Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- روزنامه نيشن پاکستان با ارائه گاهشمار حملات تروريستي جهان و معرفي عاملان اين حملات، ادعاها را مبني بر اقدام ايران در سازماندهي تروريسم رد کرد و نوشت: ايران در هيچ يک از اين حملات هيچ مشارکتي نداشته، و منشاء پيدايش بيشتر گروههاي تروريستي، عربستان است.
به گزارش سرويس سياست خارجي خبرگزاري آريا، اين روزنامه در گزارشي به قلم سارا نوازش در پايگاه اينترنتي خود نوشت: شايد تناقض آميز به نظر برسد، اما اجلاس اخير کشورهاي اسلامي عربي و آمريکا که با حضور 56 تن از سران کشورهاي اسلامي در رياض برگزار شد، ظاهري متفاوت از ترامپ را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي در طول مبارزات انتخاباتي خود همواره سخنان توهين آميزي عليه مسلمانان بيان مي کرد، در حالي که در رياض «پيام دوستي، اميد و عشق» را اظهار کرد. شايد نتوان به آساني فراموش کرد که ترامپ بيش از يک بار، اوباما را به خاطر تعظيم در برابر پادشاه عربستان مسخره کرد. با اين همه روزنامه هاي مهم سعودي و عربي (در پي سفر ترامپ به عربستان) اين موضوع را برجسته کردند که ترامپ براي اينکه نشان مخصوص بنيانگذار عربستان را بر گردنش بيندازند، «سرش را فرود آورد.»
دست دادن اوباما با ملک عبدالله، پادشاه وقت عربستان در نخستين سال رياست جمهوري وي جار و جنجال زيادي به پا کرد، و کوچکترين حرکت سر وي ممکن بود به منزله «سر فرود آوردن» در برابر پادشاه عربستان قلمداد شود. چه ترامپ در برابر پادشاه عربستان تعظيم کرده باشد و چه اين کار را نکرده باشد، هم اکنون بيش از هر زمان ديگر واضح است که ترامپ به صراحت به دنبال جلب نظر عربستان است که نشانه «واقع بيني اصولي» است. ترامپ و پادشاه عربستان، رياست «اجلاس اسلامي» را بر عهده داشتند که اتفاقاً با انتخابات رياست جمهوري ايران همزمان شد.
انتخابات ايران نشان مي دهد که حمايت مردمي موجب تقويت رئيس جمهوري ميانه رو در اين کشور شده است، در حالي که در همين زمان، ترامپ، رئيس جمهور فعلي آمريکا فردي تندرو است که به صراحت از جامعه مسلمانان انتقاد کرده است. سخنراني ترامپ بيشتر، لفاظي هايي عليه ايران و درخواست براي اتخاذ تدابيري به منظور منزوي کردن اين کشور بود. ترامپ در نخستين سفر خارجي خود به عنوان ريئس جمهور آمريکا، بارها ايران را محکوم کرد.
چندان مايه تعجب نيست که عربستان سعودي، آمريکا و اسرائيل در يک موضوع مشترک به يکديگر ملحق شده اند: يعني انتقاد شديد از ايرانِ متهم به طرح هاي توسعه طلبانه در منطقه. محمد بن سلمان، (جانشين وليعهد و وزير دفاع عربستان) در سخناني که به خوبي نشانه خصومت عربستان با ايران پس از انقلاب است، به صراحت هر گونه احتمال تعامل با ايران را رد کرد، چرا که اين کشور مشغول فراهم کردن زمينه ظهور امام مهدي (عج) است.
بر اساس عقل سليم، شايد اين سؤال درست به ذهن خطور کند که چرا عربستان تا اين حد نگران (ظهور) «منجي بشريت» است که فارغ از اختلافات فرقه اي، در کانون توجه اسلام قرار دارد. همچنين اين مفهوم (ظهور منجي بشريت) در شمار زيادي از اديان و مذاهب -که به ظهور يک منجي که عدالت در جهان برقرار خواهد کرد، معتقدند- مفهومي محوري است. اما اين شاهزاده سعودي با سخنان صريح خود هيچ جايي براي گمانه زني درباره اظهارات خود ضد ايران، و مي توانم بگويم، ضد منجي بشريت باقي نگذاشت. سياست، حفاظت از منافع است، با اين همه، چطور کسي مي تواند استدلال هايي عليه شخصيت مقدسي همچون امام مهدي (عج) بيان کند که بر اساس قرآن و احاديث، به منزله مظهر ارزش هاي الهي و نشانه انکارناپذير الله در دوره آخرالزمان است، و وجودش به نفع همه بشريت است!
ايران بارها به سازماندهي تروريسم با حمايت دولت عليه آمريکا و متحدانش متهم شده است، مانند جيمز ماتيس، وزير دفاع آمريکا که اوايل امسال چنين اتهامي را مطرح کرد. ماتيس با تشريح درباره نقش ايران در لبنان، سوريه، بحرين و يمن،‌از اين کشور به شدت انتقاد کرد. در ضمن نبايد فراموش کرد که ايران يکي از هفت کشور مسلماني است که با ممنوعيت مسافرتي جنجال برانگيز به آمريکا رو به رو هستند.

گاهشمار حملات تروريستي در جهان
بياييد نگاهي گذرا به گاهشمار حملات تروريستي در جهان در قرن بيست و يکم بيندازيم: حملات تروريستي يازدهم سپتامبر 2001 که القاعده، مغز متفکر آن بود؛ بمب گذاري در قطار در مادريد در سال 2004 که القاعده مسئوليت آن را بر عهده گرفت؛ بمب گذاري هاي سال 2005 در لندن که يک پاکستاني تبار انجام داد؛ حملات سال 2011 در نروژ که دو نفر عامل آن بودند و به وابستگي خود به هيچ گروهي اعتراف نکردند؛ حملات مرگبار پاريس در نوامبر 2015 که (گروه تکفيري صهيونيستي) داعش مسئوليت آن را بر عهده گرفت؛ بمب گذاري سال 2016 در استانبول که گفته مي شود يک گروه جدايي طلب کرد به همراه (گروه تکفيري صهيونيستي) داعش آن را انجام داد؛ داعش مسئوليت حمله سال 2016 در بروکسل را بر عهده گرفت و تيراندازي هاي سال 2015 در سن برناردينو، واقع در ايالت کاليفرنيا را يک زوج انجام دادند که به داعش اعلام وفاداري کرده بودند. همچنين در حملات تروريستي بمبئي يا حملات اخير در منچستر، ايران حتي از دور نيز مشارکت نداشت.
بياييد موضع ايران را در مرحله پس از پيروزي انقلاب تاکنون بررسي کنيم. ايران از طرح هاي امپرياليستي آمريکا و متحدانش به صراحت انتقاد کرده است. آمريکا و (رژيم) صهيونيستي «شيطان بزرگ» قلمداد مي شود و در ايران از اين صفت براي آنها استفاده مي شود. ايران، عربستان را به مشارکت ضمني با صهيونيست ها در گذشته متهم کرد، که اجلاس اخير گواه اين امر است. در گذشته، انور عشقي، ژنرال سابق سعودي، و دوري گلد، نماينده اسرائيل در سازمان ملل ادعاهايي درباره روابط ديپلماتيک مخفيانه مطرح کرده بودند. در جبهه ايدئولوژيکي که قبلاً مخفي بود و هم اکنون علني شده است، عربستان هيچ ابايي از اعلام مشارکت با آمريکا ندارد، که به معناي تقويت روابط با اسرائيل عليه ايران، عراق، فلسطين، يمن و سوريه است.

ايران برگ هاي برنده زيادي دارد
ايران برگ هاي برنده زيادي در ميان کشورهاي مسلمان دارد، چرا که هيچ يک از کشورهايي که به اجلاس رياض دعوت شدند، هرگز آمريکا و اسرائيل را در خصوص نقض گسترده حقوق بشر، خواه در فلسطين، خواه يمن، به چالش نکشيده اند. ايران به عنوان تنها مدافع حقوق مردم شناخته مي شود. بنابراين ايران از مردم حمايت مي کند، در حالي که عربستان صرفاً براي تقويت جايگاه خود در منطقه، از رژيم هاي استبدادي و بي اصل و اساس حمايت مي کند.
ايدئولوژي امام خميني (ره) هم اکنون به واقعيت پيوسته است، چرا که قرار گرفتن دو قطب مخالف در اجلاس کشورهاي اسلامي عربي و آمريکا، يادآور واژه «اسلام آمريکايي در برابر اسلام محمدي» است؛ واژه اي که امام خميني (ره) به نحوي شايسته آن را ساخت. آمريکا، اسرائيل و عربستان براي مهار جنبش هاي مردمي،‌از جمله در فلسطين، بحرين و يمن، با يکديگر متحد شده اند. اگر هم ايران از اين جنبش ها حمايت کند، آنها جنبش هاي آزاديخواهي هستند که مردم به راه انداخته اند، همچون فلسطيني هايي که با رژيم صهيونيستي خشونت طلب مبارزه مي کنند. حوثي ها (جنبش انصارالله) مدتهاست که به دست عربستان و قدرت هاي امپرياليستي جهان متحمل رنج و مصيبت شده اند، و تنها ايران است که قول حمايت از آن را مي دهد. بنابراين، ايران تنها کشور مسلمان است که قول حمايت از ستمديدگان را در سراسر جهان داده است، خواه فلسطينيان در خاورميانه (غرب آسيا)، حوثي ها (جنبش انصارالله) در يمن، مردم بحرين، يا مبارزه با (گروه تکفيري صهيونيستي) داعش در عراق و سوريه.
حزب الله در حالي به خاطر حمايت از مردم مظلوم در برابر قدرت ها مقصر دانسته مي شود که در هيچ از فعاليت هاي تروريستي در جهان هرگز هيچ وابستگي به اين گروه مشهود نبوده است. بنابراين اجلاس کشورهاي اسلامي عربي و آمريکا به طور قطع، صرفاً تقليد ايدئولوژي است که ايران همواره به آن معتقد بوده است، يعني حمايت از مردم مظلوم در برابر قدرت هاي امپرياليستي جهان. تاريخ تکرار شده، و عربستان از نظر شاخص هاي رعايت حقوق بشر در پايين ترين رده قرار گرفته است، و با اين همه، آمريکا با وجود همه به اصطلاح نگراني هاي خود درباره حقوق بشر و صلح، در متحد شدن با عربستان هيچ ترديدي به خود راه نمي دهد. فلسطين قرن هاست که صحنه تروريسم آشکار بوده است، با اين همه، در اجلاس کشورهاي اسلامي عربي و آمريکا که در آستانه سفر ترامپ به اسرائيل برگزار شد، درخواست براي حفاظت از منافع اسرائيل مطرح شد. ايران متهم به دامن زدن به درگيري فرقه اي در منطقه شده است. تهديد القاعده، النصره، داعش، طالبان، بوکوحرام هيچ ربطي به «شيعه» ندارد، بلکه اين تهديد متعلق به ايدئولوژي -موسوم به تکفيري- است که مشابه وهابيت در عربستان است. منشاء پيدايش بيشتر اين گروههاي تروريستي، عربستان است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان

برترین اسنوکربازان جهان و برترین نماینده ایران، از گردونه فینال رقابت‌های جهانی این رشته باز ماندند.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که مهم‌ترین تورنمنت‌ این رشته است، از اول اردیبهشت آغاز شده و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلیس ادامه دارد.

رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی ۱۹، اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این بازی برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۸۳ جهان با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک‌هشتم این مسابقات قرار گرفت.

وفایی توانست با پیروزی در مرحله مقدماتی به جمع ۳۲ نفر برتر مسابقات برسد و پس از صعود به جدول اصلی، با جاد ترامپ، نفر دوم اسنوکر جهان و برترین بازیکن این فصل تور اسنوکر حرفه‌ای‌ها روبه‌رو شد.

در بخش اول وفایی با نتیجه ۶-۳ از حریف انگلیسی عقب افتاد و در بخش دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۱۰-۵ به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی از یک هشتم رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. ترامپ با عبور از وفایی، در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز، رتبه ۴۱ جهان رو به رو شد. ترامپ که خود را برای رویارویی با سالیوان، اسطوره جهان اسنوکر در نیمه‌نهایی آماده کرده بود، در عین ناباوری مقابل جونز با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

رونی اُسالیوان نیز در مرحله یک چهارم با استوارت بینگهام روبه‌رو شد ولی نتوانست پیروز میدان باشد. تقریبا تمام مخاطبان به این امید بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر، یک پای فینال باشد اما حذف او و تمام بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، مخاطبان این رشته را بسیار شگفت‌زده کرد.

نهایتا جک جونز که با رنکینگ ۴۴ وارد این رقابت‌ها شد، پس از صعود به رتبه ۱۶ جهان، به فینال مسابقات رسید و با کایرن ویلسون با رتبه ۱۲ جهانی روبه‌رو شد. جونز در مسیر صعود خود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون نیز سالیوان را پشت سر گذاشت. این ۲ بازیکن توانستند برترین اسنوکربازهای جهان را شکست دهند و رقابت فینال این ۲ می‌تواند حساسیت و جذابین خاص خودش را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور در سومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س): وعده صادق حضرت امام در حال تحقق است و ما داریم با چشم خودمان فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی را می‌بینیم
  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است