Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:58:41 GMT

کسی در مکتب امام راحل حق دروغ گفتن به مردم را ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۵۰۳۴۷

کسی در مکتب امام راحل حق دروغ گفتن به مردم را ندارد

زنجان-نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مکتب امام راحل دروغ جایی ندارد و کسی حق دروغ گفتن به مردم را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در محل مسجد اسحاق میرزای شهر زنجان افزود: تا ندانیم که دیروز در چه شرایطی بودیم و امروز در چه شرایطی هستیم، مختصات خودمان را نخواهیم فهمید و موفق نمی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ۱۳۶۵ زمانی که ما در والفجر ۸ موفق شدیم، عراق می خواست مقابله کند و از همین رو یک طرحی تحت عنوان دفاع متحرک را در دستور کار گذاشت و چند جا را گرفت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یک عده می‌روند خارج از کشور اسنادی را امضاء می‌کنند که بر خلاف انقلاب اسلامی و داشته‌های ملی ما است، به نام ۲۰۳۰ و می‌گویند این را ما نکردیم و راست راست کار خلاف را انجام می‌دهند.

زاکانی تاکید کرد: بعد با دروغ با مردم صحبت می‌کنند و می گویند ما نکردیم، چون علت آن است که سنت های الهی را باور نداشته و فهم دقیقی از مکتب های امام راحل ندارند و همزمان به واسطه اشکالاتی که در زندگی داشتند، پای آنها در مقابل دشمن لرزیده و راه‎های پرهزینه را به ما تحمیل می‌کنند، چرا که در همین برجام تحمیل هزینه به ما شد.

وی با بیان اینکه ما می توانستیم راه دیگری را برویم که کم هزینه‌تر بوده و می‌توانستیم، برویم مواد هسته‌ای را معامله کنیم و تحریم‌ها را برداریم، گفت: ما در این ۳۸ سال مراحل مختلفی را طی کردیم و انقلاب اسلامی به سمتی رفت که رقیب ایران آمریکا شد یعنی رقیب اصلی جمهوری اسلامی امروز آمریکا بوده و اسلام در مقابل لیبرال سرمایه‌داری غربی ایستاده است.

زاکانی با بیان اینکه با نظام سلطه درگیر شده ایم، خاطرنشان کرد: مقابله با نظام سلطه یک هزینه‌ای دارد و سازش نیز هزینه‌های خود را دارد و باید میان این دو دست به انتخاب بزنیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همه حوزه و زیرساخت‌ها به ما آسیب می‌زند وقتی می‌گوییم، می‌گویند چیزی نیست که واقعا به مکتب امام باور ندارند و گرفتاری این است که برخی‌ها نمی‌دانند و یا می‌دانند چنین کاری را انجام می‌دهند.

زاکانی با بیان اینکه ما وظیفه داریم که اشکال این افراد را گفته و آن را تذکر دهیم و در مکتب امام دروغ جایی ندارد و کسی حق دروغ گفتن به مردم را ندارد، گفت:جمهوری اسلامی و نظام اسلامی تشکیل شد و جمهوری اسلامی وظیفه داشت الگوی کامل از آنچه که در انقلاب به آن اشاره شده بود و انقلاب در آن داشته را به ظهور و بروز برساند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به قرار داد گازی با ترکیه گفت: ما در این قرارداد متضرر شدیم زیرا در سال ۱۳۷۴ قراردادی بسته شد که روزانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون متر مکعب به ترکیه گاز بدهیم. ترکیه یکبار در دهه ۸۰ از ما شکایت کرد و گفت گاز به ما گران داده شده که با این کار ۱۲.۵ درصد تخفیف گرفت.

زاکانی گفت: ایران از ترکیه شکایت کرده و مبلغ گرفته شده را باز پس گرفت. حال دوباره امروز دولت به یک میلیارد و ۴۷۵ میلیون دلار محکوم شده است و می‌گوید ما در دهه ۸۰ نیز محکوم شدیم اما نمی‌گوید آن زمان رفتیم شکایت کردیم و موفق هم شدیم.

وی در ادامه یادآور شد: امروز جامعه لبنان تشنه شهادت و ایثار و فداکاری است وجمهوری اسلامی بنا بود که همین اتفاق را رقم زده و آنچه که به عنوان آرمان مطرح شد را به منصه ظهور برساند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:امام راحل انقلاب را بر اساس یک شناخت کامل شروع کرد و انقلاب اسلامی یک راه جدیدی را فراروی مردم گذاشت.

زاکانی با بیان اینکه امام(ره) را از ابعاد مختلف می‌توان مورد توجه قرار داد، ایشان بعد از ائمه اطهار(ع) تمامی قله‌های افتخار را در نوردیده است، گفت: امام(ره) عبد صالح خدا بوده و الگوی کاملی برای ما است و ما برای رسیدن به سعادت باید در مسیر امام(ره) حرکت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در مدت زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۶ مرحله مقابله با آمریکا داشتیم که یکی هشت سال دفاع مقدس بوده است و پس از آن جنگ نرم آغاز شد که به ما آسیب زدند ولی موفق نشدند، سپس در سال ۷۶ تا ۸۴ نیز مرحله جدیدی را با عنوان نقاب و شکاف جدید در دوران حاکمیت راه انداختند که باز هم موفق نشدند و در سال ۱۳۸۴ نیز جدایی بین مردم را راه انداخته و سپس ما را تحریم کردند و دوباره موفق نشدند و حال خودشان نیز به این امر معترف‌ هستند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: طی ۳۸ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی عمده ضربه‌ای که خورده‌ایم از عدم داشتن یک الگوی کامل و پناه بردن مسئولان به الگوی توسعه غربی بوده و ما می‌توانستیم بهتر باشیم.

زاکانی افزود: برخی از مسئولان همان الگوی آماده را قبول می‌کنند و توجه به جنبه‌های زشت و انحرافات آن ندارند و این امر به علت آن است که خودشان درک درستی از اسلام و مکتب امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری ندارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل با انقلاب اسلامی افروختند، گفت: مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن خواهد ماند.

اسدالله عباسی امروز، یازدهم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، انقلاب امام را موجب بیداری ملت‌های جهان دانست و اظهار کرد: هم اینک شاهد روشن شدن افکار عمومی مردم جهان نسبت به استکبار هستیم و هر سال نیز بیشتر می‌شود .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر می‌شود، تصریح کرد: استکبار جهانی با غول‌های رسانه‌ای خود مترصد سانسور جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی است، اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایت‌ها برملا می‌شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایت‌ها هستیم.

وی به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد نیز اشاره و بیان کرد: امسال کاروان‌های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر امام می‌شوند که کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خردادماه حرکت خود را از رشت آغاز می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته‌های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچک‌ترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار فرهنگی می‌توانند با آرمان‌های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • آیا می شناسیدش؟