Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل بین الملل در خصوص خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس به دستور ترامپ، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: کشور آمریکا، یکی از منابع مهم تولید آلودگی در جهان است. به دلیل اینکه کارخانه ها و صنایع مختلف آمریکا در انواع و اقسام گوناگون برای محیط زیست آلودگی ایجاد نکند، سردمداران آمریکایی هزینه های زیادی را باید بپردازند و آنها نمی خواهند آن هزینه ها را بدهند به همین دلیل می خواهند به وسیله زور اهداف خودشان را پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: آمریکایی ها به این موضوع عادت کرده اند که هر معامله بین المللی را اگر در نظام سرمایه داری خودشان نبینند، زیر پا بگذارند، مانند همین معاهده پاریس که اوباما مدت زیادی طول کشید تا قانع بشود و آن را امضا کند.

بهشتی پور در ادامه با بیان این که خروج آمریکا از این توافق کل سرنوشت بشر را تحت تاثیر قرار می دهد تصریح کرد: این مساله فقط ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن را که کشورهای بزرگ صنعتی هستند را تحت تاثیر قرار نمی دهد، بلکه تمام دنیا را متزلزل می کند. همچنین سرمایه داران آمریکا نیز ممکن است بهایی بپردازند. اگر این توافق تاریخی انجام بشود، در بلند مدت کل بشریت از آن نفع می برند.

این کارشناس افزود: در مجموع با توجه به شعارهای انتخاباتی که آقای ترامپ داده بود، تامین منافع نظام سرمایه سالاران آمریکا، با توجه به اینکه منافع یکطرفه پایدار نمی ماند، نمی تواند به صورت یک جانبه شکل بگیرد. در حقیقت دونالد ترامپ، کشور آمریکا را با یک بن بست جدی روبرو می کند. همانطور که می بینیم این کشور در ناتو و پیمان های بین المللی و روابط با اتحادیه اروپا دچار مشکل شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که خروج آمریکا چه تاثیراتی بر روی روابط آمریکا و اروپا می گذارد بیان کرد: این پیمان به تنهایی نمی تواند تاثیری روی روابط آمریکا و اروپا داشته باشد. اروپا و آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم با یک دیگر هماهنگی های زیادی داشته اند و اتفاقا در توسعه طلبی و استعمار سایر کشورها همکاری صمیمانه ای داشتند و منافع یکدیگر را می شناختند .

بهشتی پور اضافه کرد: بعد از چندین دهه، برای نخستین بار است که به این شکل بین آمریکا و اروپا مشکلات جدی به وجود آمده است. در گذشته نیز بر سر قیمت موز و یا سایر محصولات کشاورزی به اختلافات جدی برخورده بودند. اما این اختلافات در هفته های اخیر به نوعی در تاریخ بی سابقه است و لغو این پیمان نامه نمونه ای از نشانه های جدی بودن بحران بین اروپا و آمریکا محسوب می شود.

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص این که آیا اروپا و آمریکا در آینده بر سر قبول دوباره این توافق از طرف آمریکا مذاکره می کنند یا خیر خاطر نشان کرد: بنده بعید می دانم دوباره مذاکراتی اتفاق بیافتد. این پیمانی است که جهان بر روی آن توافق کرده و به همین دلیل آمریکا در انزوای بیشتر قرار گرفته و فشار های بیشتری را باید تحمل کند.

وی در پایان تصریح کرد: به طور قطع به یقین، کشورها واکنش های مختلفی را در ارتباط با این موضوع خواهند داشت. اولین واکنش ها از طرف چین و هند است، زیرا چین و هند بیشترین نقش را در آلودگی هوای جهان دارند. همچنین به دلیل تولیدات صنعتی که دارند واکنش جدی تری خواهند داشت؛ آنها اگر بخواهند این پیمان نامه را اجرا کنند و آمریکا اجرا نکند عملا در رقابت اقتصادی هزینه های بیشتری باید بدهند و در رقابت دچار مشکل می شوند. بنابراین معترض جدی فقط اتحادیه اروپا نخواهد بود، بلکه چین، روسیه، هند و سایر کشورها نیز با آمریکا روبرو خواهند شد.

گفتگو از شایان دنیادیده

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک

توافق نامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک (منطقه دیگ رستم) از سوی جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و محمد حسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس امضا و مبادله شد.

بر این اساس مقرر شد مجتمع فرهنگی، رفاهی و نماز خانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک (منطقه دیگ رستم) در مدت زمان یک سال با هدف فراهم کردن امکانات مناسب در مسیر زائران و مسافرانی که از استان‌های جنوبی کشور قصد عزیمت به مشهد مقدس و زیارت مرقد منور علی بن موسی الرضا (ع) را دارند، ایجاد شود.

بیشتر بخوانید

۵۲ ویژه برنامه در میقات‌الرضا (ع) طبس برگزار می‌شود

برای انجام این کار هر یک از طرفین، شامل استانداری خراسان جنوبی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس، اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین خواهند کرد.

استانداری خراسان جنوبی متعهد شد علاوه بر تأمین زمین، زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کند و بنیاد کرامت رضوی هم عملیات اجرایی این طرح را تا مرحله تکمیل و بهره برداری و ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی بر عهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • داستان «توافق نامه» سلیمانی در تئاتر چیست؟
  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • ماجرای «توافق نامه» کوروش سلیمانی در «بسته پیشنهادی»
  • وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست