Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان هرمزگان روحیه حماسی و آزادگی امام راحل را کلید عبور از جریان ها در طول انقلاب دانستند و اظهار کردند:امضای سند ۲۰۳۰ انحرافی قطعی از اهداف رهبر فقید انقلاب است و چنین مسئولانی باید در ولایتمداری خود تجدید نظر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ائمه جمعه استان هرمزگان روحیه حماسی و آزادگی امام راحل را کلید عبور از جریان ها در طول انقلاب دانستند و اظهار کردند:امضای سند ۲۰۳۰ توسط مسئولان انحرافی قطعی از اهداف رهبر فقید انقلاب است و چنین مسئولینی باید در ولایتمداری خود تجدید نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند ۲۰۳۰ انحراف قطعی از اهداف امام(ره) است

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار،امام جمعه قشم در بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، برگزاری چنین آئینی را نشان از جایگاه و حکومت امام(ره) بر قلب ها دانست.
جوکار با بیان اینکه امام خمینی(ره) متعلق به تمامی بشیریت و ملت های ستم دیده جهان است و هیچ گروه و جناحی حق ندارد او را مصادره نماید، ظهور ایشان را موجب امیدواری مستضعفین عالم عنوان و ابراز داشت: همانگونه که خاتم الانبیاء(ص) و ائمه معصومین(ع) به بشریت تعلق داشته، از شخصیتی بین المللی و فرامذهبی برخوردار بودند، حضرت امام(ره) نیز چنین بود؛ اسلام ناب را به دنیا معرفی کرد و در مقابل اسلام آمریکایی ایستادگی نمود.
وی امام(ره) را معجزه، بقیه الله خواند که متعلق به تمامی نسل ها و دوران ها می باشد و تصریح کرد: بنا بر فرمایش قرآن، کسانی که ایمان به خدا داشته و اهل عمل صالح باشند خداوند محبتشان را در دل ها قرار می دهد؛ تجلی چنین ویژگی هایی در امام خمینی(ره)، راز محبوبیت، جهانی و جاودانه شدن ایشان بود.
امام جمعه قشم با بیان اینکه امام(ره) ایمان قوی و خالص به خدا داشت نه کدخدا، افزود:ایجاد تمدن اسلامی و زندگی بر اساس حیات طیبه را از اهداف والای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: حساسیت آن مرد الهی برای اسلامی سازی محتوای کتب درسی و مبنا قرار دادن اسلام در آموزش و پرورش و آموزش عالی باید دغدغه ی مسئولین نظام باشد.
جوکار امضای سند ۲۰۳۰ را انحرافی قطعی از اهداف رهبر فقید انقلاب دانست و اظهار نظر برخی مسئولین مبنی بر اطلاعات ناقص رهبری نسبت به سند ۲۰۳۰ را اهانت به رهبری بعنوان منصب دار جایگاه نیابت از امام زمان(عج) برشمرد.
وی تاکید کرد: چنین مسئولینی باید در ولایتمداری خود تجدید نظر کنند.
امام جمعه قشم با تبیین ایمان امام(ره) به راه خودش و بیان اینکه امام(ره) اهل مداهنه و سازش کاری نبود، اظهار کرد: مسیر توحیدی امام خمینی(ره) جهت دستیابی به تمدن اسلامی و حیات طیبه، امروزه توسط رهبر معظم انقلاب به اذعان دشمنان، با شجاعت و سیاستمداری در حال پیشروی می باشد.
جوکار ادامه داد: امام (ره) نسبت به امت اسلام حساس و غیرتمند بود و از این رو آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب کرد، مساله قدس و فلسطین را مساله نخست امت اسلام نامید و امروز نیز رهبر معظم انقلاب با همان غیرت، حساسیت و دغدغه این مسائل را دنبال می کنند.
وی با بیان اینکه امام(ره) تا آخر بر سر قول و شعارهای خود ایستاده و حاضر به حذف شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل نبود و تاکید کرد کسانی که می خواهند این شعار را حذف کنند، آخوند آمریکایی هستند، گفت: برخی کشورهای منطقه با گرایش به اسلام آمریکایی برای جلب رضایت مستکبرین منابع و ثروت امت اسلام را بخشش می کنند و با خرید اسلحه از آنها هر روز در نقطه با انفجار، خونریزی و غارت به کشتار مسلمانان می پردازند.
امام جمعه قشم با تاکید براینکه مردم و به ویژه مسئولین باید با بازخوانی وصیت نامه امام خمینی (ره) در مسیر تحقق آن گام بردارند،خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بواسطه برجسته سازی آموزه های اسلامی نظیر فرهنگ جبهه و جنگ با بیاناتی همچون خطاب کردن نوجوانی ۱۳ ساله بعنوان رهبر جامعه، در مسیر تحقق اهداف والای انقلاب می کوشید.

قیام خونین ۱۵خرداد، سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام شیرزاد حسنی امام جماعت ابوموسی گفت: قیام خونین یوم‌ الله ۱۵خرداد، سرآغاز و نقطه ثقل پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ ماه ۱۳۵۷ بود که باعث تسریع و تشدید روند شکل‌گیری مبارزات و انقلاب اسلامی شد.
امام جماعت ابوموسی اظهار کرد:مهم‌ ترین عامل شکل دهنده نهضت ۱۵ خرداد، احساس و باور عمیق توده‌هاى مردم درباره دین ستیزى، ارزش ستیزى و به حاشیه راندن دین از یک طرف، و حاکم کردن ارزشهاى مرده و منحط غربى و غیر دینى از طرف دیگر بود.
حسنی افزود: علّت اصلى نهضت ۱۵ خرداد بازیابى هویت اسلامى ایران و تلاش در جهت حاکمیت ارزشهاى اخلاقى و دینى بود.


وی عنوان کرد: قیام ۱۵ خرداد جنبشى ماندگار و اثرگذار است و نقطه عطفى در کارنامه انقلاب اسلامى ایران به شمار مى‌ رود؛ این قیام، سر آغاز تحوّلات و دگرگونی هاى شگفت آورى شد که به حق مى ‌توان از آن به عنوان «یوم اللّه» نام برد.


امام جماعت ابوموسی بیان کرد: بدون شک هیچ دگرگونى و انقلابى بى ریشه و علت پدید نمى‌آید و بسترها و عواملى در شکل‌ گیرى آن مؤثر است؛ بازکاوى عوامل پیدایش نهضت پانزده خرداد به عنوان مقدمه و طلیعه انقلاب شکوهمند اسلامى، نیازمند بررسى علل و پیش زمینه‌هاى مختلفى است که از نهضت تحریم تنباکو و انقلاب مشروطیت به وجود آمده و تا سال ۴۱ و پس از آن در خود انقلاب اسلامى تداوم داشت.
حسنی ابراز کرد: پانزدهم خرداد یادآور پایمردی ها و دلاوری های آزاد مردانی است که با نثار خون خویش نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران علیه نظام ستم شاهی به وجود آوردند.
وی گفت: پانزده خرداد، روز قیام خونین مردم جان بر کفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.
امام جماعت ابوموسی ادامه داد: حادثه سترگ پانزده خرداد ۱۳۴۲، به افسانه جدایی دین از سیاست که بیش از نیم قرن، از سوی استعمارگران و رژیم های دست نشانده آنان تبلیغ و ترویج شده بود، پایان داد و جداناپذیری اسلام از سیاست را، برای همگان آشکار کرد و اسلام ناب محمّدی را از اسلام آمریکایی باز شناسانید.

حسنی تصریح کرد: مردم مومن و روزه دار ایران اسلامی با حضور در مراسم گرامیداشت پنجاه و چهارمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله ۱۵ خرداد بار دیگر سند پایبندی خود را به راه، اندیشه و نهضت عظیم خمینی کبیر(ره) به نمایش گذاشته و میثاقی مجدد با امام و رهبری بسته و پایبندی خود را به راه، اندیشه و نهضت عظیم امام راحل به اثبات می رسانند.

مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در کیش برگزار شد

بیست و هشتمین مراسم گرامی داشت سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) باحضور حجت الاسلام محمدهادی یوسفی غروی محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام، حسن الاسلام علیدادی امام جمعه کیش، جمعی از مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، ادارات و نهادهای مستقر در کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم مومن جزیره در مسجد خاتم الانبیاء برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام غروی با تسلیت سالروز ارتحال امام (ره) با اشاره به زندگینامه بزرگ مردم تاریخ ایران اسلامی گفت: رژیم پهلوی تصور می کرد با تبعید امام به عراق و شهر نجف می تواند چهره علمی ایشان را در کنار علما تخریب کند اما برخلاف تصور آنان همه کسانی که در محضر درس امام حاضر شده و ایشان را شناختند بر اعلمیت امام اذعان کردند.

وی با تحلیل شخصیت بی بدیل امام راحل(ره) افزود: امام راحل(ره) همواره از تملق و چاپلوسی بیزار بودند و به هیچ کس اجازه نمی دادند که در حضور ایشان به ستایش و مدح ایشان بپردازند از این رو به کسانی که تلاش می کردند با این روش خود را به امام نزدیک کنند اظهار بی توجهی می کردند.

غروی با تاکید بر اینکه ذره ای خودخواهی و هوای پرستی در وجود بزرگوار امام دیده نمی شد افزود: تقوی، اخلاص، دوری از هوی و هوس، مردمداری، ساده زیستی و دوری از هر تکلف و خود پرستی از خصوصیات بی نظیر امام راحل (ره) بوده است.

روحیه حماسی و آزادگی امام کلید عبور از جریان ها در طول انقلاب بود

حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر امام جمعه میناب در مراسم سی و هشمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) حفظ نظام اسلامی را یکی از واجبات دانست و گفت: برخی ها خیلی ساده به جنگ اصول و احکام اسلامی می روند این در حالی است که امام در این راه خون جگر خورد و سختی های زبادی را متحمل شد.

وی با بیان اینکه امروز حفظ خط امام و نظام اسلامی از تبلیغ احکام اسلامی سخت تر است، ادامه داد: نسل اول انقلاب با تمامی سختی ها حق دین را ادا کردند و وظیفه ما بعنوان نسل امروز تبعیت از خط ولایت است.

امام جمعه میناب اهمیت حفظ خط امام را مورد تاکید نسل قدیم .امروز و نسل آینده قرار داد و افزود: این خط سیر باید در جهت سرنوشت و ساختن آینده کشور ادامه داشته باشد چنانجه اگر خط سیر انقلابی بودن ادامه پیدا نکند،لطمات جبران ناپذیری خواهیم خورد.

وی با تاکید بر حفظ نظام اظهار کرد: امام با روحیه حماسی و آزادگی از جریان ها در طول انقلاب عبور کرد و انقلاب را به پیروزی رساند از این رو نگذاریم دشمن بر ما مسلط شود چرا که مسلط شدن دشمن بر ما مساویبا سیلی خودن ملت است ،

امام جمعه میناب با بیان اینکه خط امام ولایت فقیه است، تصریح کرد: امام ما امام قرآنی بود و قدرت رمز گشایی از احادیث هل بیت داشت و ما امام را به احتیاطاتش شاخته ایم.

وی بهترین و شیرین تربن ارکان خط امام را تئوری ولایت فقیه برشمرد و گفت: مدیریت ولایت فقیه پاسخ دشمن شکنی برای دشمنان در برابر الفاظ بیهوده دشمنان است.

معتمدی فر دفاع از محرومان و دشمن ستیز بودن را از ویژگی های ولایت فقیه دانست و بیان داشت: دفاع و حمایت از محرومان و استکبار ستیزی باید از اولویت مسئولین در امر خدمات رسانی به مردم و ملت اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: خدمت به مردم و سرنوشت ساز بودن رای مردم یکی از پارامترهایی است که باید در این چهار چوب انقلاب باید مد نظر مسئولین قرار بگیرد.
خطیب جمعه میناب تاکید کرد: در حمایت از انقلاب اگر وحدت مردم زیر سوال رود و صدایی که برای شکستن وحدت مسلمین به صدا در آید، بدانید حنجره شیطان است لذا باید در برابر هجمه های دشمن هوشیار باشیم.

مراسم سالگرد ملکوتی امام راحل(ره) با حضور مسئولین شهرستانی، نظامیان و جمعی از نمازگزاران مینابی در مسجد امام خمینی(ره)شهرستان میناب برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند