Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام خوی شیطانی آمریکا را تغییر ناپذیر می داند تا جایی که حتی اگر شعار اسلامی هم بدهند باور نمی کنند: «بر فرض که امریکا یک طرح صد در صد اسلامی - انسانی بدهد، ما باور نمی‌کنیم که آنها به نفع صلح و منافع ما گامی بردارند. اگر امریکا و اسرائیل «لا اله الّا الله» بگویند، ما قبول نداریم؛ چرا که آنها می‌خواهند سرِ ما کلاه بگذارند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرویس سیاسی فردا؛ اکبر ابدالی محمدی*: «به رغم انتقادهای شدید امام نسبت به آمریکا، ایشان نظرشان قطع رابطه با آمریکا نبود. ... اصل عدم ارتباط از نظر امام نمی‌تواند امری دائمی تلقی شود».
لابد با خواندن این جملات تصور می کنید که یک شیطنت رسانه ای است که توسط بی بی سی صورت گرفته است. ادامه این یادداشت را بخوانید:
رهبر معظم انقلاب در بیست و هشتمین مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خطر تحریف امام و راه او را هشدار دادند: ما باید تکرار کنیم حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفته‌ایم، باز هم بگوییم و تکرار کنیم و مجال تحریف را از تحریف کنندگان بگیریم. [1]
طبیعی است که دشمنان بیرونی به دنبال تحریف راه و تفکر امام در بین مردم هستند اما وقتی مهمترین مواضع امام یعنی استکبار ستیزی و رابطه نداشتن با آمریکا در سایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با مدیریت آقای سیدحسن خمینی، تحریف می شود موضوع پیچیده و نگران کننده می شود. در سایت این موسسه پرسشی با عنوان «دیدگاه امام خمینی درباره مذاکره با آمریکا چه بود؟» مطرح شده و جملات ابتدایی این یادداشت نه در سایت بی بی سی بلکه در سایت این موسسه مطرح شده است. [2] اما پاسخ امام به این شبهه:
«اگر ما می‌توانستیم که بکلی منقطع بشویم از اینها، اجازه می‌داد این مسائل که بکلی منقطع بشویم از اینها، به صلاحمان بود. خیال نکنید که روابط ما با امریکا و روابط ما با نمی‌دانم شوروی و روابط ما با اینها یک چیزی است که برای ما یک صلاحی دارد. این مثل رابطه بره با گرگ است! رابطه بره با گرگ، رابطه صلاحمندی برای بره نیست، اینها می‌خواهند از ما بدوشند، اینها نمی‌خواهند به ما چیزی بدهند». [3]
آیا امام نمی خواست رابطه ای را که رابطه گرگ و بره می دانست، قطع شود؟ اصولاً قطع رابطه گرگ و بره دائمی است یا موقتی؟ آیا رابطه گرگ و بره اصالت دارد؟
مطلب بعدی که در این نوشته سایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) به آن اشاره شده امکان برقراری رابطه معقول با آمریکاست:
«برقراری رابطه با آمریکا مشروط به اینکه از موضع پذیرش سلطه نباشد، نه تنها مذموم نیست که در جهت مبنای دیگر اندیشه ایشان یعنی اصالت دادن به برقراری رابطه می‌باشد. ... اگر شواهدی نشان دهد که حتی مذاکرات رو درو باعث تعامل سازنده و چنین تعدیلی خواهد شد، آنگاه شاید بتوان گفت از حیث آرای سیاسی امام خمینی(س) حتی مذاکره مستقیم برای تعریف رابطه ای معقول با آمریکا موضوعیت خواهد یافت».
وقتی امام راحل رابطه با آمریکا را رابطه گرگ و بره تعریف می کند آیا می توان انتظار رابطه ای معقول با گرگ را داشت؟ اما امام با تیزبینی خود پاسخ این توهمات را در دوره حیات مبارک خود داده است و از ملت می خواهد بابت قطع رابطه با آمریکا جشن بگیرند:
«ملت شریف ایران، خبر قطع رابطه بین ایران و امریکا را دریافت کردم. اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت به پاخاسته برای رهایی از چنگال چپاولگران بین المللی با یک چپاولگر عالم خوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می گیریم چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید امریکا از ایران است. ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که ابر قدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه یعنی خاتمه دادن به چپاولگری ها کرده است، اگر جشن بگیرد حق دارد. … من کرارا گوشزد نموده ام که رابطه ما با امثال امریکا رابطه ملت مظلوم با جهانخواران است». [4]
یکی از استنادات سایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برای امکان برقراری رابطه با آمریکا این جمله حضرت امام است:
«با امریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر اینکه آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد و از آن طرف دنیا نیاید در لبنان، و نخواهد دستش را به طرف خلیج فارس دراز کند». [5]
این جمله امام یک اصل ثابت اسلامی است که با همه طرفهای دارای خوی انسانی رابطه داشته باشیم اما معنای دیگر فرمایش امام این است که اگر ابلیس دست از شیطنت بردارد ما با او رفیق می شویم. آیا کوچکترین نشانه ای از آدمیت در آمریکا ایجاد شده است؟ یا روز به روز بر خوی شیطانی او اضافه می شود تا جایی که رهبر انقلاب، آمریکا را به دلیل جنایات متعدد بدتر از ابلیس می دانند [6].
امام خوی شیطانی آمریکا را تغییر ناپذیر می داند تا جایی که حتی اگر شعار اسلامی هم بدهند باور نمی کنند: «بر فرض که امریکا یک طرح صد در صد اسلامی - انسانی بدهد، ما باور نمی‌کنیم که آنها به نفع صلح و منافع ما گامی بردارند. اگر امریکا و اسرائیل «لا اله الّا الله» بگویند، ما قبول نداریم؛ چرا که آنها می‌خواهند سرِ ما کلاه بگذارند». [7]
اما شاه بیت یادداشت سایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) پاراگراف زیر است که خواسته اصلی خود را در این مطلب بیان می کند: «اهلیت داشتن دستگاه دیپلماسی برای برقراری رابطه معقول هم یکی از دغدغه‌های امام بوده است. لذا تا زمانی که دستگاه دپیلماسی کشور جوان بود و نیاز به تجربه‌اندوزی داشت تا بتواند در موضوعات بسیار پیچیده به تعاملی از موضوع اقتدار با یک قدرت بزرگ که امکانات فراوان جاسوسی و تبلیغی فراوان و کارامد هم در اختیار دارد، بپردازد و مواضعی اتخاذ کند که اثر معکوس از آن حاصل نشود، ترجیح امام خمینی(ره) عدم ارتباط بود تا آمریکا نتواند در دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی نفوذ نماید ولی وقتی دستگاه مجموعه دپیلماسی ایران هم از حیث دانش و بینش سیاسی و هم از جهت داشتن نیروهای توانمند تاثیرگذار در روابط بین‌الملل که زبان دپیلماسی را آموخته و تجربه و امکانات مناسب را کسب کرده باشد، دیگر ایجاد رابطه علاوه بر آنکه خلاف اندیشه امام خمینی(ره) نخواهد بود که حتی با آرای سیاسی ایشان در این مورد نیز غیر هم جهت نخواهد بود. البته مشروط به آنکه جمع جبری چنین تعاملی هم با حفظ اصول مصرح در قانون اساسی سازگار باشد و هم اکثریت ملت با آن موافقت اصولی داشته باشند».
اولا اگر دستگاه دیپلماسی ما رشد داشته است، دستگاه دیپلماسی آمریکا هم ایستا نبوده و شاید رشد کمی و کیفی بیشتری نسبت به ما داشته اند. شاهد این مثال جریان مذاکرات هسته ای و برجام است که وزیر امور خارجه کشورمان اعتراف به فریب خوردن از جان کری می کند. دوما بنابر اصول خدشه ناپذیر امام که در سخنرانی ها و وصیت نامه ایشان به صراحت مطرح شده، امام با اصل رابطه با آمریکا مخالف است چرا که هدف آنها از ایجاد رابطه، تأمین منافع خودشان است:«با توسل به دامن آمریکا ضعف و ناتوانی خود را بر ملا نسازید و از گرگ ها و درنده ها برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید. ابرقدرت ها آن لحظه ای که منافعشان اقتضا کند شما و قدیمیترین وفاداران و دوستان خود را قربانی می کنند و پیش آنان دوستی و دشمنی و نوکری و صداقت ارزش و مفهومی ندارد آنان منافع خود را ملاک قرار داده اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن می گویند». ]8]
و اما سخن پایانی با کسانی که نام امام را یدک می کشند این است که وصیت نامه امام خمینی بزرگترین مانع تحریف ایشان است. توصیه می کنیم در خلوت آن را دوباره بخوانند اگر تعمدی در تحریف ندارند:
«اگر ما با دست جنایتكار امریكا و شوروی از صفحه روزگار محو شویم و با خون سرخ شرافتمندانه با خدای خویش ملاقات كنیم بهتر از آن است كه در زیرپرچم ارتش سرخ شرق و سیاه غرب زندگی اشرافی مرفه داشته باشیم». [9]
[1]. 14/3/1396[2]. دیدگاه امام خمینی درباره مذاکره با آمریکا چه بود؟ (لینک یادداشت)[3]. صحیفه امام، ج10، ص 360[4]. صحیفه امام، ج 12، ص 40[5]. صحیفه امام ج 19 ص 95[6]. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم، 18/6/1394[7]. صحیفه امام خمینی، ج ۱۵ ، صفحه ۳۳۹[8]. صحیفه امام ج 2 ص 932[9]. وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره).
*عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است

 نبی بامریان اظهار کرد: هزار و ۱۰۹ نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش، در ۸ماه گذشته از خدمات مرکز ام آر آی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این دستگاه، پیشرفته ترین دستگاه تولید شده در دنیا است که با راه اندازی آن علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات تشخیصی، از اعزام بیماران به سایر نقاط استان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ام آر آی، مجهز بودن به هوش مصنوعی و همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: ارزش تقریبی این دستگاه ام آر آی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در خدمت مردم خاش است.

بامریان ادامه داد؛ به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://nobat.zaums.ac.ir/ نیز برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش فعال است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم