Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- روزنامه الرياض سعودي مدعي شد: وزير کشور قطر از مغز متفکر حملات 11 سپتامبر حمايت کرده بود.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روزنامه سعودي الرياض از روابط پنهاني اعضاي خانواده حاکم قطر با سازمان القاعده خبر داد و با وجود آنکه 15 عامل از 19 نوزده عامل حوادث يازده سپتامبر سال 2001 ميلادي بودند نوشت: وزير کشور قطر از مغز متفکر حملات 11 سپتامبر حمايت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه الرياض در يادداشتي نوشت : برخي مسئولان آمريکايي اعلام کردند اداره تحقيقات فدرال (اف بي آي) و آژانس اطلاعات مرکزي آمريکا (سي آي اي) فرصت بازداشت يکي از سرکرده‌هاي سازمان القاعده را که گمان مي رود طراح حملات يازده سپتامبر بوده است از دست داد چرا که به نظر مي رسد تحت حمايت عبدالله بن خالد آل ثاني يکي از اعضاي خانواده حاکم در قطر و وزير کشور قطر قرار داشت و از طرف وي به او هشدار داده شد.
اين مسئولان آمريکايي مي گويند خالد شيخ محمد ، مغز متفکر حوادث يازده سپتامبر 2001 که سازمان القاعده به سرکردگي اسامه بن لادن آن را اجرا کرد ، فرد شماره دو اين سازمان است. ارتباطي بين محمد که متولد کويت و پاکستاني الاصل است و يکي از برجسته ترين افراد تحت تعقيب اف بي آي به شمار مي آيد ، با حادثه انفجار کليساي جربه در تونس وجود داشت که با کاميون بمب گذاري شده صورت گرفت و کشته شدن دست کم 19 گردشگر را که بيشتر آنها آلماني بودند به دنبال داشت. خانواده حاکم در قطر با القاعده همکاري کرد و پناهگاه امني را براي اعضاي آن ايجاد کرد.
محمد متهم است که با توطئه اي که در فيليپين رخ داد و خطوط هواپيمايي «ترانس پاسيفيک» را مورد هدف قرار داد و همچنين هدايت يک هواپيما براي برخورد با مقر «سيا» در سال 1995 که ناکام ماند ، مرتبط است. همچنين گفته مي شود او با رمزي يوسف که به دست داشتن در انفجار مرکز تجارت جهاني در سال 1993 متهم است مرتبط بوده است.
جک کلونان کارشناس جرايم تروريستي در «اف بي آي» که در نيويورک اقامت دارد و پيش از اين بازنشسته شده و به عنوان مشاور شبکه خبري «اي بي سي نيوز» کار مي کند گفت «اين مسئله اي بسيار خطرناک است.» قطر به خالد شيخ گذرنامه ، خانه و شغلي در اداره تأسيسات آب داده بود. در سال 1996 «اف بي آي» ، محمد را در دوحه پايتخت قطر به اتهام دست داشتن در جنايات تروريستي تحت پيگرد قرار داد و تنها چند ساعت با بازداشت او فاصله داشت.
کلونان ، مسئول فدرالي اصلي در اين پرونده ، گفت يک هواپيماي دولتي مجهز با پنجره هاي پوشيده شده براي انتقال محمد آماده شده بود ، ما موقعيت خالد شيخ را مشخص کرده بوديم. وي به «اي بي سي نيوز» گفت :« ما براي ورود به هواپيما و بازداشت وي آماده بوديم اما پس از آنکه به مسئولان قطري اين عمليات را اطلاع داديم با فاصله کمي به فرودگاه رفتيم اما خالد شيخ محمد از اين عمليات آگاه شده بود.»
وي افزود :« يک نفر اين اطلاعات را در اختيار خالد شيخ قرار داد و او توانست فرار کند. مطمئنا ما فرصت بزرگي را از دست داديم.»
وي اضافه کرد يک هواپيماي خصوصي قطري «اين تروريست» را کمي پيش از آنکه بازداشت شود از دوحه منتقل کرد. برخي از اعضاي خانواده حاکم در قطر دست کم به فراهم کردن پناهگاه امن براي اعضاي القاعده و در صدر آنها اسامه بن لادن اقدام کرده اند.
روهان گونارتنا مولف کتاب «القاعده از درون» و استاد دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند گفت :« مطمئنا و بر اساس اسناد و مدارک ، يکي از اعضاي خانواده حاکم در قطر از القاعده حمايت مي کند.» بر اساس تأکيد مسئولاني در «سيا» ، خالد شيخ محمد از طرف عبدالله بن آل ثاني يکي از اعضاي خانواده حاکم در قطر آگاه شده است. بر اساس اعلام پايگاههاي اينترنتي دولتي ، او سمت وزير کشور قطر را برعهده دارد و مشهور است که عقايد افراطي دارد و با القاعده مرتبط است.
گفته مي شود خالد شيخ محمد با گذرنامه اي که دولت به او داد از قطر فرار کرد. همچنين گمان مي رود او علاوه بر شغلي در اداره تأسيسات آبي قطر ، يک منزل مسکوني نيز در اين کشور داشت. اين مسئولان همچنين گفتتند بن لادن خودش در سالهاي 1996 تا 2000 با عبدالله بن خالد آل ثاني در قطر ديدار کرده بود. يک مسئول سابق در «سيا» که خواست نامش فاش نشود گفت روابط با القاعده از عبدالله بن خالد آل ثاني فراتر رفت و اعضاي ديگري از خانواده حاکم در قطر نيز با اين سازمان همکاري کردند و پناهگاه امني را براي اعضاي آن ايجاد کردند.
کلونان گفت :« ما فرصتي براي بازداشت يک مرد بسيار خطرناک و شرور داشتيم.» دولت قطر يا وزير کشور قطر به تماسهاي پياپي براي توضيح در اين خصوص پاسخ ندادند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمیدرضا اشراق، در بازدید از یگان‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان در جمع فرماندهان و مرزبانان اشراف اطلاعاتی، شناخت و احاطه کامل به حوزه سرزمینی را به عنوان بهترین و اساسی‌ترین راهبرد در مقابله با قاچاقچیان و اشرار منطقه بیان و بر ارتقا اشراف اطلاعاتی تأکید کرد.

وی در ادامه به حساسیت خدمت در مناطق مرزی به ویژه استان حساس و پهناور سیستان و بلوچستان به جهت همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان اشاره کرد و گفت: آمادگی رزمی و آموزش مستمر از ارکان مهم برای تثبیت اقتدار و امنیت در سطح حوزه مأموریتی واحدهای مرزی است.

سردار اشراق در این بازدید با تأکید به برخورد قاطع مأموران با قانون شکنان بیان داشت: بحمدالله در سایه لطف خداوند متعال و با استفاده از تجهیزات پیشرفته، امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است و مرزداران با داشتن اعتقاد و ایمان قوی در حال برقراری امنیت در مرزها هستند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل انتظامی کشور در خاتمه سخنان خود از تلاش شبانه روزی مرزبانان غیور و سلحشور در حراست و پاسداری از کیان ایران اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

سردار اشراق معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل انتظامی کشور در این بازدید حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به ستاد پایگاه دریابانی چابهار را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد.

کد خبر 6085173

دیگر خبرها

  • (ویدیو) دیگر کسی این دولت را گردن نمی‌گیرد، حتی مسعود‌های ده نمکی!
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است
  • رسوایی در برزیل: روی تیته آب دهان انداختند!
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • تداوم بارش باران در کرمانشاه تا فردا
  • امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است
  • کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند