Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ سید عمار حکیم امشب پس از دیدار و گفت وگو با مقامات عالیرتبه کویتی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیروزی مجدد حجت الاسلام و السلمین حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفت : عراق از روابط نزدیک و بسیار خوبی با ایران برخوردار است و تهران نیز متقابلا علاقمند است که با همسایگان خود پیرامون مسایل مورد علاقه گفت وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حکیم ضمن تاکید بر همکاری عراق با کویت در زمینه مبارزه با تروریسم مناسبات دو کشور را خوب و رو به رشد توصیف کرد و گفت: امیر و دولت کویت همواره حامی دولت و ملت عراق هستند و ما قدردان این امر هستیم و برای توسعه مناسبات با کویت آمادگی داریم .
این مقام عراقی به روند مبارزه ارتش عراق با گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت : ملت عراق با تمامی توان خود برای ریشه کن ساختن داعش و طرد آن از خاک این کشور تلاش می کند .
کویت و عراق در ماه ها اخیر اقدامات گسترده ای در راستای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه صورت داده اند .
وزارت نفت کویت در بخش اقتصادی پس از رایزنی های مشترک با طرف عراقی، از تشکیل کمیته مشترک برای مدیریت میدان های نفتی مرزی خبر داده است.
مقام های کویتی و عراقی درجریان سفر اخیر جبار اللعیبی وزیر نفت عراق به کویت در باره گسترش همکاری های نفتی گفت وگو کردند که مهم ترین آن تلاش برای پایان دادن به اختلافات 2 کشور بر سر میدان های نفتی مشترک بود.
کویت با توجه به تلاش هر 2 کشور برای افزایش حجم تولید نفت خود، پیشنهادی از بغداد برای تولید مشترک در میادین نفتی مشترک دریافت کرده است.
وزارت نفت کویت نیز به منظور حل اختلافات ناشی از نحوه بهره برداری از میادین مشترک نفتی، به طور همزمان خواهان بهره برداری مشترک 2 کشور از این میدان ها شده است.
جبار اللعیبی وزیر نفت عراق تاکید کرده است: یگانه راه حل مشکل میادین نفتی مرزی با کویت، تولید مشترک با توافق دوجانبه است.
خاورم*320**3404**انتشاردهنده: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی