Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@09:47:51 GMT

آغاز برداشت گندم و جو از مزارع اصلاندوز

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۶۴۴۰۱

آغاز برداشت گندم و جو از مزارع اصلاندوز

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، اهمیت اقتصادی گندم چه از نظر تولید و چه از نظر تغذیه در دنیا بیش از سایر محصولات کشاورزی است، حتی در مناطقی که به علت متغییر بودن شرایط اقلیمی و یا خشکی محیط امکان تولید نباتی نباشد، می‌توان گندم را کاشت کرد.

با توجه به اینکه بخش اعظمی از سطح زیر کشت اصلاندوز به صورت دیم کشت شده است و امسال میزان پراکنش باران نسبت به سال های گذشته بیشتر بوده شاهد افزایش بیش از دو برابری محصول گندم در منطقه هستیم و افزایش تولید گندم و خودکفایی در این محصول استراتژیک اثرات بسیار مثبتی در اقتصاد کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمینهای زراعی دشت مغان در شمال استان اردبیل مستعد هرگونه کاشت محصولات از جمله گندم و جو است. بخاطر اینکه شهرهای شمالی استان از جمله شهر اصلاندوز در جلگه‌ای هموار با آب و هوایی معتدل تا گرم قرار دارد.

با توجه به بارش های مناسب امسال وضعیت محصول گندم در این شهر بسیار مناسب بوده و تولید نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

این درحالیست از میزان کل محصول کاشته شده گندم در اصلاندوز، 550 هکتار از زمین های زراعی روستای گدایلو بصورت دیمی برای محصول گندم و جو اختصاص یافته است.

براساس این گزارش،امسال برداشت این محصول از نیمه اول خرداد در اصلاندوز آغاز و تا نیمه اول تیرماه امسال ادامه دارد.

همچنین همزمان با برداشت محصول گندم و جو کیسه های دریافت زکات از سوی شورای زکات استان اردبیل و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پارس آباد و اصلاندوز بین کشاورزان توزیع شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سید علی موسوی با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان برداشت کنند. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار قطب تولید این محصول در گیلان است اضافه کرد: در شهرستان‌های تالش، رشت، رودبار و بندر انزلی نیز بادام زمینی کشت می‌شود. 
سید علی موسوی با بیان اینکه بادام زمینی هر ساله در اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت:بادام زمینی گیلان با داشتن دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان است. 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار خانوار گیلانی در زمینه تولید و بهره برداری بادام زمینی فعالیت دارند افزود: همچنین ۸ کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال هستند. 
محصول بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر است و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی