Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اوکراین مساله لغو قرارداد دوستی با روسیه را سال 2014 پس از الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور مطرح کرد به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری میزان،پارلمان اوکراین هفته جاری درخواست از دولت را برای وضع نظام روادید با روسیه را بررسی می کند.در دو هفته اخیر مساله برقراری نظام روادید بین نمایندگان مجلس اوکراین مطرح بود و طرفداران این ایده برای کسب آرای کافی با هدف حمایت از این طرح رایزنی های گسترده ای کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه روسی نزاویسیمایا گازتا روز دوشنبه نوشت: همزمان با بررسی امکان برقراری نظام روادید با روسیه در پارلمان اوکراین، موضوع لغو قرارداد دوستی و حسن همجواری دو کشور که 20 سال سابقه دارد نیز بررسی خواهد شد.به نوشته روزنامه روسی، اوکراین مساله لغو قرارداد دوستی با روسیه را سال 2014 پس از الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور مطرح کرد، اما آن زمان مقام های کی یف هراس داشتند، مسکو آن را به منزله اعلان جنگ تلقی کند.«به این ترتیب، قرارداد دوستی معتبر است و هرچند سران کی یف از تجاوز مسلحانه روسیه سخن می گویند، اما از نظر قوانین بین المللی با توجه به وجود این قرارداد، دو کشور در شرایط دوستی، همکاری و حسن همجواری قرار دارند.»روزنامه روسی ادامه داد: به مناسبت بیستمین سالروز عقد قرارداد دوستی، وزارت خارجه روسیه نیز بیانیه ای منتشر و اعلام کرد که وجود این قرارداد ضامن حفظ زیربنای احیای روابط دو کشور است.وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرد که طرف روسی به رغم اقدامات غیردوستانه دولت اوکراین، تاکید دارد که برای گفت وگوهای سازنده و همکاری های سودمند بین دو کشور آمادگی دارد و هیچ شکی ندارد که دیر یا زود احیای روابط تحقق خواهد یافت.از سال 2014 پس از سقوط حکومت ویکتور یانووکوویچ رئیس جمهوری وقت اوکراین در پی اعتراض های مردمی که توسط اتحادیه اروپا و آمریکا مورد حمایت مستقیم قرار گرفت و به روی کار آمدن دولت غربگرای ضدروسی منجر شد، روابط مسکو با کی یف و غرب به ویژه واشنگتن دچار بحران و تحریم های متقاب شد.جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین در دریای سیاه و الحاق آن به روسیه براساس نتایج یک همه پرسی که از سوی کی یف و غرب به رسمیت شناخته نشده است و ادعای حمایت مسکو از جدایی طلبان منطقه دونباس شامل جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک از اصلی ترین اختلاف ها به شمار می رود.انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون در مصاحبه با روزنامه «اکونومیست» که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، در خصوص احتمال اعزام نظامیان اروپایی به اوکراین تصریح کرد: «من هیچ چیز را منتفی نمی‌دانم، زیرا با کسی روبرو هستیم که هیچ چیز را منتفی نمی‌داند».
برخی رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که روسیه احتمالاً در آستانه راه‌اندازی یک حمله گسترده جدید در اوکراین است و ماکرون در این خصوص گفت «اگر روسیه تصمیم بگیرد فراتر برود، ما در هر شرایطی مجبوریم این مسئله اعزام نظامی به اوکراین را از خود بپرسیم».
رئیس‌جمهور فرانسه بدون آن‌که اشاره‌ای به نقش کشور‌های غربی در طولانی‌شدن جنگ اوکراین از طریق ارسال تسلیحات به کی‌یف کند، ادامه داد که روسیه «قدرت ثبات‌زدای منطقه» و «تهدیدی برای امنیت اروپا است».
در ماه‌های اخیر، گزارش‌های زیادی از شکست‌های میدانی اوکراین در رسانه‌های غربی منتشر شده و برخی آن را به دلیل کمبود مهمات و خسته بودن نیروی انسانی در خط مقدم تصویف کردند.
با این‌حال ماکرون تصریح کرد «من یک هدف راهبردی دارم: روسیه نمی‌تواند در اوکراین پیروز شود. اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، امنیت در اروپا نخواهد بود».
وی ادامه داد «چه کسی می‌تواند وانمود کند که روسیه در آن‌جا متوقف می‌شود؟ امنیت کشور‌های مجاور یعنی مولداوی، رومانی، لهستان و لیتوانی و دیگر کشورها، چه می‌شود؟»
مقام‌های روسیه بار‌ها هشدار داده‌اند که غرب با تجهیز اوکراین تنها به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن می‌زند.

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس