Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@10:50:56 GMT

خط و نشان یوزهای ایرانی برای ازبک‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۵۷۰۱۴

مهم‌ترین اتفاق روزهای آینده فوتبال ایران بدون شک بازی با ازبکستان است. دیداری که حالا شاگردان کرش با پیروزی دو بر یک در دیدار دوستانه با مونته‌نگرو، بیش از هر زمان دیگری مهیای آن هستند.

روزنامه جوان: مهم‌ترين اتفاق روزهاي آينده فوتبال ايران بدون شك بازي با ازبكستان است. ديداري كه حالا شاگردان كرش با پيروزي دو بر يك در ديدار دوستانه با مونته‌نگرو، بيش از هر زمان ديگري مهياي آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يكي از آيتم‌هاي مهم اردوي اتريش، ديدار تداركاتي تيم ملي ايران با مونته‌نگرو بود. ديداري كه براي كرش اهميت زيادي داشت، چراكه هم مي‌توانست شاگردانش را محكي جدي بزند كه آنها را در شرايطي مشابه بازي با ازبكستان قرار دهد. تيم ملي ايران که خود را براي ديدار با ازبکستان در مرحله مقدماتي جام جهاني آماده مي‌کند ساعت ۲۳ يک‌شنبه در مونته‌نگرو به مصاف تيم ملي اين کشور رفت. ديداري كه با پيروزي دو بر يك ايران و درخشش سردار آزمون، با به ثمر رساندن دوگل همراه بود. آن هم در شرايطي كه پورعلي‌گنجي اواخر بازي اخراج شد، اما 10 نفره شدن ياران كرش نيز باعث تغيير نتيجه نشد.

شاگردان كرش مالكيت كمتري روي توپ داشتند، اما سرمربي پرتغالي تيم ملي توانست در اين بازي دوستانه به ارزيابي شاگردانش پرداخته و به نفراتي چون احسان پهلوان و سعيد آقايي ميدان دهد، فرصتي كه شايد كمتر پيش بيايد و كرش خود نيز به آن اعتراف مي‌كند: «اين مسابقه همان چيزي بود که من انتظارش را داشتم. فرصت بسيار بزرگي براي بازيکنان ما به جهت بازي در اين سطح فراهم شد و توانستيم تجربه خوبي به دست آوريم و در مسابقات آينده خود در آسيا از آن استفاده کنيم. تيم ملي هميشه نياز به رشد و بازي با اين فشار دارد. در آسيا فوتبال وقفه‌هاي زيادي دارد و بازي کردن در اين سطح بسيار خوب است. اين ديدار مسابقه خوبي براي هر دو طرف بود و حالا هر دو مربي در جايگاه بهتري جهت اتخاذ تصميمات بهتر در مسابقات آينده هستند. با توجه به اينكه فرصت زيادي براي كار كردن با تيم ملي نداريم، ‌اين اردو بسيار حائز اهميت بود. براي تيم من بدون کمپ اتريش و اين مسابقات امکان استفاده از بازيکناني مثل آقايي و پهلوان که هيچ وقت در تيم نخست ما حضور نداشتند و امروز اولين بازي ملي خود را انجام دادند، وجود نداشت.»

يوبيشا تومباکوويچ، سرمربي تيم ملي فوتبال مونته‌نگرو نيز ديدار با ايران را آزموني قبل از رويارويي با ارمنستان در انتخابي جام جهاني مي‌خواند: «در بعضي از دقايق، بازي موردنظرمان را ارائه داديم، اما نتوانستيم اين روند را حفظ کنيم. دو گل خورديم كه اين قابل پذيرش نيست. نمي‌توانيم از اين شکست راضي باشيم، اما بعضي از بازيکنان عملکرد خوبي داشتند و مي‌توانند پيشرفت خود را ادامه دهند. برخي‌ها هم همانند گذشته بودند. هميشه نتيجه در تيررس قرار دارد، اما اين‌بار مسائل مهم‌تري براي ما وجود داشت. بايد به گروهي از بازيکنان برابر ايران فرصت بازي مي‌داديم که آيند‌ه‌سازان فوتبال مونته‌نگرو هستند و نقش‌هاي مهمي در تيم ملي خواهند داشت.»

بازتاب‌هاي اين ديدار تداركاتي در روسيه و پرتغال نيز جالب توجه بود. گلزني‌هاي سردار باعث شد رسانه‌هاي روسي خبر پيروزي ايران را بازتاب ويژه‌اي دهند. به طوري‌كه سايت شبکه آر اسپورت روسيه با درج تصويري از شادي سردار آزمون و مهدي طارمي نوشت: «دو گل سردار آزمون پيروزي را براي ايران در بازي دوستانه برابر مونته‌نگرو به ارمغان آورد.» خبرگزاري دولتي روسيه (تاس) هم با انتشار تصويري از سردار آزمون نوشت: «تيم ملي ايران در بازي دوستانه با نتيجه دو بر يک مونته‌نگرو را شکست داد. گل‌هاي ايران را در اين بازي سردار آزمون، مهاجم تيم روستوف در دقايق 11 و 60 به ثمر رساند.» رسانه‌هاي پرتغالي نيز با پوشش خبري اين ديدار تداركاتي، تيم كرش را آماده و مدعي معرفي کردند. او‌ژوگوي پرتغال با انتشار گزارشي از بازي ايران برابر مونته‌نگرو به بازي خوب تيم ملي اشاره کرده و گل زيباي آزمون را نشانه آمادگي اين بازيکن جوان دانست. اين روزنامه با اشاره به مربيگري کرش به حضور موفق مربيان پرتغالي در فوتبال آفريقا و آسيا نيز اشاره کرد. روزنامه سي. ام چاپ ليسبون نيز در آخرين شماره خود که در وب‌سايت وابسته به آن نيز منتشر شده، گزارشي از عملکرد فوتبال ايران منتشر کرده و گل زيباي سردار آزمون را زير ذره‌بين گرفته است.
بازي با مونته‌نگرو نشان داد كرش به جمع‌بندي لازم براي انتخاب نفرات خود براي بازي با ازبك‌ها رسيده است. جمع‌بندي كه نامي از استقلالي‌ها در آن نيست و اين مسئله جالب توجهي است، چراكه بازي با ازبكستان، ‌ديدار حساسي است كه مي‌تواند تكليف صعود ايران براي دومين مرتبه پياپي به جام جهاني را مشخص كند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لژیونرهای ایرانی فاتح لیگ قهرمانان اروپا

تیم فوتسال پالما اسپانیا با شکست بارسلونا قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا شد.

به گزارش مشرق، تیم فوتسال پالما در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بارسلونا رفت که این دیدار با نتیجه ۵-۱ به سود پالما به پایان رسید و این تیم برای دومین سال متوالی قهرمان اروپا شد.

پالما ابتدا با یک گل عقب افتاد اما در ادامه با توانست دو گل به ثمر برساند و نیمه نخست را برنده به رختکن برود. در نیمه دوم پالما موفق شد ۳ گل را به ثمر برساند تا با پیروزی ۵ بر یک قهرمان اروپا شود.

در این دیدار مسلم اولادقباد برای تیمش دقایقی به میدان رفت اما حسین طیبی این دیدار را به علت مصدومیت از دست داده بود.

دیگر خبرها

  • اولین لژیونر ایرانی به لیگ برزیل پیوست!
  • پرسپولیس از لبه پرتگاه برگشت/ ستاره ازبک سرخ‌ها را مدعی نگه داشت
  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • رهبر انقلاب: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، راه را نشان خواهد داد
  • کلوپ: صلاح نشان داد می‌تواند چه کار کند
  • لژیونرهای ایرانی فاتح لیگ قهرمانان اروپا
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • عکس| اتفاق باورنکردنی در لیگ ایران؛ گل‌گهر با ۲ لباس مختلف بازی کرد!
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است