Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فرهنگ نیوز، حسین مهدوی، سرپرست صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از انجام بخشی از صداگذاری جدیدترین محصول سینمایی گروه هنرپویا در آمریکا خبر داد.

سرپرست صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» تاکید کرد: براساس تجربه‌ای که از صداگذاری فیلم «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی در مورد تاثیر افکت سالن بر فضای صوتی فیلم به دست آوردیم، تصمیم گرفتیم ضبط افکت سالن «فیلشاه» را در آمریکا انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با وجود اینکه در ایران نیروهای متخصص در زمینه افکت سالن در حال فعالیت هستند، اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به کیفیت مطلوب در این زمینه دست یابیم. به همین منظور پس از هماهنگی با تهیه‌کننده، تصمیم گرفتیم تا از دپارتمان‌های تخصصی خارج از ایران استفاده کنیم.

مهدوی در ادامه تصریح کرد: خلق جهان صوتی در انیمیشن با توجه به ظرافت های خاص صوتی و جهان فانتزی موجود در آن، کار را به مراتب دشوار تر می کند. زیرا در این گونه از سینما، جهان صوتی فیلم از صفر خلق می شود. ما جهانی را برای کودکان و بزرگسالان خلق می‌کنیم که وجود خارجی ندارد و این کاملا متفاوت با فیلم های رئال است.

وی اضافه کرد: علاوه بر صداهای صحنه، ما برای تامین بخش اعظمی از صداهای موجود در فیلم‌های سینمایی از آرشیو استفاده می‌کنیم. ولی در صداگذاری انیمیشن حتی در استفاده از آرشیوها هم محدودیت هایی وجود دارد و اکثر افکت ها و صداهای فضاهای فانتزی پویانمایی، باید از ابتدا خلق شوند.

سرپرست صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در انتها گفت: با توجه به آنکه این محصول در بخش خصوصی در حال تولید است و بخش خصوصی همواره با محدودیت های مالی مواجه است، بنده با آگاهی از این روند تولید و با همه این محدودیت ها تمام تلاشم را خواهم کرد که انیمیشن «فیلشاه» در بخش صداگذاری با کیفیتی مطلوب به مخاطبین ارائه شود.

صداگذاری انیمیشن «فیلشاه» دومین همکاری حسین مهدوی با گروه «هنرپویا» است. در کارنامه کاری این هنرمند صداگذاری فیلم‌های چون «گشت 2»، «شاهزاده روم»، «من سالوادور نیستم»، «محمد رسول‌الله»، «استرداد»، «لانتوری»، «سی و سه روز» و ... به چشم می‌خورد.

گروه «هنرپویا» اولین کنسرسیوم فرهنگی هنری در بخش خصوصی است که توسط موسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوک افلاکیان با شعار فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید پایه گذاری شده است. این گروه در اولین قدم انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را در سال 1394 با همین شعار در سینماهای کشور عرضه کرد که توانست با فروش 5 میلیارد تومانی، عنوان سومین فیلم پربیننده سال 94 را از آن خود سازد.

منبع: فرهنگ نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farhangnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرهنگ نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد و پس از بررسی شرایط موجود و درخواست رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم والیبال شهداب یزد؛ مهدی مهدوی کاپیتان و اسطوره باشگاه شهداب که فصل گذشته با مصدومیت سنگین از ناحیه آشیل پا ادامه رقابت‌های لیگ را از دست داده بود؛ با درخواست سرمربی تیم رحمان محمدی راد و موافقت باشگاه به طور رسمی وارد دنیای مربیگری شد و فصل آینده به عنوان دستیار و مربی در کنار رحمان محمدی راد در کادر فنی تیم والیبال شهداب یزد فعالیت خواهد نمود.

بدین ترتیب کاپیتان دوست داشتنی تیم والیبال شهداب یزد پس از گذشت بالغ بر بیست و پنج سال به طور رسمی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد تا ماجراجویی جدیدی را در ادامه آغاز کند و توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را همانند دوران بازیگری در دنیای مربیگری نیز اثبات کند.

کد خبر 6088336 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • املیانو مارتینز، شیطان بزرگ دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • برتری اینتر مقابل میلان و کسب ستاره دوم در سری آ به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟