Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تاجري تهراني بود، با کشورهاي مختلف معامله مي‌کرد. آقازاده‌اش را هم با خودش مي‌برد. اين آقازاده در آن کشور خارج عاشق دختري شد و هر چه پدرش مي‌خواست که دامادش کند، مي‌گفت: همان دختر را مي‌خواهم.

به گزارش جام نيوز، در ادامه خبر گزيده اي از صحبت هاي حجت الاسلام و المسلمين قرائتي را با موضوع"محاسبه اعمال در قيامت" که در تاريخ 14 ارديبهشت 96 ايراد شده است را مي خوانيد:

يک تاجري در تهران بود، با کشورهاي مختلف معامله مي‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده‌اش را هم با خودش مي‌برد. اين آقازاده در آن کشور خارج عاشق دختري شد و هر چه پدرش مي‌خواست که دامادش کند، مي‌گفت: همان دختر را مي‌خواهم. هر کاري کرد، پسر گفت: الا و لابد اگر بناست که من داماد شوم، همان دختر خارجي را مي‌خواهم. اين تاجر با يکي از اين هتلدارهاي مشهد، رفيق بود. سالي دو سه بار در حرم امام رضا (ع) غبارروبي دارند. يعني همه‌ زوار‌ها نيستند، افراد خاصي در قبر براي غبارروبي مي‌روند.

اين مشهدي هتلدار، که تاجر بود، به آن تاجري که تجارت‌هاي بين المللي داشت، گفت: من مي‌توانم پسرت را بياور مشهد، من براي غبارروبي يک کاري مي‌کنم که ايشان با امام رضا (ع) يک زيارت خلوت داشته باشد. البته زيارت هر چه شلوغ باشد ارزش دارد. نگو الحمدلله زيارت خوبي بود. مي‌گوييم: چرا؟ بگويي: خلوت بود! هر چه شلوغ باشد، بهتر است. خوشي نکنيد که زيارت خلوت است، خوشي کنيد که جا گيرتان نيامد، از صحن سلام بدهيد و برويد. اين زيارت قبول است. اين آقا هم، چون عاجز شده بود، آقازاده‌اي که عاشق آن دختر شده است، را برمي‌دارد و اينجا مي‌آورد. امکان رفتن در فضاي خلوت پيش مي‌آيد. اين تاجر بين المللي، مي‌رود کنار ضريح، به يکي از عزيزاني که در ضريح است، مي‌گويد: آقا اين پارچه‌ روي قبر را تکان بده، يک مقداري از غبارش را تبرکاً به من بده. مي‌گويد: باشد. اين پارچه‌ي روي قبر را تکان مي‌دهد، يک ذره غبار را برمي‌دارد، مي‌خواهد به او بدهد، مي‌بيند از اين سوراخ‌هاي ضريح نمي‌شود داد، يک کاغذ و دست نوشته‌اي، دل‌نوشته‌اي پيدا مي‌کند، اين گرد را در کاغذ مي‌کند، اين کاغذ را لوله مي‌کند، به اين آقا مي‌گويد: بسم الله و از اين پنجره‌ ضريح بيرون مي‌دهد.

تاجر بين الملل اين را مي‌گيرد و به پسرش مي‌دهد. مي‌گويد: من امام رضا (ع) را قبول دارم، اين غبار هم تبرک است، اما اگر مي‌خواهي دختر، دختر همان خارجي! خوب آقازاده گرد را مي‌گيرد، وقتي باز مي‌کند مي‌بيند که اين نامه‌اي از يک دختر است. نامه اين است: السلام عليک يا علي بن موسي الرضا (ع) دختري هستم ليسانس، پدرم کارگر رفتگر شهرداري است، چون پدرم اسم و رسم ندارد، هيچ کس سراغ من نيامده است، بسياري از دوستان من ازدواج کرده‌اند، يا امام رضا (ع) من تا الان خودم را نگاه داشته‌ام، واسطه شو من يک همسر داشته باشم.

حالا اين کاغذ لاي کاغذ‌ها بوده است که اين گرد را داخل اين کاغذ ريخته‌اند. اين پسر تاجر بين الملل نامه را مي‌خواند و به پدرش مي‌گويد: برويم سراغ همين! مي‌گويد: اين به ما نمي‌خورد. اصلاً شايد مرده باشد. معلوم اين نامه کي داخل ضريخ انداخته‌اند. اصلاً ممکن است، دروغ باشد، راست نباشد. مي‌گويد: ببين! من تا حالا گفتم: ايران نه! حالا که گفتم: آره! ديگر بهانه نگيريد.

اسم همه در کامپيوتر هست. مي‌روند در شهرداري و مي‌پرسند که شما يک چنين آدمي داريد؟ بله! آدرس و خانه‌اش را مي‌گيرند، با آن ماشين گران قيمت و آقازاده پولدار و تاجر بين الملل، مي‌روند در خانه اين رفتگر، در را مي‌زند و مي‌گويد: شما فلاني هستيد؟ مي‌گويد: بله! مي‌شود ما اينجا يک چاي بخوريم. مي‌گويد: شما که باشيد؟ مي‌گويند: ما زوار امام رضا (ع) هستيم. مي‌گويد: چه کسي شما را اينجا فرستاده است؟ مي‌گويد: بعداً معلوم مي‌شود. پدر دختره را مسخره مي‌کند. مي‌گويد: خواستگار نيامد و نيامد و حالا هم که آمدند با ماشين دويست ميليوني آمدند. از تهران آمدند. مي‌گويد شايد اين‌ها از صدا و سيما آمده‌اند که فيلم بگيرند و خواستگار جدي نباشند، نقش بازي مي‌کنند. مي‌گويند: شما از صدا و سيما آمده‌ايد فيلم بگيريد؟ مي‌گويند: نه! فيلم چيست؟ مي‌خواهيم يک چاي بخوريم، راجع به دختر شما صحبت کنيم. بالاخره مي‌گويند: بيايد. مي‌آيد و داماد يک نگاهي به اين دختر مي‌کند، پيش چشمش اين دختر، خوشگل‌ترين دخترهاي عالم مي‌شود. مي‌گويد من همين را مي‌خواهم. مي‌گويند: آقا لهجه‌اش به ما نمي‌خورد. مي‌گويد: چه کار به لهجه‌اش داريد. بابا فقير است. تو وضعت خوب است، خانه برايش مي‌خري. جهيزيه ندارد، وضعت خوب است، جهيزيه برايش مي‌خري. هر شرطي را مي‌گويد: مي‌گويد حاضريم. رفت و آمد‌ها تکرار مي‌شود، تکرار مي‌شود، تا بالاخره برنامه‌اي مي‌شود که اين‌ها عقد بخوانند، دختر هنوز شک دارد که پسر او را مي‌خواهد يا نه فيلم بازي مي‌کند؟

دختر به پسر مي‌گويد: تو را به امام رضا (ع) من را مي‌خواهي. مي‌گويد: والله تو را مي‌خواهم. مي‌گويد: تو از کجا خانه‌ ما را بلد شدي؟ مي‌گويد: مگر اين نامه‌ تو نيست. دختر مي‌بيند که اين دست خط خودش است، مي‌گويد: تو در قبر رفته‌اي؟ مي‌گويد: نه! من از کسي که در قبر رفته است، گفتم: خاک بده، خاک را که مي‌خواست بيرون بدهد، وسيله نداشت و اين کاغذ را از لاي کاغذ‌ها بيرون آورد. گفت: امام رضا (ع) کار خودش را کرد.

اگر کسي با تقوا بود، خدا در قرآن مي‌گويد: سه «يجعل» پشت سر هم است. سه «يجعل» داريم. «يَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقانا» (انفال/ 29) «يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا» (طلاق/ 2) «وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً» (انعام/ 122) نمي‌گويد: جعل! جعل يعني يک بار شد و تمام شد. يجعل يعني کارش اين است. اگر به لقمه‌ حرامي رسيديم و نخورديم، خدا اسمش جبار است، در دعاي عيد مي‌گوييم: «وَ أَهْلُ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوت‏» يکي از برکات توسل‌ها همين است که انسان بيايد، ده دقيقه يک ربع حتماً لازم هم نيست که زيارتنامه بخواند، زيارتنامه هم بخوانيد، برويد و يک کناري بنشينيد، عمرتان را خودتان از خودتان حساب بکشيد. دو رکعت نماز با توجه خوانده‌ايد؟ آن کساني که از شما ناراحت شده‌اند، عذرخواهي کرده‌ايد؟ عيدي به خودت رسيدي به بچه‌هاي فاميل و بچه‌هاي همسايه هم رسيدي؟ يک مقداري حساب و کتاب‌ها را اين رقمي حساب کنيم.

115



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌

بوکایو ساکا در حال تبدیل شدن به بازیکنی است که نمی توانید روی او قیمت بگذارید.

طرفداری | در جریان دیدار آرسنال و بورنموث، بوکایو ساکا زننده گل اول توپچی‌ها از روی نقطه پنالتی بود. این شانزدهمین گل ساکا در این فصل از لیگ برتر انگلیس بود و بیستمین گل او در تمام رقابت‌ها برای تیم میکل آرتتا. 

به گزارش اپتا، ساکا به اولین بازیکن آرسنال از فصل ۲۰-۲۰۱۹ پس از پیر امریک اوبامیانگ تبدیل شد که در یک فصل برای این تیم حداقل ۲۰ گل می زند (۲۹ گل اوبامیانگ). او همچنین اولین بازیکن انگلیسی این تیم از فصل ۱۳-۲۰۱۲ است که به این تعداد گل می‌رسد، آخرین بار تئو ولکات (۲۱ گل) چنین کاری برای انجام داده بود.

علاوه بر این بوکایو ساکا (۲۰ گل و ۱۴ پاس گل) در این فصل یک رکورد منحصر به فرد در کل پنج لیگ معتبر اروپایی‌ هم دارد. کسی را پیدا نمی کنید که هم بیشتر از او گل زده باشد و هم بیشتر از او پاس گل داده باشد، اگر گلزن بهتری از او سراغ دارید، تعداد پاس گل های ساکا از او بیشتر است و اگر پاسور بهتری به ذهنتان رسیده، تعداد گل های ستاره آرسنال از او پیشی می گیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • گالتیه: لینک شدن به میلان مایه مباهات است؛ به گمانم، آن‌ها لوپتگی را انتخاب کرده‌اند
  • صد و شصت و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • راموس برای رئالی‌ها پیام فرستاد
  • چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد + فیلم
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!
  • مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌