Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام خامنه ای توانست در طول حدود سه دهه رهبری جامعه اسلامی، امت را از شرایط خطیر و حساس عبور دهد و با همه مشکلاتی که از داخل و خارج ایجاد شده و می شود، بهترین شکل هدایتگری را به نمایش بگذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان شرق- سید روح الله رفعتی پور؛ با ارتحال امام عظیم الشأن بسیاری از دوستان دچار این نگرانی شدند که آیا کسی هست که در این دنیای پُرآشوب و در این شرایط خطیر بتواند خلأ به وجود آمده در جایگاه رهبری امت اسلام را پُر کند و سکان هدایت جامعه اسلامی را به دست گیرد؟؟ و از سوی دیگر، دشمنان امیدوار شدند که با رفتن خمینی کبیر، دیگر کسی نخواهد توانست این کشتی طوفان زده را نجات بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امیدشان واهی بود؛ چرا که خداوند صادق، براساس آیه ی 106 سوره ی بقره که فرمود «مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَهٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ»- با بردن هر آیتی، بهتر از آن یا مثل آن را خواهد آورد- وعده فرموده که جامعه اسلامی را بدون حجت نخواهد گذارد.
در این میان، البته افرادی نیز خود یا اطرافیانشان سودای رهبری در سر می پروراندند؛ اما از آنجا که «… اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسَالَتَهُ…» خداوند دلها و توجهات را به سوی کسی هدایت فرمود که کورسوی امید دشمنان را خاموش و امید دوستان و مستضعفان را روزافزون نمود.

آیت الله سیدعلی حسینی خامنه ای که به حق باید او را نزدیک ترین شخصیت به تفکر و عمل بنیانگذار راحل انقلاب اسلامی دانست، با ویژگی های منحصر به فرد خود که نتیجه ی تقوا و اتصال به خدا و توسل به معصومین علیهم السلام و احاطه ی کم نظیر بر مبانی دین مبین اسلام است، توانست در طول حدود سه دهه رهبری جامعه ی اسلامی، امت را از شرایط خطیر و حساس عبور دهد و با همه ی مشکلاتی که از داخل و خارج ایجاد شده و می شود، بهترین شکل هدایتگری را به نمایش بگذارد.

ذهن فعال و پرنبوغ و قدرت مدیریت مثال زدنی که حتی پیش از رهبری نیز در ایشان وجود داشت، موجب شده شخصیت های بزرگ دینی و سیاسی، زبان به تمجید و اعتراف گشوده و تعابیر خاص و والایی درباره ی ایشان به کار برند.

*امام خامنه ای مدظله العالی از منظر علمای دین

به عنوان نمونه می توان به تعبیر والای علامه بزرگوار حسن زاده ی آملی اشاره کرد که فرمود:
«سینه خود را شکافتم، به هرجای آسمان رفتم این سید را دیدم. باید قنبر حضرت خامنه ای کبیر بود.»
همچنین پس از حضور رهبر فرزانه انقلاب در منزل آیت الله بهاءالدینی، وقتی از آن مرحوم درباره این حضور سؤال شده بود، فرموده بودند: «بله؛ چند دقیقه خورشید تابید و رفت.»

از مرحوم میرزا اسماعیل دولابی نیز نقل شده که فرمود: «امام خمینی مظهر مهابت بود و رهبری مظهر محبت. خداوند متعال به امام نعمت ها را یکجا داد و امام هم این نعمت ها را برای استقرار نظام جمهوری اسلامی مصرف کردند. ولی نعمت ها به حضرت آقا را خدا تدریجی به ایشان می دهد و در هر مرحله ای متناسب با شرایط، خدا نعمت هایی را به ایشان می دهد یعنی شرایط آن نعمت ها را خود آقا فراهم می کنند.»

به جرأت می توان گفت بالاترین و والاترین تعبیر را امام راحل عظیم الشأن درباره ی امام خامنه ای عزیز مطرح فرمودند. آنجا که خطاب به ایشان مرقوم داشتند:
«… در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.»

اما…
خوش تر آن باشد که سرّ دلبران
گفته آید در حدیث دیگران

*امام خامنه ای مدظله العالی از منظر برخی شخصیت های سیاسی جهان

در میان شخصیت های سیاسی جهان نیز تعابیر قابل توجه و تأملی در مورد رهبر حکیم انقلاب وجود دارد که در این جا صرفاً به دو نمونه اشاره می شود:
اول- پوتین رییس جمهور روسیه در سفر به ایران و پس از دیدار با رهبر عزیز انقلاب این گونه می گوید: «من کمونیستم، خانم من مسیحی ارتدوکس است، در خانه ما کتاب های مسیحی یافت می شود و من آنها را خوانده ام. من آنچه را که درباره عیسی مسیح خوانده بودم همه را در چهره ی رهبر ایران دیدم. حال فهمیدم چه تدبیری کشور را اداره می کند و این خاطره ی ماندگار در من می ماند.»

دوم- کاندولیزا رایس وزیر خارجه ی اسبق آمریکا نیز در گفت و گو با رویترز می گوید: « رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.»
در پایان به خاطره ای که برای بنده فراموش نشدنی است اشاره می کنم. سال ها پیش در سفر به مشهد مقدس، با یکی از دوستان جوان انقلابی افغانستان همسفر بودیم. در یکی از گفت و گوهایی که با هم داشتیم، او به بنده گفت: «شما قدر رهبرتان را نمی دانید؛ در کشورهای اطراف به سر ایشان قسم می خورند اما شما در کشورتان او را حرص می دهید.»

نمی دانم آیا او راست می گفت؟ شاید ما همچون ماهی در آب که قدر آب را نمی داند، قدر اماممان را ندانیم. امیدواریم اینگونه نباشد و خداوند ما را قدردان چنین رهبری قرار دهد و توفیق زمینه سازی ظهور ولیّ مطلق حق امام عصر ارواحنا فداه را با اطاعت از نایب او به ما عطا فرماید.
متّعنا اللهُ بظلّ وجوده الشریف

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان

حسین ظفری هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی کشور برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت گفت: سازمان هواشناسی برای روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز و برای روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت نیز برای استان‌های شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استانهای تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: بر اساس این هشدار بارش شدید باران و درپی آن احتمال احتمال جاری شدن سیلاب و وقوع آبگرفتگی در این استان‌ها دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی از جمله مواردی است که می تواند در پی این هشدارها رخ دهد. همچنین در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی را برای استان‌های ذکر شده احتمال دارد.

ظفری توصیه کرد: هموطنان در این دو روز از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند. عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را به مردم استان‌های درگیر با این سامانه نیز توصیه می‌شود.

به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیروهای امدادی در این استان‌ها به حالت آماده باش درآمده و تمهیدات لازم نیز در این خصوص گرفته شده است. امیدواریم که این سامانه بارشی نیز بدون خسارت از کشور خارج شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده