Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شبکه الجزيره و ام بي سي بر سر سريالي که ام بي سي با محوريت جهاد نکاح در گروه تکفيري صهيونيستي داعش اقدام به پخش آن کرده است، جنگ رسانه‌اي به راه انداختند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روزنامه «الحيات» در يادداشتي نوشت: جنجال «جهاد نکاح» بار ديگر به مسئله اي مورد اختلاف و رويارويي گسترده تبديل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سريال کلاغ هاي سياه که شبکه تلويزيوني «ام بي سي» پخش مي کند اشاره به وجود چنين پديده اي دارد درحالي که شبکه تلويزيوني الجزيره کمپيني را بر ضد ترويج دهندگان آن به راه انداخته است و معتقد است پخش چنين سريالي در ماه مبارک رمضان حرکت در جهت گفتمان نظام سوريه است که در پشت اين پديده قرار دارد. الجزيره درست مي گويد که «جهاد نکاح» شايعه است و هيچ کسي اثري از اين مسئله پيدا نکرده است.
براي اولين بار در تونس ، لطفي بن جدو وزير کشور دولت النهضه (اخوان المسلمين) در سال 2014 گفت که بيش از 50 مورد «جهاد نکاح» در تونس وجود دارد و اين زنان به تونس بازگشته اند و دولت به اين مسئله رسيدگي مي کند. پس از آن خبرنگاراني از سراسر جهان به تونس آمدند و در مورد اين مسئله تحقيق کردند اما ما نيز هيچ موردي حتي يک مورد در اين خصوص پيدا نکرديم و طولي نکشيد که وزير کشور تونس اظهارات خود را تکذيب کرد. اما آيا مطرح شدن دوباره مسئله «جهاد نکاح» پاسخ به گفتمان رژيم سوريه است؟ آيا اين رژيم تنها کسي است که در دامن زدن به اين شايعه دست دارد؟ آيا مقابله با اين شايعه نمي تواند نشان دهنده تمايل به دفاع از داعش باشد؟
در ابتدا بايد گفت رژيم سوريه و رسانه هاي طرفدار آن تلاش کردند از اين شايعه و به تصوير کشيدن آنچه در سوريه جريان دارد به عنوان منازعه اي بين شر مطلق يعني داعش و خير مطلق يعني نظام سوريه و همپيمانان ايراني آن استفاده کنند. اما نظام سوريه درحالي به اين مسئله احتمالي دامن زده است که داعش جناياتي فجيع تر از جهاد نکاح مرتکب شده است. جهاد نکاح مسئله اي ناچيز در اين خصوص است و دامن زدن رژيم سوريه به شايعه وجود چنين پديده اي براي اينکه انگيزه مقابله با آن را در ما بيدار کند کافي نيست. واقعيت آن است که ما به عنوان رسانه چيزي در اين خصوص پيدا نکرديم اما خود وجود داعش زمينه اي مناسب براي احتمال وجود آن فراهم کرده است. اينکه بگوييم رژيم سوريه به تنهايي در دامن زدن به اين شايعه دست داشته است مسئله کاملي نيست چرا که اظهارات بن جدو در اين خصوص واضح بود و او وزير دولتي بود که افراط گرايان در تونس هدايت آن را در دست داشتند و اظهارات اين وزير قوي تر از تبليغات رسانه هاي نظام سوريه و همپيمانان آن براي دامن زدن به اين شايعه بوده است.
شايعه جهاد نکاح قوي تر از تلاشها براي رد يا تکذيب آن بود حتي با وجود اينکه اسناد و مدارک براي تکذيب آن مدارک مستحکمي است. مردم تمايل دارند چيزهايي را که از داعش مي شنوند بيان کنند و اين براي دفاع از آن نيست بلکه تلاش براي سخن گفتن از جناياتي است که داعش به آن اقدام مي کند. بله ممکن است نظام سوريه از دامن زدن به اين شايعه در سريالي تلويزيوني استفاده کند اما خيانت دانستن اين برنامه تلويزيوني نيز نشان دهنده تمايل عميق دفاع از داعش به شمار مي آيد. به عنوان مثال نظام سوريه از انفجارهاي پاريس نيز استفاده کرد اما آيا برابر اين جنايت داعش در پاريس نيز بايد سکوت کرد؟
جنجال الجزيره بر سر «کلاغ هاي سياه» بخشي از يک جنجال سياسي است و انگيزه رسانه اي يا حرفه اي ندارد و با اين اقدام مي خواهد خودش را مطرح کند به ويژه اينکه هيچ موردي از طرف شبکه الجزيره در خصوص اينکه براي تکذيب اين پديده تلاش کرده باشد ديده نشده است. درست است که شايد نظام سوريه از دامن زدن به اين شايعه از طريق پرداختن به آن در يک سريال تلويزيوني استفاده کند اما مطمئنا داعش نيز از گفتمان تکذيب آن استفاده خواهد کرد. بهتر بود الجزيره در صورتي که واقعا مي خواست با احتمال سوء استفاده نظام سوريه از اين شايعه مقابله کند دلايل نپرداختن حتي يک سريال تلويزيوني به جنايات نظام سوريه را جويا شود در اين صورت اين بحث ،‌ حرفه اي و ثمربخش مي شد و از چارچوب اختلافات خارجي بيرون مي آمد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سکانس جنجالی در مورد شاه در یک سریال ایرانی

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سکانس از قسمت جدید اکازیون و گریم عجیب و خبرساز بازیگر مرد این سریال در فضای مجازی بحث‌برانگیز شد و واکنش‌های زیادی به دنبال داشت.

سریال اکازیون Occasion محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی، درام می‌باشد و به کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۴۰۳ ساخته شده است. در سریال اکازیون بازیگرانی، چون غلامرضا نیکخواه، هادی کاظمی، ایمان صفا، سام نوری، سمانه پاکدل، و... به ایفای نقش پرداخته اند.

منبع: برترین‌ها

tags # تلویزیون سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • واکنش یحیی گل‌محمدی به یک شایعه جنجالی
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • (ویدئو) سکانس جنجالی در مورد شاه در یک سریال ایرانی
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شایعه فوق‌العاده جنجالی درباره پدرِ مهران غفوریان!
  • شایعه تازه و عجیبی که درباره امیر تتلو پخش شد