Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@04:48:45 GMT

قیام ۱۵ خرداد هیچ نسبتی با تفکرات لیبرالیسم غرب نداشت

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۵۳۶۵۱

قیام ۱۵ خرداد هیچ نسبتی با تفکرات لیبرالیسم غرب نداشت

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه قیام ۱۵ خرداد از دی مبین اسلام نشات گرفت گفت: این قیام هیچ نسبتی با تفکرات لیبرالیسم غرب ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام حسن قیومی در آئین بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد در یاسوج اظهار داشت: قیام 15 خرداد 42 سرآغاز قیام مهدوی بود و امام خمینی (ره) از زمان مشروطیت روحیه انقلابی خود را شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در سن 18 سالگی کودتای رضا خان میر پنج را تجربه کرده و از نقشه‌های شوم پهلوی برای این مملکت خبر دار و سخنان آتشین امام در برابر قوانین خود باخته رضا شاه پهلوی سبب شد که امام آن سخنرانی آتشین را انجام دهد و بعد از دستگیری ایشان توسط نیروهای مزدور شاه قیام خونین مردم ورامین و قم باعث به راه انداختن آن قیام خونین شد.

قیومی با بیان اینکه قیام خونین 15خرداد 42 قیام خون بود، بیان کرد: بعد از تبعید امام راحل و بعد از یکسال امام از این حادثه باخبر شدند که سخنان ایشان در سال 43علیه قانون کاپیتالاسیون باعث شد که مزدوران شاه دوباره امام راحل را به ترکیه، عراق و نجف تبعید کنند.

وی یکی از ویژگی‌های قیام 15 خرداد را هیئتی بودن آن دانست و افزود:خاصیت این قیام آن بود که پانزده خرداد قیام کاملا هیئتی بود، از اسلام نشات گرفت نه اینکه برگرفته از تفکرات لیبرالیسم غرب باشد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه قیام15 خرداد 42شروع انقلاب اسلامی بود، بیان کرد:یکی از دلایلی که امام راحل همیشه فرموده‌اند که این قیام باید زنده بماند تفکرات اسلامی و هیئتی بودن این قیام برگرفته از روحیه آزادی و اسلامی خواهی مردم است.

قیومی چهار اصل بوجود آمدن یک انقلاب را نارضایتی مردمی بودن انقلاب، داشتن رهبری آگاه و روحیه منسجم مردم دانست و گفت: امام خمینی(ره) برای آزادی این مردم از دست شیطان و نشاندن بدر بزرگ اسلام در جامعه با این مردم انقلابی را بوجود آورده که امروز سرآمد همه انقلاب‌های جهان بوده که شروع این انقلاب از قیام 15 خرداد نشأت گرفته است.

وی با بیان اینکه هرکجا مردم و نظام با هم متحد شدند توانستند تاریخ را عوض کنند، بیان کرد: نمونه این سخن برگرداندن تاریخ ایران از شاهنشاهی به شمسی بود که نشان از عزت و قدرت مردم در برابر طور گویی مستعمران است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غرش صدای آزادی خواهی ملت در سال 57 با حضور تمامی اقشار به سر شاه و هم دستانش شنیده شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران انقلابی از جنس نور بود، انقلابی که در آن جوانان برای دفاع از رهبر بزرگ خود حتی حاضر می‌شدند سینه چاک در برابر گلوله و مسلسل بایستند.

انتهای پیام/

R41452/P1377/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر

دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی و اروپایی را محکوم کردند.

 

در دانشگاه تهران جامعه دانشگاهی با حضور مقابل سردر اصلی این دانشگاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر داده و همبستگی قاطع خود را با دانشجویان آمریکا و اروپا اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد نیز برای هم‌صدایی با دانشجویان اروپا و آمریکا به میدان آمدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • سایه یک زن مرموز بر تیم سپاهان؛ شیدا مقصودلو کیست و چه نسبتی با ژوزه مورایس دارد؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • حرف‌های جالب عروس بزرگ امام: نمی‌خواستم ازدواج کنم اما.. /آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است