Web Analytics Made Easy - Statcounter

مؤسسه معتبر بروکینگز در گزارشی اخبار مربوط به قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری تسلیحاتی واشنگتن با ریاض را جعلی خواند و نوشت که طبق بررسی‌های ما هیچ قراردادی تاکنون امضا نشده است.

به گزارش «قدس آنلاین»، موسسه بروکینگز در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته به ریاض سفر کرد و آمریکا و عربستان از امضای قراردادی تسلیحاتی با آل سعود به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌گوید که تنها مشکل این است که هیچ قراردادی وجود ندارد و این اخبار جعلی هستند.

بروکینگز گزارش داد که از شرکتهای دفاعی و کنگره در این زمینه پرس و جو کرده و همه آنها متفق القول گفته‌اند که هیچ قرارداد وجود ندارد. فقط یک مشت حرف و علاقه و قصد خرید مطرح شده است اما هیچ قراردادی رسما وجود ندارد.

برخی از شرکتهای صنایع دفاعی می‌گویند که سعودیها علاقمند به خرید هستند اما تا کنون هیچ گزارشی به سنا برای بررسی ارائه نشده است.

آژانس همکاریهای دفاعی و امنیتی، بازوی فروس تسلیحات پنتاگون، این تلاشها را فروش در نظر گرفته شده نامیده است. هیچ قرارداد جدیدی تا کنون احراز هویت نشده و همه این قراردادها در دوره باراک اوباما شروع شده است.

براساس این گزارش، به عنوان مثال طرحی برای فروش ۴ ناوشکن به عربستان مطرح شده است. این طرح اولین بار در سال ۲۰۱۵ توسط وزارت خارجه دولت قبل گزارش شده بود. مورد بعدی مساله فروش سامانه دفاع هوایی تاد است. عربستان سالها علاقه خود را برای خرید این سامانه ابراز کرده است اما تا کنون قراردادی امضا نشده است.

یا قرارداد فروش ۱۵۰ بالگرد بلک هاوک که دولت عربستان آن را در لیست علاقمندیهای خرید خود قرار داده است اما خبر امضای قرارداد آن جعلی است.

این گزارش افزود: علاوه بر این، غیرمحتمل است که عربستان با توجه به کاهش قیمت نفت و هزینه های جنگ یمن توانایی پرداخت ۱۱۰ میلیارد دلار را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی اعلام کرد که از روز یکشنبه تاکنون، ۱۲ نفر در کرانه باختری بازداشت شدند.

به گزارش این باشگاه، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تا امروز، ۸ هزار و ۵۰۵ نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طی مدت یاد شده، ۴۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که جنگ علیه نوار غزه تاکنون به شهادت ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و زخمی شدن ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر منجر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام