Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@08:29:50 GMT

رمان اسطوره ای «هشت شهر عشق» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۶۰۳۸۷

رمان اسطوره ای «هشت شهر عشق» رونمایی شد

رمان ایرانی و اسطوره ای «هشت شهر عشق» نوشته کتایون شیدایی که به تازگی توسط نشر داستان چاپ شده، در استان کرمانشاه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رمان ایرانی و اسطوره ای «هشت شهر عشق» نوشته کتایون شیدایی که به تازگی توسط نشر داستان چاپ شده، طی مراسمی در استان کرمانشاه رونمایی شد.

در این مراسم نصرت الله ملکشاهی، اسماعیل زرعی، مرشد محمد علی رحمانپور، فریاد شیری، طلا نژاد حسن، آناهیتا برزویی، طناز رهبری و اعضای گروه «یکشنبه های داستانی» استان کرمانشاه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «هشت شهر عشق» رمانی تاریخی، عرفانی، حماسی است که بستری داستانی دارد. این کتاب در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شد. از آنجا که نویسنده کتاب کرمانشاهی و از اهالی شهرستان صحنه است، مراسم رونمایی از این کتاب در این شهرستان برگزار شد.

ابتدای برنامه رونمایی از این اثر، با اجرای نقالی مرشد رحمانپور از داستان های شاهنامه همراه بود و سپس در ادامه صمد امیریان شاهنامه پژوه کرمانشاهی در مورد این رمان و پیوند آن با شاهنامه و ارزش هنری آن سخنرانی کرد.

طلا نژادحسن هم در بخش بعدی به صحبت درباره اسطوره پرداخت و گفت: وقتی تاریخ ساکت می شود، اسطوره ها هستند که حرف می زنند. در رمان «هشت شهر عشق» هم اسطوره ها هستند که به فریاد درآمده اند.

فریاد شیری مدیر اجرایی نشر داستان نیز ضمن پرداختن به پیشینه داستان نویسی در کرمانشاه و شهرستان صحنه، گفت: یکی از دلایل نشر داستان برای اصرار در چاپ این کتاب، تفاوت آن با بیشتر رمان های آپارتمانی است که در چند سال اخیر بسیار چاپ می شوند. این کتاب احیای دوباره ادبیات حماسی، عرفانی و اسطوره ای ماست.

اسماعیل زرعی نویسنده و منتقد کرمانشاهی و مدیر و مدرس جلسات یکشنبه های داستانی استان کرمانشاه نیز پس از سخنان شیری، به نقاط قوت رمان هشت شهر عشق پرداخت.

بخش بعدی این برنامه با شعرخوانی برخی از شاعران کُرد همراه بود.

نسخه های چاپ اول این رمان در نمایشگاه کتاب تهران به فروش رفته و به زودی به چاپ دوم می رسد.

کتاب «کمد نگاه» شامل تفسیر و شرح غزلیات بیدل دهلوی دیگر کتابی است که پیش از این از کتایون شیدایی به چاپ رسیده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، این نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز زاده‌ ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم، بود که در سال‌های اخیر به تنهایی زندگی می‌کرد و بر اساس هفته‌نامه محلی بم روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت. او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه شصت فعالیت روزنامه‌نگاری خود را در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و از دهه هفتاد نیز به طور جدی‌تر وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد.

تالیف ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صدها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی حاصل یک عمر فعالیت‌های او بود. از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» را در پرونده کاری خود دارد.

رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.

کد خبر 849579 منبع: ایسنا برچسب‌ها ادبیات خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

دیگر خبرها

  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود