Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:22:48 GMT

۶۲ هزار تن ماهی در استان بوشهر صید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۵۹۴۵۲

۶۲ هزار تن ماهی در استان بوشهر صید شد

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر گفت: ۱۲ هزار صیاد استان بوشهر با استفاده از یک‌ هزار و ۵۳ شناور صیادی بیش از ۶۲ هزار تن ماهی صید کردند.

منصور پاپری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر صید و صیادی است اظهار داشت: مرزدریایی این استان با خلیج فارس ظرفیت مهمی برای صید و صیادی فراهم کرده است که اشتغال بخش عمده‌ای از ساحل نشینان استان بوشهر را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه36 بندر صیادی در استان بوشهر فعال است بیان کرد:در بنادر صیادی استان بوشهر که به امکانات مورد نیاز صیادان مجهز است، صید 568 لنج و 485 قایق صیادی تخلیه می‌شود.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهربا اشاره به صید 62 هزار تنماهی در آبهای استان بوشهر گفت: 12 هزار صیاد استان بوشهر با استفاده از یک‌هزار و 53 شناور صیادی بیش از 62 هزار تن ماهی صید کردند.

پاپری با بیان اینکه شیر و تن‌ماهیان بیشترین صید، صیادان استان بوشهر تشکیل می‌شود تصریح کرد: یکی از مخرب‌ترین روش‌های صید که به زیستگاه و ذخائر آبزیان صدمات جبران ناپذیری وارد می‌کند صید ترال یا کف‌روب است که به استثنای اعلام قانونی برای صید میگو انجام می‌شود در مابقی فصول سال که تخم‌ریزی آبزیان به ویژه میگو است این نوع روش صید در آبهای استان بوشهر ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه صیادانی که اقدام به صید غیرقانونی و بدون مجوز کنند برخورد قضایی می‌شود گفت: موتور لنج‌ و یا قایق‌هایی که اقدام به صید ترال به صورت غیرقانونی کنند ضمن اینکه مجوز صید آنها باطل می‌شود با صیادان متخلف برخورد قضایی می‌شود.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر از ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید خبرداد و افزود: بر اساس اعلام پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور صید ماهی حلوا سفید درصیدگاه‌های خوزستان و بوشهر به مدت 45 روز ممنوع است.

پاپری بیان کرد: صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید و هرگونه صید، حمل و جابه‌جایی این گونه آبزی و تخلیه و جابه‌جایی در بنادر ماهیگیری از 18 خرداد ماه به مدت 45 روز ممنوع است.

ویممنوعیت صید ماهی حلوا سفید را به سبب آغاز فصل تخم‌ریزی این گونه ماهی دانست و خاطرنشان کرد: ممنوع شدن صید ماهی حلوا سفید در زمان تخم‌ریزی این آبزی برای جلوگیری از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به ذخایر آبزیان خلیج فارس است.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر ، جلوگیری از انقراض گونه ماهی حلوا را از دیگر اهداف ممنوع شدن صید این گونه آبزی دانست و تصریح کرد: ممنوع شدن صید این گونه ماهی برای تضمین بهره برداری پایدار از دریا و تداوم اشتغال صیادان است و مالکان شناورهای صیادی موظف هستند در زمان ممنوعیت صید ، نسبت به تخلیه ادوات صید اقدام کنند.

انتهای پیام/

R41363/P1357/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی «خمه» الیگودرز حین کنترل خودروهای عبوری در محور اصفهان - الیگودرز به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۵ تن خوراک ماهی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی لرستان، گفت: دراین‌رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

کد خبر 6090920

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی