Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعیخبرگزاری دانشجو، آقایی مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری در واکنش به اظهارات خلاف واقع ریاست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر سوء استفاده شهرداری از خلاء قانونی و ساخت و ساز در شهر تهران ، با انتشار مستنداتی حاکی از تخلف 20969 متر مربعی ساخت بنا در عرصه ای جنگلی ، توسط مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ریاست مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی عنوان داشته اند که شهرداری در تهیه ضوابط بلند مرتبه سازی در سال 1386 تعلل داشته است که از قبل آن و در خلا نبود این ضابطه، تخلفاتی صورت گرفته است ،که در توضیح این اظهارات باید اذعان کرد: پیش نیاز تهیه ضوابط بلند مر تبه سازی ، تهیه ، تدوین و ابلاغ طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران بوده است و جای تاسف دارد که فردی در جایگاه رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و ساختمان ، از ماهیت و مقیاس طرح جامع به عنوان سند راهبردی بی اطلاع است.

آقایی گفت:این فرد نمیداند که تا طرح تفصیلی تهیه نمی شد ، تدوین هرگونه ضابطه و از جمله ضابطه بلند مرتبه سازی برای پهنه های مختلف چهار گانه امکان پذیر نبوده است .

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری بیان کرد: ضمنا به این مهم نیز باید توجه داشت که تمامی ساختمان های بلند مرتبه ای که وی تحت عنوان تخلفات شهرداری از آن یاد میکند دارای مصوبه کمیسیون ماده 5 است که این مصوبه با رای معاونین وزارت کشور ، وزارت راه و شهرسازی ، وزارت نیرو ، وزارت جهاد کشاورزی ، معاون سازمان محیط زیست و معاون میراث فرهنگی صادر شده و شهرداری تهران در این مصوبات تنها یک رای دارد، پس اگر تخلفی صورت گرفته است ، انگشت اشاره را به اشتباه به سمت شهرداری گرفته اید.

وی گفت: ریاست مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی باید بداند که هیچ یک از مجوز های بلند مرتبه از سال 1384 تاکنون بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی ذیربط صادر نشده و هیچ یک از 208 مصوبه بلند مرتبه سازی در طی دوره اخیر مدیریت شهری در معابر کمتر از عرض 12 متر قرار ندارند و بیشترین فراوانی آن در معابر با عرض 18 متر و بیشتر است .

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی دغدغه ضابطه مند بودن بلند مرتبه سازی را ندارد و بهتر بود مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی پاسخ دهند که چرا علی رغم ارسال سند ضابطه بلند مر تبه سازی از اسفند 93 از جانب شهرداری به وزارت راه و شهرسازی تا کنون و با گذشت بیش از دو سال هیچ اقدامی در ارتباط با بررسی و تصویب این سند صورت نگرفته است ، چه کسی باید پاسخگوی این تعلل و درخود ماندگی باشد؟

به گفته آقایی، مرکز تحقیقات راه مسکن و شهر سازی ، در سال 1394 با تخلف 20969 متر مربعی ساخت بنا در عرصه جنگلی و کسری 419 واحد پارکینگ ، خود در صدر متخلفین ساخت و ساز کشور جای دارد و کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها حکم به قلع و تخریب این تخلفات که اتفاقا در زمان مدیریت کنونی مرکز تحقیقات صورت گر فته داده است .

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری ادامه داد: مردم قضاوت کنند که اظهارات این اشخاص از سر دلسوزی است یا اغراض فردی و گروهی .

آقایی خاطرنشان کرد: ریاست مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی بجای اظهار نظر در اموراتی که اطلاعات کافی در اختیار ندارند ، بهتر است تلاش کنند تا کم کاری های مرکز تحت مدیریت خود را ، از جمله تعلل در تهیه دستور العمل اجرایی مبحث 22 ملی ساختمان که طبق آن امکان اجرایی شدن فرایند نظارت بر بهره برداری از ساختمان ها را فراهم می آورد و از اتفاقات تلخی مانند آتش سوزی ساختمان پلاسکو جلوگیری میکند برطرف نماید.

وی ادامه داد: ضمنا برای آنکه مشخص شود چه ارگانی تار و پود بی قانونی را در حوزه مسکن و ساختمان بهم بافته ، تصویر هوایی سالهای 1392 و 1394 مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی که بیانگر تخلف 20969 متر مربعی ساخت بنا توسط وزارت راه و شهرسازی است به همراه تصویر رای صادره از کمیسیون ماده 100 شهرداری منتشر می گردد ، تا خوانندگان با مقایسه این اسناد خود قضاوت کنند که طناب بی قانونی در دست کیست و چه کسی این طناب را بر گردن شهر آویخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا موسسه امین در استان اظهار کرد: برای توسعه ساخت مسکن در سطح استان از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن نهایت بهره برداری می شود.

رسول عطائی ادامه داد: هم افزایی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و توسعه روش‌های صنعتی می‌تواند سرعت و کیفیت تولید مسکن در استان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در تلاش هستیم تا از ظرفیت تمامی نهاد‌هایی که امکان همکاری و همراهی را دارند استفاده کنیم.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: این هم افزایی می‌تواند در بخش‌های عملیات‌های زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته شوند.

عطائی اضافه کرد: راه و شهرسازی آذربایجان غربی آماده هر گونه همکاری با قرارگاه امین در راستای اجرای طرح‌های راه و شهرسازی به خصوص طرح‌های نهضت ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • خانواده مارادونا به دنبال انتقال جسد او به بوئنوس آیرس
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد