Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مجله اینترنتی فوکوس، پلیس آلمان گزارش داده که عصر روز شنبه (13 خرداد) در یک درگیری در اقامتگاه پناهجویان در شهر آرنشوانگ ایالت بایرن آلمان یک پناهجوی 41 ساله افغان یک کودک پنج ساله اهل روسیه را با ضربات چاقو کشت. ماموران پلیس نیز فرد مهاجم را به ضرب گلوله کشتند. مادر این کودک نیز به شدت زخمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مارکو کولر سخنگوی پلیس آلمان اعلام کرد که ماموران پس از رسیدن به محل حادثه متوجه شدند که در طبقه اول این اقامتگاه پناهجویان یک مرد پناهجوی افغان یک زن 47 ساله با تابعیت روسیه و دو کودک پنج و شش ساله ‌او را به گروگان گرفته است.
کودک پنج‌ساله در محل حادثه در پی ضربات چاقو کشته شد و مادر 47 ساله این کودک که او نیز مورد حمله مهاجم افغان قرار داشت، به شدت زخمی شده و برادر شش ساله این کودک نیز هر چند آسیب بدنی ندیده اما به شدت شوکه شده است.
به نوشته فوکوس ، انگیزه این اقدام پناهجوی افغان هنوز مشخص نشده است.
از سوی دیگر خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که سفارت روسیه در برلین و کنسولگری این کشور در مونیخ در حال بررسی گزارشهای دریافتی در این زمینه و تایید تابعیت روسی فرد مقتول هستند.
گزارش این قتل در حالی منتشر شده که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که در انتخابات ماه سپتامبر آینده درصدد کسب مجدد این مقام است با انتقادهایی در زمینه ورود شمار زیادی از پناهجویان به آلمان در دو سال گذشته رو به رو است. دولت آلمان برنامه ای برای اخراج پناهجویانی دارد که درخواست آنان رد شده است هر چند گزارشهای تازه در آلمان حاکی است که دولت نتوانسته به هدف خود در این زمینه دست یابد. در سال 2017 تا کنون بیش از 8 هزار پناهجوی رد درخواست شده از آلمان اخراج شده اند در حالی که این رقم در سال گذشته بیش از 25 هزار تن بود.
میزان خروج داوطلبانه پناهجویان از آلمان نیز در سال جاری کاهش یافته است. بر اساس آمار پلیس ، در چهار ماه اول امسال تنها 11 هزار و 195 پناهجو داوطلب خروج از آلمان شده اند در حالی که این رقم در سال گذشته بیش از 43 هزار تن بود.
مطرح شدن نام یک پناهجوی افغان در رسانه های آلمان در ارتباط با قتل یک کودک در حالی است که در پی انفجار شدید چهارشنبه گذشته در مرکز کابل که حدود یکصد کشته و صدها زخمی بر جا گذاشت، آلمان بطور موقت اخراج پناهجویان افغان را متوقف کرد.
پیش از این، احزاب سبز و چپ گرای آلمان خواستار توقف فوری اخراج افغانها ااز آلمان شده و این موضوع را غیر انسانی دانسته اند. شبکه خبری دویچه وله نیز در گزارشی به توصیف رنج و دشواری های پناهجویان افغان پس از اخراج و بازگردانده شدن به کشورشان پرداخته است.
اروپام**1078**1590

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وصول شکایت مادری مبنی بر فقدان دختر ۱۱ ساله، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های تخصصی کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان اصفهان آغاز که در نتیجه اقدامات صورت گرفته مشخص شد مادر کودک گمشده، با اظهارات ضد و نقیض خود قصد گمراه کردن پلیس را دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: مادر این کودک دستگیر و در بازجویی‌های فنی و تخصصی و در مواجهه با مدارک و ادله کاراگاهان جنایی، پرده از راز قتل دختر ۱۱ ساله خود برداشت و گفت که در روز حادثه دخترم را به یک باغ متروکه خارج از شهر بردم و اقدام به وارد کردن چندین ضربه چاقو به وی کردم، سپس جنازه او را آتش زدم و از محل متواری شدم و با مراجعه به پلیس، مفقودی کودکم را اعلام کردم.

ترکیان خاطرنشان کرد: با اعتراف مادر به قتل دختر ۱۱ ساله خود، کاراگاهان به صحنه جرم اعزام و جسد سوخته شده طفل، کشف شد، قاتل به همراه پرونده تشکیل شده، جهت انجام اقدامات قانونی و بررسی علل و انگیزه جرم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 748824

دیگر خبرها

  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت