Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، هشتمین روز برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن، به دلیل همزمانی با روز تعطیل 15 خرداد، شلوغ تر و پر ترافیک تر از روزهای قبل بود.
امروز همچنین به دلیل برگزاری چهارمین همایش بانوی فضیلت، حامی رسالت؛ نکوداشت حضرت خدیجه کبری(س) شاهد حضور پررنگ مسئولان دولتی، از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون قرآن و عترت این وزاتخانه، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان رئیس جمهور و معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، تعدادی از این مسئولان و اساتید دانشگاهی و حوزوی نیز در هشتمین روز از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم، در غرفه ایکنا حضور پیدا کرده و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.


سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، یکی از اولین افرادی بود که عصر امروز، دوشنبه ۱۵ خردادماه، با حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از غرفه خبرگزاری ایکنا در این نمایشگاه بازدید کرد.
وی در این بازدید، به پرسش‌های خبرنگاران این خبرگزاری در رابطه با نحوه نشر فرهنگ قرآنی در میان خانواده‌های ایرانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پاسخ داد.
معصومه ابتکار نیز که همزمان با روز جهانی محیط زیست در نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور پیدا کرده بود، از غرفه این خبرگزاری در نمایشگاه بازدید کرد.
وی در این بازدید با اشاره به دستور قرآن مبنی بر حراست از طبیعت گفت: قرآن به ما سفارش کرده که زندگی مسئولانه‌ای داشته باشیم و این زندگی مسئولانه باید همراه با حفظ طبیعت باشد.
ابتکار تقارن حضور خود در نمایشگاه قرآن با روز جهانی محیط زیست را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد: همراه با قرآن در کنار طبیعت، همراه با طبیعت و برای طبیعت تلاش کنیم.
براساس این گزارش، سیدمصطفی میرسلیم، عضو حزب مؤتلفه اسلامی و یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، یکی دیگر از افرادی بود که در غرفه این خبرگزاری حضور پیدا کرد.
میرسلیم در ضمن حضور خود، به بیان نکاتی در زمینه ربا در نظام بانکی کشور و راهکارها و لوازم مقابله با این پدیده در اقتصاد کشور پرداخت.
علی هادی نجف آبادی، از همراهان حضرت امام خمینی(ره) در پاریس و سفیر سابق ایران در عربستان و امارات نیز با حضور در غرفه ایکنا به بیان نکاتی در خصوص میراث امام خمینی در زمینه سیاست خارجی برای مسئولان کشور و همچنین وضعیت کنونی فعالیت مؤسسات خیریه پرداخت.
غلامرضا زکیانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، از دیگر بازدیدکنندگان امروز بود که به بیان نکاتی درباره وضعیت کنونی فرهنگ قرآنی در کشور و لوازم توسعه آن در کشور و همچنین بیان نکاتی در زمینه برگزاری بهتر نمایشگاه قرآن پرداخت.
مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دار القرآن کریم نیز با حضور در غرفه ایکنا به بیان نکاتی در خصوص شعار این دوره از نمایشگاه و ادغام اتحادیه های قرآنی پرداخت.


در هشتمین روز از نمایشگاه قرآن کریم، حجت الاسلام والمسلمین خسروی، مدیر کمیته مؤسسات قرآنی مردم نهاد، در مورد بخش مؤسسات این دوره از نمایشگاه به صحبت پرداخت و محمد مهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با حضور در غرفه این خبرگزاری به بیان نکاتی در خصوص آخرین اخبار این مرکز و همچنین غرفه وزارت بهداشت در این دوره از نمایشگاه پرداخت.
حضور چند حافظ نونهال قرآن کریم از جمله دو خواهر حافظ قرآن و همچنین شعرخوانی گروه سرود مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت؛ مجری طرح حفظ کل قرآن کریم، از دیگر رخدادهای هشتمین روز از بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در غرفه ایکنا بود.
یادآور می شود بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن، از تاریخ ۷ خرداد ۹۵ آغاز شده و تا ۲۶ خرداد ادامه خواهد داشت. غرفه خبرگزاری ایکنا نیز در بخش راهروی اصلی شبستان دایر است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!

 عصر ایران - سردار احمد رضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی کشور در تجمع حامیان طرح نور (گشت ارشاد سابق) که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با بیان این که عده‌ای قصد دارند عفاف و حجاب را یک مسئله امنیتی جا بیندازند، گغته است: بنده رسماً اعلام می‌کنم، رسماً بدانید ما موضوع حجاب و عفاف را یک موضوع کاملاً فرهنگی و کاملاً اجتماعی می‌بینیم، اصلاً انتظامی و امنیتی نمی‌بینیم.

حرف او درباره این که موضوع حجاب و عفاف، کاملاً "فرهنگی" و "اجتماعی" است، کاملاً درست است؛ حال این که چقدر در عمل، فرهنگی و اجتماعی و نه انتظامی و امنیتی برخورد می شود، امری علیحده است.


سردار رادان، یکی از چند فرمانده ارشد نیروهای مسلح کشور و فرمانده یکی از قوای مسلح، یعنی نیروی انتظامی است. درجه ژنرالی دارد و یک نظامی تمام عیار و حرفه است. با این حال، او می گوید که طرح نور که توسط نیروی انتظامی اجرا می شود، " کاملاً فرهنگی و اجتماعی" است.

اما پای سخنرانی وی، تعداد زیادی روحانی معمم نشسته اند که اقتضای کارشان "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" است و اساساً به حوزه رفته اند تا دین خدا را بیاموزند و آن گاه به تعبیر قرآن با زبان "لیّن" (نرم) دین را به مردم یاد دهند.  اما دست بر قضا، درست در زمانی که فرمانده نیروی انتظامی می گوید طرح برخورد با بی حجابی، کاملاً فرهنگی و اجتماعی است، کسانی که باید کاملاً فرهنگی و اجتماعی باشند، لباس نظامی می پوشند، تازه از نوع چریکی اش! گو این گه قرار است برای جنگ با تیپ گولانی اسرائیل به غزه اعزام شوند!


همین تصاویر، به اندازه صدها مقاله حرف دارند. هر بار که درباره حجاب سخن گفته می شود می گویند بقیه نهادها به وظیفه خود عمل نکرده اند و بار آنها بر دوش پلیس افتاده است. بی تردید مهم ترین نهادی که به وظیفه خود، یعنی تبلیغ دین رحمانی اسلام عمل نکرده و همین نهاد حوزه است که خروجی هایش به جای آن که علامه طباطبایی، بهشتی و طالقانی و مطهری و موسی صدر و ... باشند، همین هایی هستند که برای مواجهه با فرهنگی ترین و اجتماعی ترین موضوع روز، لباس نظامی پوشیده اند و بعد، انتظار دارند، مردم و خاصه جوانان دهه های 70 و 80 که دین را با اینان شناحته اند، متدین بار بیایند و به الزامات دینی از  جمله حجاب، مقید باشند.

زیاده عرضی نیست!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رادان : دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • میزبانی نمایشگاه و جشنواره سلامت از شهروندان
  • دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود