Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:15:42 GMT

اعتبار راه‌اندازی موزه سفال لالجین تخصیص نیافته است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۶۱۵۳۰

اعتبار راه‌اندازی موزه سفال لالجین تخصیص نیافته است

لالجین - شهردار لالجین گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از سوی میراث فرهنگی برای ایجاد موزه سفال در لالجین درنظر گرفته شده بود که تخصیص آن صفر بوده و هیچ اقدامی انجام نشده است.

امیر پاک‌رقم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عرضه کالاهای چینی در لالجین و جلوگیری از آن از وظایف شهرداری نیست، گفت: کنترل و جلوگیری از عرضه کالاهای چینی در لالجین بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاک‌رقم با تأکید بر اینکه جلوگیری از عرضه کالای چینی وظیفه بازرسان صنعت، معدن و تجارت است، افزود: برخورد با این موضوع به یکباره انجام شدنی نیست چون مردم مدتی از این راه امرار معاش کرده اند و باید تدریجی کالاهای چینی جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به اینکه عرضه کالای چینی هنوز هم در برخی فروشگاه‌ها وجود دارد، عنوان کرد: میزان کالاهایی که به طور مستقیم از چین وارد شود، کمتر شده است.

پاک رقم درباره اقدامات انجام شده در حوزه زیر ساخت‌ها بابیان اینکه جلسه‌ای با حضور معاونت صنایع دستی کشور برگزار و در آن جلسه مطالبی عنوان شد، گفت: اعتباراتی برای انجام اقدامات زیر ساختی وعده شد اما تاکنون هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات جهانی شدن لالجین در نظر گرفته نشده است، عنوان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد که تنها مبلغ اندکی از آن به ما پرداخت شده و هنوز به پیمانکار بدهکاریم.

وی در مورد ساخت دهکده جهانی سفال در لالجین نیز گفت: اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نشده و تملک زمین موردنیاز به هزینه دارد.

شهردار لالجین با بیان اینکه دبیرخانه شهر جهانی سفال راه اندازی نشده است، گفت: متأسفانه در این زمینه اقدامی صورت نگرفته هرچند قرار بود در محل صنایع دستی مکانی ایجاد کنند که آن هم نصف و نیمه رها شده و کاری انجام نشده و دبیرخانه‌ای ایجاد نشده است.

پاک رقم در مورد موزه سفال نیز گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از سوی میراث فرهنگی برای ایجاد موزه سفال در نظر گرفته شده بود که تخصیص آن صفر بوده و هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه اقدام خاصی برای شهر جهانی سفال صورت نگرفته است، عنوان کرد: اگر کاری هم شده فقط در حیطه محلی بوده و اعتباری برای انجام اقدام های اساسی و خاص تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه حتی در استان همدان اقدامی برای معرفی لالجین انجام نشده است، گفت: قرار بود تابلوهایی در ورودی شهر همدان و داخل شهر برای معرفی لالجین نصب شود اما اقدامی انجام نشد و فقط در حد صورت جلسه باقی ماند و این درحالی‌است که نصب تابلو هزینه‌ چندانی ندارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این طرح گفت: برای تکمیل طرح اعتبارات قطره چکانی پاسخ نمی‌دهد و نیازمند تخصیص اعتبار ملی بیشتر بویژه از محل مسئولیت‌های اجتماعی است.   فلاحی در جمع مشاوران و پیمانکاران طرح رانش محور ماربره به صالح آباد افزود: گرانیگاه ما در استان اربعین است و مرز بین المللی مهران در ایام اربعین پر حجم‌ترین تردد‌ها در مقایسه با سایر مرزهارا دارد و باید بییشتر دیده شود.   پیمانکار طرح رانش محور ماربره به صالح آباد عنوان کرد: برای اجرای این مسیر ۲۱۵ کیلومتری تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به اعتبارات بیشتری نیاز است.   مسیر ایلام به مهران یکی از پر ترافیک‌ترین مسیر ارتباطی با حجم تردد حدود ۳ میلیون نفر در اربعین است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت