Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@08:06:48 GMT

واکنش گمرک به خبر ممنوعيت صادرات تخته نرد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۵۱۲۷۲

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - گمرک ايران به خبر` ممنوعيت صادرات تخته نرد و اعتراض هنرمندان و صنعتگران سنندجي به گمرک` در شبکه هاي اجتماعي واکنش نشان داد و اعلام کرد که صرفا مجري سياست ها و مقرراتي است که از سوي ساير سازمان ها وفق قانون جهت اجرا ابلاغ مي شود.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از روابط عمومي گمرک در توضيحات گمرک ايران در اين خصوص آمده است: در سال 1386سرپرست دفتر خدمات بازرگاني سازمان توسعه تجارت در نامه اي به شماره 411/594به گمرک اعلام کرد که به استناد مفاد بخشنامه 210/1705 سال 1386 دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ؛ بر اساس استفتاء بعمل آمده از دفاتر مراجع محترم تقليد فروش و نگهداري تخته نرد منع قانوني دارد، لذا بر اساس ماده 2 قانون مقررات صادرات و واردات صدور آن ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال 1395 و به دنبال برگزاري منظم، جلسات مشترک گمرک با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با هدف رفع مشکلات صادرکنندگان صنايع دستي به تمامي مشکلات صادرکنندگان اين محصولات رسيدگي بعمل آمد و حل شد که اين موضوع مجددا امسال از سوي معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي به گمرک اعلام گرديد.
متعاقبا در چارچوب همکاري ها و مساعدت هاي بسيار خوب گمرک با صادرکنندگان صنايع دستي و هنرهاي سنتي فهرستي از مشکلات باقيمانده صاحبان اين صنايع جهت رفع موانع و تسهيل صادرات در سالجاري به گمرک اعلام شد که يکي از اين موانع؛ رفع ممنوعيت صادرات تخته نرد بود.
بر اساس تقاضاي معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي وهمچنين با توجه به ارزش افزوده بالاي صادرات تخته نرد مجددا رفع ممنوعيت صادرات اين کالا در سالجاري در دستور کار گمرک قرار گرفت و در نمونه هاي جديد ارسالي به گمرک مشخص گرديد که يک طرف از تخته نردهاي توليدي صاحبان صنايع دستي کشورمان مختص شطرنج است و مجددا پس از بررسي هاي فني گمرک ايران به اين نتيجه رسيد که رفع ممنوعيت صادرات اين کالا در جهت حمايت از صادرکنندگان و ارزش افزوده بالاي صادراتي ضروري است و درخواست نمود که مشکلات صادرکنندگان اين کالا توسط سازمان توسعه تجارت مجددا بررسي و رفع ممنوعيت صادرات اين کالا به گمرک ابلاغ گردد.
متعاقبا گمرک ايران طي نامه اي به دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت به شماره 96/28732مورخ 30 فرورين ماه سال جاري اعلام کرد که در بررسي نمونه هاي جديد مشخص شده که کالا شطرنج بوده و کاربرد تخته نرد نيز دارد و با توجه به درخواست معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري و همچنين تقاضاي صادرکنندگان مبني بر ارزش افزوده بالاي اين کالا از سازمان توسعه تجارت درخواست نمود که جهت رفع ممنوعيت صادرات اين کالا اقدام‌ مقتضي بعمل آيد.
بديهي است با توجه به اينکه ممنوعيت صادرات تخته نرد از سوي سازمان توسعه تجارت جهت اجرا به گمرک ابلاغ ‌گرديده و گمرک نيز صرفا مجري سياست ها و مقررات ابلاغي تجارت خارجي است و اختياري در خصوص رفع ممنوعيت اين کالا ندارد، لذا با احترام به تمامي صادرکنندگان ، هنرمندان و صنعتگران سنندجي پيگير حل مشکلات صادرکنندگان اين کالا بوده و در صورت موافقت سازمان توسعه تجارت با رفع ممنوعيت صادرات اين کالا گمرک ايران ملزم به صدور مجوز صادرات کالاي ياد شده خواهد بود.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108**1569** خبرنگار: ايرج منصوري ** انتشار: علي حبيبي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمودی، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق