Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی، به تازگی در اطلاعیه ای عنوان داشته است که در راه صیانت از سپرده های مردمی از هیچ تلاشی فروگذار نیست. همچنین اخیراً ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در کانال تلگرامیش بیان نموده است که بانک مرکزی همواره خود را نماینده سپرده گذاران می داند و برای احقاق حقوق قانونی آن ها حداکثر تلاش خود را اعمال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اثبات این موضوع رئیس کل بانک مرکزی به تشریح اتفاقات اخیر پیرامون موسسه کاسپین پرداخته و راه حل هایی را برای حل مشکل آن ارائه نموده است.
به گزارش تابناک اقتصادی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تازگی در اطلاعیه ای اعلام نموده است: فعالیت شبکه بانکی کشور با صلابت و سلامت، همچون گذشته تداوم دارد و بانک مرکزی در راه صیانت از سپرده های مردمی از هیچ تلاشی فروگذار نیست. در ادامه این اعلامیه آمده است: مســـئولان بانک مرکـــزی همواره به مردم توصیـــه می کنند در بانک ها، مؤسســـه های اعتبـــاری و صندوق های قرض الحســـنه دارای مجوز ســـپرده گذاری کنند، مؤسسه هایی که فهرســـت آنها در پایگاه اینترنتی بانک مرکـــزی در دســـترس همگان اســـت. بـــا وجود هشـــدارهای بانـــک مرکزی، همچنان برخی مردم به امید دریافت ســـود بیشـــتر، در مؤسسات غیرمجاز سپرده گذاری می کنند که منجر به بروز مشکلاتی برای آنها می شود.
همچنین ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در بخشی از یادداشتی در کانال تلگرامی خود عنوان نموده است: بانک مرکزی همواره خود را نماینده سپرده گذاران می داند و برای احقاق حقوق قانونی آنها، حداکثر تلاش خود را اعمال خواهد کرد. بنابراین هموطنان گرامی می توانند بدون نگرانی در مورد سپرده های خود با بانک های دولتی، غیردولتی و خصوصی و همچنین موسسات اعتباری مجاز همکاری داشته باشند.
این اعلامیه بانک مرکزی و یادداشت سیف در حالی منتشر شده است که درست چند روز قبل (8 خرداد 1396) سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین برای رساندن صدای خود به مسئولین در جلوی درب بانک مرکزی تجمع کردند. تجمع کنندگان که برخی از آن ها پارچه های سفیدی را به نماد کفن به تن کرده بودند عنوان می کردند که "فریب خورده مجوز بانک مرکزی به موسسه کاسپین" هستند. به گفته رسانه ها بیشتر این تجمع کنندگان سپرده گذاران تعاونی اعتباری فرشتگان بودند که سپرده های آن ها در این تعاونی بیش از یک میلیارد ریال بوده است.
شایان ذکر است که در تاریخ 27 اسفند ماه 1394 موسسه آرمان ایرانیان با گرفتن مجوز نهایی فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خود را به عنوان پنجمین موسسه اعتباری مجاز بانک مرکزی با نام موسسه کاسپین به ثبت رساند. این موسسه بلافاصله، تابلو و مجوز بانک مرکزی را در تمام شعب خود در سراسر کشور نصب و اقدام به اخذ سپرده جدید از مردم کرد. اما پس از حدود 9 ماه، موسسه کاسپین با مشکلاتی مواجه شد که سپرده گذاران را نگران کرد و آن ها برای اخذ سپرده های خود به موسسات کاسپین مراجعه نمودند اما با عدم پرداخت سپرده ها مواجه شدند. زمانی که مشکلات و تجمع سپرده گذاران بالا گرفت، ولی ا... سیف رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: مجوز مؤسسه اعتباری کاسپین مشروط بوده و تا زمان عدم انتقال دارایی‌ ها و بدهی‌ های هشت تعاونی، مؤسسه مذکور حق اخذ سپرده جدید را نداشته است.
سیف برای پایان دادن به اتفاقات اخیر موسسه کاسپین در همین یادداشت تلگرامی خود عنوان نموده است: بانک مرکزی با هدف حفظ منافع ســـپرده گذاران، با همراهی قوه قضائیه تمهیداتی اندیشیده است که از آن جمله شناسایی و ارزیابـــی دارایی هـــای تعاونـــی اعتباری فرشتگان و اختصـــاص خط اعتباری به مؤسســـه اعتباری کاسپین به اندازه دارایی های شناســـایی شـــده اســـت تا امکان تعیین تکلیف و یا پرداخت ســـپرده های مردم فراهم شود و آنها منتظر وصول تســـهیلات یا فـــروش دارایی ها نشـــوند. بانک مرکزی مســـتمرا فرآیند ساماندهی و تعیین تکلیف سپرده گذاران را به پیش می برد و امیدوارم ظرف چند ماه آینده مسائل مربوط بـــه این تعاونی بـــا همراهی ســـپرده گذاران محترم به طور کامل، حل و فصل شود. پس از اتمام شناســـایی و ارزیابی دارایی هـــای تعاونی اعتبار غیر مجاز و منحله فرشـــتگان، در صورت وجود کســـری برای پرداخت سپرده سپرده گذاران، تأمین هر میزان کسری برعهده مؤسسین و مدیران است و باید آن را از محل دارایی های شـــخصی تأمین کنند و هرگونه دارایی و اموالی را که به نفع خود از تعاونی برداشت کرده باشند، عودت دهند تا سپرده گذاران به حقوق خود دست یابند.
با توجه به آنچه عنوان شد به دلیل آنکه موسسه کاسپین دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی می باشد هم اکنون بانک مرکزی نیز خود را مسئول دانسته و پیگیر مطالبات سپرده گذاران است. همان گونه که رئیس کل بانک مرکزی نیز به آن اشاره کرده بهتر است سپرده گذاران هم جهت حل و فصل هر چه سریعتر این مشکل با بانک مرکزی همکاری نمایند و بگذارند این موضوع فرآیند قانونی خود را طی نماید.

برچسب ها: موسسه اعتباری کاسپین ، بانک مرکزی ، ولی الله سیف ، سپرده گذاران کاسپین ، سپرده های مردم ، تابناک اقتصادی

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی محمد نبی، نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولین مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار شد و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد تا حضور تماشاگران متعاقب با آیین نامه بلیط فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

دیگر خبرها

  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست