Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان این‌که امسال پروژه بین المللی ترسیب کربن جدید در شهرستان نهبندان اجرایی می شود، گفت: محدوده شهر شوسف تا مزار سید علی با پوشش 150هزار هکتار و 15 روستا در فاز اول5 ساله اجرا خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به پروژه های بین المللی ترسیب کربن، اظهار کرد: رشد بی رویه صنعت بدون توجه به جایگاه منابع طبیعی و محیط زیست نتیجه گسترش آلاینده ها، گرمایش زمین،تغییرات اقلیمی، شدت بارش ها و کاهش حجم آن و خشکسالی،سیلاب و طوفان های شدید و پدیده گرد و غبار را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش جمعیت و نیاز به منابع غذایی بیشتر نتیجه تغییرات نادرست کاربری زمین و تبدیل جنگل ها،مراتع به اراضی کشاورزی، فرسایش خاک،افت کیفی و کمی منابع آب زیرزمینی و نشست سفره ها و همچنین رقابت در استفاده از منابع آب،خاک و گیاه را باعث شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در خصوص اقداماتی که در خصوص معضلات موجود در عرصه بین المللی و منطقه ای انجام شده است، تصریح کرد: احساس خطر جدی منجر به تغییر نگرش جامعه بین المللی و حساسیت نسبت به سرنوشت کره زمین،برگزاری همایش ها و نشست های مختلف، توجه به حرکات همگانی و مشارکتی جوامع بین المللی جهت رفع یا کاهش اثر پدیده ها و آسیب ها؛ از جمله مهمترین اقدامات مذکور است.

نصرآبادی ادامه داد: الگوسازی، آموزش و ترویج الگوهای موفق در تراز بین المللی از دیگر اقدامات فوق در این خصوص محسوب می شود.

وی در خصوص اهداف اصلی پروژه های بین المللی ترسیب کربن متناسب با مقیاس و عرصه های کاری، خاطرنشان کرد: کاهش گازهای گلخانه ای جو زمین در تراز جهانی، ایجاد و توسعه فضای سبز جنگلی و مرتعی در سطوح منطقه ای و ملی،ایجاد شغل پایدار و معیشت مناسب در راستای توانمندسازی جوامع محلی جهت کاهش فشار بر عرصه های طبیعی درمقیاس محلی از جمله این اهداف است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی استفاده از مشارکت جوامع محلی در تمام مراحل آسیب شناسی و اولویت بندی مشکلات،طراحی و برنامه ریزی،اجرا،بهره برداری و مراقبت،پایش و ارزیابی،استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در هر منطقه با شرط حفظ منابع پایه تولید،ایجاد و برقراری انسجام درون بخشی و برون بخشی از جمله مهمترین سیاست ها و راهبردهای اقتصاد مقاومتی است.

نصرآبادی در رابطه با جایگاه جمهوری اسلامی ایران و همچنین خراسان جنوبی در رابطه با برنامه های ترسیب کربن، اذعان کرد: به دلیل شدت آسیب های وارده به عرصه های منابع طبیعی استان ناشی از مهاجرت افاغنه در تهاجم شوروی به افغانستان از اولین الگوهای پروژه ها در ایران و استان خراسان(جنوب خراسان) منطقه شاهرخت انجام شد.

وی اضافه کرد: ارزیابی ها و موفقیت های طرح،سبب الگوی توسعه یافته تر ترسیب کربن در حسین آباد سربیشه گردید که با یک بارتمدید نیز مواجه شد.

نصرآبادی یادآور شد: عملکرد مناسب و روند رو به رشد سیاست ها، پروژه RFLDL در سه قلعه سرایان را رقم زد(همزمان در ریگان بم استان کرمان)، همین الگوها باعث توسعه و ایجاد طرح تعمیم ترسیب کربن در 21 استان شد و الگوی موفق قلعه گنج کرمان برنامه ریزی و اجرا گردید.

وی متذکر شد: در حال حاضر با کوله باری از تجربه های موفق در تراز بین المللی برای پروژه های استان خراسان جنوبی، باری دیگر پروژه بین المللی ترسیب کربن در بین استان های کشور تنها در خراسان جنوبی شهرستان نهبندان و استان خراسان شمالی در شهرستان جاجرم به تصویب رسید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ابرازکرد: محدوده جغرافیایی شهرشوسف تا مزار سید علی با پوشش حدود 150 هزار هکتار و 15 روستا در فاز اول5 ساله برنامه ریزی و مصوب گردید.

نصرآبادی در خصوص اعتبار پروژه مذکور با بیان این که اعتبار ملی از سال اول 12 میلیارد ریال بوده که ضریب افزایش سالانه نیز خواهد داشت، اذعان کرد: علاوه بر اعتبار فوق، اعتبار مرزی از محل سازمان عمران ملل متحدUNDP تعلق می گیرد.

وی مطرح کرد: بدون شک اجرای سریع و کامل پروژه ترسیب کربن جدید در نهبندان نیازمند تخصیص اعتبار استانی ویزه است که در این خصوص جلساتی با فرماندار و سایر مسئولان شهرستان نهبندان برگزار شده است.

نصرآبادی در خصوص ظرفیت ها و موقعیت های ناشی از تصویب طرح ترسیب کربن نهبندان(طرح محدوده جغرافیایی شوسف تا مزار سید علی)، اظهار کرد: توجه ملی و بین المللی و استفاده از ظرفیت ریالی و ارزی برای اجرای برنامه های محرومیت زدایی و توسعه پایدار با نگاه مدیریت جامع در حوزه های آبخیزداری،طرح مجدد استان در تراز ملی برای الگوبرداری از موفقیت ها و برنامه های ارزشمند بخش منابع طبیعی و آبخیزداری،امکان استفاده از این موقعیت برای شناساندن بیشتر موقعیت های اکوتوریسم و توریسم در استان و ظرفیت های سرمایه گزاری منطقه ای و بین المللی،ادامه و تشدید مراودات و مراجعات کارشناسان بین المللی برای استفاده از تجربیات موفق ما و همچنین تبادل و استفاده از این موقعیت برای بهره مندی کارشناسان و متخصصین کشور از ظرفیت های علمی و تجربی روز دنیا و طرح مجدد و کانون توجه قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران و استان خراسان جنوبی در مسایل زیست محیطی و بین المللی از جمله ظرفیت های مذکور است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور و بزرگترین جکوزی ایران، در مشهد افتتاح شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح  نیروگاه خورشیدی سقفی کشور  اظهار داشت: این پروژه نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. مثلا پشت بام‌ها فضا‌هایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای بلا استفاده مجموعه‌ها محسوب می‌شوند، اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های در آمدی را داشت.

 نظری ادامه داد : باتوجه به باارزش بودن پروژه و ویژگی‌های آن در چند جهت قابل بررسی است و این درحالی است که اولین مورد بحث فشردگی زمان است و این اتفاق بزرگ و ویژه تنها در 45 روز انجام شده که انصافا قابل تقدیر است. دومین مورد، اما از لحاظ محصولی است که در این پروسه تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های این مدلی به کاهش هزینه‌ها و کم کردن بار مصرفی در مدار‌ها کمک شایانی می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اعلام آمادگی که در سطح استان افرادی که برنامه‌های این‌چنینی داشته باشند را حمایت و همراهی می‌کنیم ، اظهارکرد : زمینه‌های لازم برای اجرای این چنین پروژه‌هایی را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ این پروژه که با هزینه 500 میلیارد ریال در فاصله تنها 45 روز ساخته شده توانایی تولید 1.2 مگاوات برق را دارد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید 2 مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان