Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۵ خرداد آغاز رهایی ملت از زیر بار ظلم و ستم است گفت: قیام ۱۵ خرداد حرکت ملت به سوی نور و یکی از موثرترین عوامل بیداری در ملت ایران بود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی ظهر دوشنبه در ویژه برنامه پنجاه وچهارمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد در محل مسجدالرسول بازار شهرستان بیرجند اظهار داشت: ۱۵ خرداد یادآور خلق یک حماسه بزرگ از سوی ملت ایران است که در آن روز هزاران نفر به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره اینکه علت آغاز قیام ۱۵ خرداد و عواملی که باعث این قیام شد افزود: برای پاسخ به این سئوال باید به زمان تاریخ و زمان رضاخان برگردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نوک حمله رضا خان در گذشته به سمت روحانیون شیعه بود بیان کرد: زیرا روحانیت شیعه با تفکر است و به همین دلیل همیشه روحانیت مورد حمله دشمن بوده و است و امروز نیز نوک حمله دشمن ولایت فقیه است.

رضایی مبارزه با حجاب و مبارزه با برگزاری روضه های سیدالشهدا را از دیگر اهدافی که رضاخان دنبال می کرد عنوان کرد و تصریح کرد: زیرا زمانی که حجاب را از جامعه ای بگیرند همه چیز را خواهند گرفت و فساد در جامعه زیاد می شود و همچنین به دلیل اینکه روحانیت در روضه های سیدالشهدا تفکر دین و استکبارستیزی را در آنجا دامن می زدند به همین دلیل رضاخان با آن مبارزه می کرد.

وی با بیان اینکه آنچه که امروزه باعث حفظ نظام شد ولایت مداری و ولایی بودن رهبران این نظام است خاطرنشان کرد: هدف از تعطیلی این روز این است که نسل جوان باید بدانند که برای نظام چقدر هزینه شده است و حدود ۲۵۰ هزار شهید خون به پای درخت این نظام ریختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: اگر امروز در کشور امنیت، آرامش و اقتداری داریم و دشمنان جرأت نگاه کردن به کشورمان را ندارد به برکت خون شهدا است.

رضایی با بیان اینکه ۱۵ خرداد یک خروجی بزرگ داشت اظهار داشت: نتیجه این قیام ۱۵ سال بعد در ۲۲ بهمن ۵۷ باعث باعث تثبیت و پیروزی انقلاب شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ خرداد آغاز رهایی ملت از زیر بار ظلم و ستم بوده است افزود: قیام ۱۵ خرداد حرکت ملت به سوی نور بود و همچنین یکی از موثرترین عوامل بیداری در ملت ایران بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۱۵ خرداد روز در هم شکستن رژیم ستم شاهی است و این یک سرمایه برای ملت ما است که باید حفظ شود و قدردان خون شهدا باشیم.

رضایی با بیان اینکه ۳ عنصر مهم در قیام ۱۵ خرداد نقش داشت بیان کرد: حضور و همراهی مردم با امامشان یکی از این عناصر است زیرا امام مأمور ویژه خدا و مقدمه ساز ظهور امام زمان (عج) بود.

وی رهبری نظام را یکی دیگر از عناصر مهم قیام ۱۵ خرداد دانست و تصریح کرد: مشکل سایر انقلاب ها نداشتن رهبری درست است و امروزه خروجی این انقلاب را در سایر بلاد اسلامی مشاهده می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عامل سومی که در قیام ۱۵ خرداد نقش داشت را مذهب و دین عنوان کرد و افزود: این امر باعث شد مردم در این قیام با آنهمه شهید سر جای خود ننشستند.

رضایی به نتایج قیام ۱۵ خرداد و نقشه دشمن اشاره کرد و یادآور شد: نتایجی که این قیام در بر داشت افزایش رشد سیاسی روحانیت و حوزه های علمیه و ورود روحانیون به صحنه های سیاسی کشور است.

وی الگو قرار دادن مذهب برای مبارزه نیروهای مبارز، رشد آگاهی سیاسی توده های مردم، افشای ماهیت رژیم شاه برای توده های مردم، تثبیت مرجعیت با پشتیبانی مردم از نظام را از دیگر نتایج و نقشه دشمن عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: امروزه دشمن دو کار عمده انجام می دهد که یکی نفوذ است که متأسفانه در برخی جاها حس می شود و دشمن در آن موفق شده است.

رضایی عناب دیگری را که دشمن روی آن کار می کند را تحریف نظام و امام دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا ما مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و باید بسیج شویم و بصیرت افزایی باشیم.

وی حفاظت از نظام و ولایت فقیه، حفظ وحدت جامعه در ولایت پذیری، حفظ شور و نشاط انقلابی را از مسئولیت های سنگینی عنوان کرد که بر عهده ملت ایران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز فضاهای مجازی باعث بی نمازی و بی دینی شده است افزود: روز به روز بودجه های فرهنگی آب می رود.

رضایی تقویت توان نظامی کشور را از جمله مسئولیت هایی عنوان کرد که برعهده دولت است و باید د این راستا تلاش شود و گفت: ما دو توان عمده داریم که یکی توان مهدوی و دیگری توان نظامی است و باید در این راستا تلاش کنیم.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است

 ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرز‌های ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرز‌های مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیروز - دوشنبه سوم اردیبهشت ماه - به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیس جمهور کشورمان در این سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیدار خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار می‌شود.

آیت الله رئیسی در این سفر همچنین با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهر‌های دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

صبح امروز رئیس‌جمهور کشورمان به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی پاکستان سفر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • مدیر ورزشی بایرلورکوزن: گرانیت ژاکا موثرترین خرید ما بود
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است