Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزگاری که دردهای ناعلاج بسیاری با پیشرفت علم پزشکی مداوا می‌شوند در جنوب شرق کشور قاتل سیاه زهر خود را در سایه ی نبود پادزهر به تن کودکان تزریق می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازرودبار ما، عقرب‌زدگی و مرگ کودکان محروم روستایی و گاه کپرنشین در جنوب شرق کشور تراژدی غم باری است که هر از چند گاهی تکرار می‌شود اما این کابوس هرگز متوقف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر سری به آرشیو رسانه‌های جنوبشرق کشور بویژه جنوب کرمان بزنید به‌سادگی می‌بینید که این داستان از آن زمان تا به امروز تمام نشده و ادامه داشته است؛ هنوز هم عقرب‌ها مردم جنوب کرمان را در نیمه‌های شب می‌گزند، مردم روستاهایی که اکثرا آن‌قدر فقیرند که در خانه‌های کپری و یا فرسوده زندگی می‌کنند و برخی مواقع حتی توان مالی انتقال بیمار را به مرکز درمانی را هم ندارند.

عدم امکانات درمناطق محروم جنوب کرمان و استان سیستان و بلوچستان حکایت امروز و دیروز نبوده و سالیان سال است مردمان این مناطق با آمد و رفت هر دولتی همچنان بارقه امید را در خود زنده نگه می‌دارند اما آنچه ماندنی است این محرومیت‌‌ها است.

در روزگاری که دردهای ناعلاج بسیاری با پیشرفت علم پزشکی مداوا می‌شوند در جنوب شرق کشور قاتل سیاه زهر خود را در سایه ی نبود پادزهر به تن کودکان تزریق می کند.

متاسفانه دوباره و در کمتر از چند روز از مرگ علی ابراهیمی کودک سیستان وبلوچستانی که براثر عقرب گزیدگی در روستای گووس هودیان دلگان جان خود را از دست داد،این بار فاطمه ثنا آذرپیک کودک سه ساله در کنارشکی سرگریچ در جنوب کرمان قربانی نیش زهر آگین شد.

ساکنان جنوب کرمان در خصوص افزایش تعداد عقرب گزیدگی در محل زندگیشان می‌گویند: در جنوب کرمان هوا بسیار گرم است بطوریکه در طول روز درجه حرارت به بالای ۵۰ درجه می‌رسد و حشرات موزی برای فرار از گرما به زمین پناه می‌برند اما با شروع شب و خنک شدن نسبی دمای هوا این حشرات از لانه‌هایشان بیرون می‌آیند.

آنها گفتند: یکی از خطرات همیشگی زندگی در این مناطق وجود حشرات زهرآگین است که در ساعات شب به اوج خود می‌رسد عقرب‌ها بیشترین خطر را برای کودکان ایجاد می‌کنند اما این‌گونه نیست که نیش همه این حشرات مرگبار باشد اما برخی از حشرات بسیار خطرناک هستند و افراد کم سن و ضعیف تحمل چنین گزش‌هایی را ندارند به همین دلیل باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پادزهر دسترسی داشته باشند.

ساکنان جنوب کرمان خواستار شدند: مسئولان بهداشت و درمان با توجه به خطر بالای عقرب و مارگزیدگی تدبیری برای وجود پادزهر در روستاها بیندیشند که به‌خصوص در طول شب فرزندان مردم محروم منطقه به دلیل نیش یک عقرب جان خود را از دست ندهند.

جنوب کرمان یکی از مناطق پرجمعیت استان است که هزاران روستای دورافتاده، عشایر و محرومیت عمیق در منطقه سال‌هاست خودنمایی می‌کند.

طبیعت منطقه موجب شده که محیط برای زندگی حشراتی ازجمله عقرب و رتیل و مارهای سمی مناسب باشد و هنوز هم هستند صدها روستایی که کپری هستند و مردم محرومی که به نان شب هم محتاج‌اند و چرخ زندگی ساده‌شان با پول یارانه ۴۵ هزارتومانی می‌چرخد.

آیا مرگ فاطمه 6 ساله و الناز 3 ساله و رودابه 5 ساله و سارا 1ساله و راحیل 8 ساله،علی 6ساله و فاطمه 3ساله نباید صدای مسئولان جنوبشرق را در بیاورد و از وزیر بهداشت و درمان توضیحی بخواهد که «این کودکان مظلوم به کدامین گناه مرده اند؟

جناب دکتر حمزه (نماینده محترم مردم پنج گنج در مجلس شورای اسلامی) اگر صلاح می دانید ، و احساس سرافکندگی نمی کنید،لطفا فکری به حال پرپر شدن کودکان معصوم بر اثر نیش عقرب آنهم در قرن ۲۱ در جنوب کرمان کنید.
(مرگ ۷ کودک طی ۲ سال بر اثر نیش عقرب!!)درد کمی نیست که به فکر درمان آن نباشید چرا که خود شما عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی نیز هستید.

آیا زمان آن نرسیده که وزارت بهداشت اقدامی جدی برای مقابله با مرگ کودکان جنوب کرمان در اثر عقرب گزیدگی انجام دهد؟

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر

لیان و لانا شحبیر، دو دختر فلسطینی هستند که در جریان کوچ اجباری اهالی غزه از مناطق شمالی به جنوب نوار غزه از خانواده خود جدا شدند و اکنون بیش از ۴ ماه است که در حسرت دیدار والدین خود به سر می برند. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، «لیان» و «لانا» دو کودک فلسطینی ساکن نوار غزه، در جریان مهاجرت از مناطق شمالی به جنوب غزه از اعضای خانواده خود جدا شده اند و اکنون به تنهایی در منطقه جنوب غزه در انتظار پیدا کردن والدین خود به سر می برند.

 

.

 

لیان در گفتگو با خبرنگار تسنیم می گوید: به همراه خانواده در حال خروج از شهر غزه بودیم که ناگهان متوجه شدیم در میان جمعیت آوارگان هستیم و از خانواده مان جدا شده ایم. به دلیل بمباران ها به مسیر خود به سمت جنوب غزه ادامه دادیم و والدین مان را گم کردیم. اکنون چهار ماه است پدر و مادر خود را ندیده ایم. آرزوی من و خواهرم دیدن و شنیدن صدای پدر و مادرمان است.

«صبحی البنا»، جوان فلسطینی نیز در جریان حمله ارتش اسرائیل به بیمارستان شفا، به اجبار از مادر و برادر مجروحش جدا شد و اکنون از سرنوشت آنها بی اطلاع است.

این جوان فلسطینی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در غزه گفت: صهیونیست ها ساعت 3 نیمه شب به بیمارستان حمله کردند. برادرم مجروح و بستری بود. مردان و زنان را به اسارت گرفتند و ما را به سمت مناطق جنوبی آواره کردند. برادرم ظاهرا همچنان در بیمارستان بستری است اما از سرنوشت او خبری ندارم.

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصرقطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی

 

بسیاری از خانواده های فلسطینی در نتیجه ادامه حملات، قتل عام، و اختلال در شبکه های مخابرات و ایست و بازرسی های نظامیان صهیونیست، از سرنوشت یکدیگر بی اطلاع هستند و این مسئله به بحران انسانی جدیدی در غزه تبدیل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس ۱۱۲ ساله (+عکس)
  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد
  • جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور