Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان رمز پیروزی امام راحل(ره) را مردمی بودن وی برشمرد و گفت: بعد از امام راحل(ره) رهبر معظم انقلاب همین مسیر ادامه دادو این هدایت های مدبرانه باعث شد تا انقلاب بیش از 30 سال پایدار بماند و پایدار خواهند ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم بزرگداشت رحلت امام (ره) در اقصی نقاط استان سیستان وبلوچستان به صورت محوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در مسجد جامع زاهدان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، افزود: امام خمینی (ره) مردم شناس بود و همانطور که امام مردمی بود، مردم نیز انقلابی بودند و این موضوع باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده بود.

آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: در قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بسیاری دیگر از علما نیز بر علیه حکومت قیام کرده بودند و حتی به کشورهای مختلف سفر کرده بودند اما به نتیجه ای نرسیده بودند.

وی رمز پیروزی امام راحل(ره) را مردمی بودن وی برشمرد و گفت: بعد از امام راحل(ره) رهبر معظم انقلاب همین مسیر ادامه دادو این هدایت های مدبرانه باعث شد تا انقلاب بیش از 30 سال پایدار بماند و پایدار خواهند ماند.

در شرایط کنونی نیازمند راه و گفتمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستیم

مولوی عبدالرحمن عارفی در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در چابهار اظهار کرد: امام از دنیا رفته ولی نهضتش تا قیامت باقیست، کفر جهانی از رحلت امام خوشحال شدند لاکن خوشی آنان بعد از مدت کوتاهی تبدیل به غم شد چون مقام شایسته رهبری سکاندار لایق ایشان رهبری جامعه را برعهده گرفت، یاد دارم در زمان جبهه رزمندگان میگفتند خدایا از عمر ما بکاه و به عمر امام ما بیفزا، امام قلعه ای در قلب مردم ساخت که هیچ چیز باعث نابودی آن نمی شود.

وی افزود: 9 میلیون نفر در تشییع جنازه امام شرکت کردند کجا چنین تشییع جنازه ای دیده شده است این نشانگر عشق مردم به امام است، کفر جهانی حیرت زده شده بود که ایشان چه کسی بودند که ملتش اینگونه در کنارش ایستاده است.

مولوی عبدالرحمن عارفی ادامه داد: هم اکنون دشمن نتوانسته هیچ ضرری به ما وارد کنه ولی کشورهای لیبی، پاکستان، افغانستان، یمن، عراق و سایر را ببینید چگونه توسط آمریکا مورد اشغال و ناامنی قرار گرفته و بینش امام ما را آمن و آرام قرار داده است، امام برای این ملت ومردم زحمات زیادی کشیده، 15 سال تبعید متحمل شد و درس شجاعت آموخت.

معاونت مدیرکل و مدیریت آموزش و پرورش چابهار گفت: امام پیام های زیبایی به معلمان دادند و آن مشارکت جمعی ست یعنی برای رسیدن به هدف باید به همدیگر اعتماد کنیم زیرا آینده این مملکت دست معلمان است معلمان باید مواظب باشند چه کسانی را تربیت می کنند.

حسن نوروزی افزود: امام راحل فرمود سربازان من در گهواره اند، اکنون هم ما باید سربازان امام را تربیت کنیم تا اینده انقلاب را زیباتر و خدای تر بسازیم، امروز دشمن به این انقلاب قبطه می خورد اگر امام نیست هنوز افکار و سخنانش در میانمان زنده است.

امام راحل با پیروزی انقلاب یک بار دیگر اسلام را زنده کرد

امام جمعه ایرانشهر در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امام خمینی ره منادی وحدت بودند و این برجسته ترین خصوصیت ایشان بود.

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی گفت: امام راحل در عصری علم اسلام را برافراشتند که تقریبا تمام دنیا با دین مخالف بودند.

وی با اشاره به این نکته که فطرت خداجوی انسان با رسیدن به اوج مادیات؛ همه چیز را پس زده و به دنبال خدا خواهد بود گفت: امام راه بازگشت به خدا را با انقلاب جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد.

امام جمعه ایرانشهر به شخصیت جهانی امام راحل نیز اشاره ایی داشت و افزود: به ادعان اندیشمندان غرب و شرق انقلاب ایران تنها متعلق به ایران نبود و همه دنیا را متوجه خود کرد تا جایی که دولت کومونیسم شوروی بعد از آن که در مقابل دعوت امام به اسلام سرسختانه ایستاد دیری نپایید که از هم پاشید و مسلمانان توانستند با رهایی از این خفقان به فطرت خداجوی خود بازگردند که همه از آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران بود.

وی تصریح کرد: اقتدارامام در آن زمان موجب شد اسلام رقیب استکبار شود و دشمن از ما امت مسلمان احساس خطر می کند این در حالی است که پیش از این توجهی به اسلام و مسلمین نمی شد.

حجت الاسلام ابطحی برادری امروز شیعه و سنی با یکدیگر را ثمره انقلاب دانست و بیان داشت: امام ذخیره الهی بود که اسلام را برای ما زنده کرد و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه ای به اذعان تمام کارشناسان ذره ایی از اهداف امام راحل فاصله نگرفته اند و به طور قطع با پایداری بر مواردی که ایشان بر آن تاکید دارند؛ پیروزی نهایی با ماست.

عزاداری مرزداران شهرستان هیرمند در سالروز رحلت امام خمینی (ره)

در این مراسم حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند بیان داشت: امام (ره) بزرگ مردی در تاریخ انقلاب اسلامی کشور است که اگر حکایات این مرد بزرگ را در تاریخ می خواندیم هیچگاه فعالیت های بزرگ سیاسی ایشان را باور نمی کردیم.

وی افزود: بنیان گذار انقلاب اسلامی شخصیتی بزرگ و عظیم دارد که اگر در دوره ای دیگری به جز ایشان زندگی می کردیم قطعاً حسرت می خوردیم همانطور که امروز حسرت زندگی در دوران امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) را می خوریم.

امام جمعه شهرستان هیرمند با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای انقلاب اسلامی ایران خدمات بزرگی انجام داده است گفت: تشکیل نظام اسلامی و قدرت دادن به اسلام، و همچنین اجرای احکام الهی در کشوری بزرگ و پر افتخاری همچون ایران از بزرگترین خدمات ایشان است.

حجت الاسلام گزمه خاطرنشان کرد: پیر فرزانه انقلاب اسلامی دولت مقاومت در ایران تشکیل دادند و امروز این نیروی های عظیم نفوذ گسترده ای در منطقه و همچنین تحرکات بین المللی بسیاری دارد، دشمن نیز در همین خصوص دشمنی خود را با ایران بیشتر کرده است.

وی ابراز کرد: امروز باید برای نسلی که قیام روح الله را ندیده اند ، انقلاب اسلامی تشریح داده شود، جوانان نباید با اندک تحرکاتی در منطقه دلسرد شون زیرا در دوران هشت سال دفاع مقدس همه به عینه دیدند که ایران با دست های خالی بر دشمن بعثی پیروز گشت.

امام جمعه شهرستان هیرمند با بیان اینکه امروز باید ایمان به خدا را در امام (ره) ببینم تصریح کرد: امید و ایمان دو نعمتی است که رایگان نصیب هیچ ملتی نمی شود، در انقلاب اسلامی ایران مردم عمیقاً به قدرت الهی ایمان داشتند و هیچ شک و تردیدی در آن نداشتند.

وی راز پیروزی و زنده نگه داشتن انقلاب را در ایمان به خدا دانست و گفت: جوانان مومن به وعده الهی ایمان داشته باشند، زیرا چهار دهه است که از انقلاب اسلامی می گذر و این راه را پدران ما شروع کرده اند و ادامه دهنده آنها امروز همین جوانان خواهند بود.

خطیب جمعه شهرستان هیرمند بیان داشت: ملت ایران در سال های اخیر نشان داده اند که با ایمان به خدا بر همه ی دشمنان پیروز خواهند شد همانطور که امروز از تحریم های اقتصادی با کمک خداوند و رهنمود های مقام معظم رهبری سربلند بیرون آمده اند.

حجت الاسلام گزمه بیان داشت: امروز همه ی جهان قدرت ایران را دیده اند و از آن بیم دارند، جهان بر روی قدرت فوق العاده ایران حساب باز کرده است، و این قدرت دستاورد انقلاب و رهنمود های مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: امروز عده ای به دنبال آن هستند که سخنان امام (ره) را منحرف کنند و با داستان سرایی هایی که می کنند سخنان آن مرد انقلابی را به طور وارونه شرح دهند.

خطیب جمعه هیرمند گفت: امروز عده ای با لباس روحانیت می گویند شعار مرگ بر آمریکا صحیح نیست و خود امام نیز در اواخر عمر گرانبهای خود از آن ناراحت بودند، لذا به در جایی خود امام عنوان کردند که هر نقل قولی که از من در صدا و سیما و یا دستخط من باشد قبول داشته باشید چون ایشان می دانستند که سخنانشان تحریف می شود.

ولایت محوری از مشخصه های حکومت الهی رهبر کبیر انقلاب است

قورزایی فرمانده سپاه شهرستان مهرستان در این مراسم به روح ملکوتی امام راحل درود فرستاد و گفت: انقلاب اسلامی ایران به همت و تلاش مام خمینی(ره) به ثمر رسیده است که یکی از وظایف مهم تمامی مسئولین ترویج اندیشه ایشان به نسل جوان است.

وی با تأکید بر ترویج گفتمان ولایت و انقلاب در جامعه، خاطر نشان کرد: همه ما باید قدر دان تلاش های امام خمینی (ره) باشیم چراکه با پیروزی انقلاب اسلامی و حاکم کردن دستورات دینی و اسلامی، عدالت را در جامعه حکم فرما کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا انصاری نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهرستان با اشاره به خدامحور بودن نهضت امام خمینی(ره)، هدف از قیام امام راحل (ره) را گسترش و تحکیم دولت اسلامی بر مبنای احکام دین اسلام برشمرد.

وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مصاحبه با یکی از خبرنگاران ژاپنی در توصیف حکومت اسلامی چنین فرمودندکه در وهله اول حکومت اسلامی باید با صد درصد آرای مردم تعیین شود و سپس دولت با تمام قدرت مانند پدری دلسوز برای حل کردن مشکلات مردم وارد شود.

نماینده ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه شهرستان مهرستان با بیان اینکه معیار حضرت امام (ره) مانند امام علی (ع) در حکومت بر مبنای قانون مداری و دوری جستن از قانون شکنی بود، خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران قلدرانه به دست نیامده است و دولتی که قانون شکنی در آن وجود داشته باشد قطعا مورد اقبال مردم نخواهد بود.

انصاری ولایت محوری را از دیگر مشخصه های حکومت الهی و اسلامی رهبر کبیر انقلاب دانست که زور، تبعیض، بی عدالتی و حق کشی از عوامل نارضایتی مردم در طول تاریخ بوده است.

وی با اشاره به اینکه ماندگاری انقلاب اسلامی یکی از دغدغه های امام خمینی (ره) بود، خاطر نشان کرد: تمامی مسئولین، علما، روحانیون، اندیشمندان و صاحب نظران لازم است تا اندیشه و راه معمار کبیر انقلاب را که بر گرفته ازتفکر دینی و الهی است را در جامعه و به ویژه نسل جوانی که پس از پیوزی انقلاب پا به عرصه گیتی نهاده اند، ترویج دهند.

قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی که در محل مصلی زابل برگزار شد، ابراز کرد: امام (ره) دل در گرو شهدای ۱۵ خرداد داشتند که در این راستا خداوند این عبد صالح را در نیمه خرداد به سمت خود دعوت کرد و‌ امام شهیدان درنیمه خرداد به لقا معبود خویش پیوست.

وی افزود: امام اسلام را احیا کرد و در این قرن قیامی انجام داد که جامعه مسلمین را به عاشورا، بدر و حنیب وصل کرد واز انحرافاتی که گرفته بود نجات داد.

امام جمعه زابل خاطرنشان‌کرد: تمام شخصیت امام از قران ومعارف الهی شکل گرفت به طوری که در تمام شئون زندگی ایشان از قبیل شئون فردی، سیاسی و عبادی و در تمام مراحل زندگی اسلام وقران را در کلام امام می بینیم؛ همچنین در رفتار امام در تمام لحظه لحظه زندگی ایشان اسلام نمایان وموج می زند بنابراین شخصیت امام در اقیانوس دین غواصی کرذ

حجت الاسلام کیخا افزود: امام ره انقلاب اسلامی را که نقطه عطف آن قیام ۱۵خرداد است را به‌مردم هدیه کرد و وصل و گسترش فرهنگ اسلام را در ایران اسلامی به وجود آورد.

وی تاکید کرد: با قیام ۱۵خرداد ملت ایران به مرحله ای از رشد رسید که انواع ایده های دشمن را متوجه شد بنابراین در این قیام بسیاری از مردم به شهادت رسیدند اما به برکت خون شهید قیام ۱۵ خرداد سرعت انقلاب را بیشتر کرد و سرعت فروپاشی طاغوت را افزایش داد.

وی با بیان اینکه در کشوری زندگی می کنیم که تمام احکام وقوانین آن طبق رضای خداوند متعال وضع شده است، تصریح کرد: اعتراض ها در کشور شکل می گیرد بنابراین وقتی حرکتی که با دین مبین اسلام منافات دارد مردم اعتراض کرده و دولتمردی که قراردادی که منافی با اسلام است را امضا کرده آگاه می کنند که این امر در پیشگاه پروردگار بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام کیخا با عنوان اینکه قلب ملت ایران برای انقلابی می تپد که خون های زیادی برای آن ریخته شده، ادامه داد: نه فقط در سال ۱۳۵۷ بلکه در تمام این قرن ها علمای شیعه وسنی برای اینکه اسلام قد علم کند و محو نشد قیام کردند تا یک کشوری که دایه حکومت اسلامی وحکومت اسلامی را دارد.

برگزاری بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در سیب و سوران

دراین مراسم که به همت سپاه شهرستان سیب و سوران برگزار شد، سرهنگ حسین فروغی فرمانده ناحیه سپاه سیب و سوران ضمن اشاره به اینکه اقتدار و عزت ایران اسلامی حاصل تحقق آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: جامعه امروز ما با توجه با داشتن دشمنان قسم خورده، نیاز به اتحاد و همدلی بین آحاد مختلف مردم جامعه و انسجام بیشتر دارد. وی با اشاره به نیاز نسل جوان کشور به بهره‌مندی از اندیشه‌های امام خمینی(ره) و الگو گرفتن از ابعاد شخصیتی ایشان در زمینه های مختلف زندگی گفت: به دلیل تقارن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با ماه مبارک رمضان در سال جاری برای حضور در برنامه‌های مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، اعزامی از این شهرستان به تهران نخواهیم داشت. سرهنگ فروغی در ادامه افزود: گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام خوبیها رمز پایداری انقلاب اسلامی و اوج اتحاد ولایت پذیری مردم ایران است. فرمانده سپاه سیب و سوران ضمن اشاره و گرامیداشت قیام پانزده خرداد این روز را عنوان مبدأ تاریخی نهضت فراگیر اسلامی در مبارزه علیه رژیم پهلوی به رهبری امام خمینی(ره) دانست و گفت: در آن روزها جنبشی علیه بی‌اعتنایی به باورهای دینی مردم شکل گرفته بود، در پاسخ به این جنبش، حکومت پهلوی اقدامی شتاب زده را در پیش گرفت، رژیم طاغوت دوری از ارزش‌های دینی مردم و روی آوردن به ارزش‌های غربی را در دستور کار خود قرار داد، این اقدامات رژیم پهلوی منجر به یک انفجار شد. وی گفت: پس از بازداشت امام و قیام مردم در روز 15خرداد، از این روز به عنوان مبدأ انقلاب نیز یاد می‌شود، پیام 15خرداد 1342 به نسل امروز و جوان کشور، احترام به باورهای مردم و دین مردم است، انقلاب اسلامی به عنوان یک رخداد جهانی، تاثیرات جهانی داشت. درادامه این مراسم نیز مولوی ابراهیم جهانی استادیار صالحین بسیج و مدرس حوزه علمیه شهر سوران ضمن گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امام یک عالم برجسته و ورهبری دینی و سیاسی برای ملت ایران بود، ای کاش تمامی علماء فکر،جرات وشهامت امام بزرگوار را میداشتند. وی افزود:تاریخ را ورق بزنیم از زبان راویان امام که از نزدیکان وی بوده اند خواهیم دید که وی فردی بی ریا، ساده زیست، نماز شب خوان و باخدا بود که با یک عصا ودلی پر از یاد خدا رژیم ستمگر شاهنشاهی را فراری داد، اما این حرکت انقلابی ذره ای غرور در دل امام رخنه نداد و امام فرمودند: انقلاب را مردم بوجود آوردند. مولوی جهانی اظهار داشت: امام بانی وحدت بودند، اجازه نمیدادند تندروها به هیچ مذهبی توهین کنند و اگر چه امام از دنیا رفته است لیکن زندگی اش برای مردم درس است، درسی سرشار از تقوا خداترسی و ساده زیستی. حاج آقا درخشان بعد از سخنرانی مولوی جهانی به نقل از آیت الله سیستانی عالم گرانقدر شیعه در باب وحدت گفت: نگویید که برادران ما اهل سنت، بلکه بگویید نفس ما جان ما

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس

به گزارش جماران؛ اخیراً در فضای رسانه‌ای توئیتی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر ساخت سلاح اتمی منتشر شده است. با مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف در می‌یابیم که در دکترین دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی وجود ندارد و توئیت منتشر شده به هیچ عنوان با بیانات رهبر انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی تطابق ندارد.

اینفوگرافی طراحی شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی نشان‌دهندهٔ تمام "نه"های رهبر انقلاب به سلاح اتمی است.

 

دیگر خبرها

  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد