده   میلت به چه ماند به خرامیدن طاووس غمزت به نگه کردن آهوی رمیده   گر پای به در می‌نهم از نقطه شیراز ره نیست تو پیرامن من حلقه کشیده   با دست بلورین تو پنجه نتوان کرد رفتیم دعا گفته و دشنام شنیده   روی تو مبیناد دگر دیده سعدی گر دیده به کس باز کند روی تو دیده کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با سعدی: دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود امروز با سعدی: کس نیست که پنهان نظری با تو ندارد امروز با سعدی: دست در خون عاشقان داری

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد