Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستائیان دو بخش محروم دیشموک و قلعه‌رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه آموزش‌های پیشگیری از تب کریمه کنگو را فرا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، از صبح 11 خردادماه شایعاتی مبنی بر مرگ مشکوک زن 19ساله مبتلا به تب کریمه کنگو ساکن بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه در فضای مجازی و رسانه‌ها سبب تشویش و نگرانی‌هایی در سطح شهرستان کهگیلویه و بویژه دو بخش محروم دیشموک و قلعه رئیسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر چهارشنبه 11 خردادماه یک زن باردار از اهالی بخش چاروسای به درمانگاه قلعه رئیسی این بخش مراجعه و با توجه به اورژانسی بودن وضعیت وی به بخش اورژنس بیمارستان امام خمینی دهدشت اعزام و سپس در بخش زایشگاه این بیمارستان بستری می‌شود.

با توجه به تشخیص تیم پزشکی و احتیاج این بیمار به پلاکت خون، از یاسوج برای وی پلاکت ارسال و بین ساعت 16 تا 17 نوزاد با زایمان طبیعی به دنیا می‌آید اما با توجه به خونریزی شدید و وضعیت اورژانسی مادر، این بیمار ساعت 19 توسط بلگرد به بیمارستان نمازی شیراز اعزام که در بین راه جان خود را از دست می‌دهد.

با توجه به علائمی که در این بیمار مشاهده می شود، پزشکان بر اساس معاینات بالینی فرض را بیماری تب کریمه کنگو می‌گذارند و چند آزمایش بر روی بیمار انجام می دهند که تا الان بیماری تب کریمه کنگو از طرف آزمایشگاه تأیید نهایی نشده است.

این مهم که احتمال بیماری این زن باردار به تب کریمه کنگو وجود دارد سبب نگرانی‌هایی در بین مردم شهرستان کهگیلویه و بویژه دو بخش محروم دیشموک و قلعه‌رئیسی با توجه به شغل دامداری مردم روستاهای این دو بخش شده بود که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی با اعزام گروه‌های کارشناسی تلاش برای رفع نگرانی‌ها کرده است.

اعزام شش گروه کارشناسی به روستاهای دیشموک و قلعه رئیسی

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: شش گروه کارشناسی با هدف آشنایی دامداران وروستائیان با تب کریمه کنگو به دو بخش دیشموک و قلعه ریسی و همچنین مناطق جاورده، قلعه دختر، درغک و اسفندان اعزام شدند.

ابراهیم نعیمی ابراز کرد: هر گروه به 4 نفر تقسیم شده و هر کدام با حضور در خانه‌های بهداشت مختلف نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به مردم و دامداران اقدام کردند.

وی با بیان اینکه پزشکان و تیم‌های فنی مراکز یکپارچه راهی خانه‌های بهداشت روستاها شدند افزود: هر تیم بررسی‌های درمانی معاینات آموزش را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

R41452/P1377/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان