Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم بزرگداشت پنجاه و چهارمین سالگرد شهدای يوم الله ١٥ خرداد١٣٤٢عصر امروز در گلزار شهدای ١٥ خرداد تهران برگزار شد.

در اين مراسم سيد رضا تقوى رئيس شوراى سياستگذارى ائمه جماعات كشور با اشاره به جايگاه شهدا در شرايط كنونى اظهار داشت: ما باید نسبت به شهیدان خود قدردان باشیم چرا كه هر چه داریم از شهدا است و مسئولانی که فرصت دارند تا در نظام اسلامى خدمت گذاری كنند باید بدانند بر سر سفره شهیدان نشسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وى افزود: از هر قشرى در جامعه در قافله شهدا، حضور دارند. یک قشر شهدای محراب هستند که امامان جماعت ما در مسیر نماز به شهادت رسيدند. ما حدود ١٧ هزار شهدای ترور داریم و دشمنان عوامل داخلی خود را به جان مردم کوچه و بازار انداختند تا آن‌ها را به شهادت برسانند.

تقوى با اشاره به مجاهدت شهداى ١٥ خرداد گفت: اين عزيزان وقتی متوجه دستگيرى مرجع تقلیدشان شدند، به تهران آمدند که عوامل رژیم در باقر آباد به سمت آنها تیراندازی كردند و آن‌ها را به شهادت رساندند.شهدای ١٥ خرداد در میان همه شهدا جزو السابقون شهدا هستند. مجموعه‌ای از انسان‌های پاک علاقه‌مند به روحانیت و مرجعیت كه از منطقه جنوب تهران به ندای امام لبیک گفتند.

رييس شوراى ائمه جماعات كشور در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم ارتحال حضرت امام ره اظهارداشت: در اجتماع عظیم زائرانى كه جهت مراسم ارتحال امام خمينى ره خضور داشتند مقام معظم رهبرى سخنرانی بسیار عمیق حكيمانه و جامعى را داشتند. باید حوادث سرنوشت‌ساز تاریخ را تکراركنيم، فیلم بسازیم و نگذاریم این حوادث ارزنده به فراموشی سپرده شود چراکه این حوادث فرهنگ‌ساز است.

تقوى با بيان اینکه باید ١٥ خرداد را زنده نگه‌داریم، گفت: مطالعه تاریخ ضرورت دارد و تاریخ معلمی است که درس‌های گذشته را به نسل‌های آینده می‌آموزد و چراغی است که آینده انسان‌ها را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به نتيجه نرسيدن انقلاب مشروطه و نقش عده اى خاص در اين جريان افزود: مشروطه‌ انقلاب عظیمی بود اما ‌يكباره این انقلاب را ربودند و دليل ان نبز دخالت دادن عوامل نفوذی بود و خون شهدای مشروطه هدر رفت. در انقلاب هم عده‌ای می‌خواستند نفوذی را وارد کنند که دیدیم چه مسائلى توسط رییس‌جمهور فراری آن زمان صورت گرفت.


رییس شورای ائمه جمعه با بيان اينكه ولايت فقيه اكنون يك نياز جامعه است خاطرنشان کرد: اگر این مملکت می‌خواهد بماند باید ولی‌فقیه باصلابت حضورداشته باشد؛ ما نباید به مستکبران امید ببندیم بلکه باید مملکت را خودمان بسازیم. البته بايد گفت كه ما با دنیا هم سر جنگ نداریم. با رهبرى حكيمانه رهبر انقلاب افق روشنى در انتظار ماست. امروز مقام معظم رهبری رجای رجایی، هنر باهنر و طهارت مطهری، صداقت صدوقی، شرافت اشرفی، راست‌قامتی بهشتی و همه خرمی خمینی را با خود یکجا دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  فرماندار اردستان در یازدهمین نشست کنگره شهدای اردستان در فرمانداری افزود: در سال گذشته صد یادواره شهدا در سطح شهرستان برگزار شده، امسال نیز این یادواره‌ها برگزارمی شود که بیش از ۸۰ درصد آنها برای نخستین بار است که اجرا می‌شود.


سید محمد هادی احمدی طبا افزود: این یادواره‌ها شامل شهدای اصناف و کارگری، دامداران و کشاورزان، ورزشکاران، مهندسان، یادواره شهدای رسانه و خبرنگاران، هنرمندان، دانشجویان، روحانی، پاسدار، نیروی انتظامی، ارتش، بانوان، جهاد گران، مداح وقاریان قرآن، و یادواره سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و ۱۱خرداد روز ایثار و شهادت شهرستان اردستان است.

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • شهدا رفتند تا مستکبران جرأت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد