Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشدار کری در مورد وضع تحریم جدید علیه ایران، تشکر حسن خمینی از حضور گسترده مردم در سالگرد ارتحال امام (ره) ، توصیه سرکنسولگری ایران در آستراخان روسیه به مسافران مسکو، سن‌پترزبورگ و ...، برگزاری ۲۵ رزمایش دریایی در سال ۹۶ ، ورود زیردریایی هسته‌ای آمریکا به آب‌های کره جنوبی، ارائه گزارش انتخابات ۹۶ در مجلس و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه شانزدهم خرداد ۱۳۹۶ است.

سید حسن خمینی از حضور گسترده مردم در سالگرد ارتحال امام(ره) تشکر کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:«مراسم بزرگداشت سالگرد امام رحمت الله علیه، امسال در حالی برگزار شد که مردم شریف و بزرگوارمان با لب های روزه در آن حاضر شدند. حضور گسترده ایشان، شکر به درگاه خدا و تشکر از یکایک ایشان را واجب می‌سازد. به سهم خود از رهبر معظم انقلاب که با سخنان خود گرما بخش مراسم بودند و از همه برگزار کنندگان این مراسم به خصوص برادرم جناب آقای انصاری تشکر می کنم. لازم می دانم هم چنین از تأمین کنندگان امنیت این مراسم مهم و شکوهمند نیز تقدیر نمایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ازبرگزاری ۲۵ رزمایش دریایی در سال ۹۶ خبر داد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری اظهار کرد: این رزمایش‌ها در تخصص‌های مختلف و در دریا و سواحل دریای شمال و جنوب انجام می‌شود و در انتها نیز به رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۶ را به مرحله اجرا درمی‌آوریم.

حجت الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاهدر گردهمایی سیاسی در میان پاسداران سپاه قدس گیلانبا بیان اینکه موضع گیری رهبری درباره سند ۲۰۳۰ به‌جا بود، گفت: مفاد سند ۲۰۳۰ با ارزش‌های ایرانی و اسلامی مغایرت دارد و موضع گیری مقام معظم رهبری در برابر این سند بهنگام و به جا بود.وی همچنین در مراسم گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد که در حسینیه سپاه قدس گیلان برگزار شد،با اشاره به رویش ها و ریزش های انقلاب اسلامی ایران،گفت:۱۴ خرداد روز رویش رهبری جدید و آغاز زعامت مقام معظم رهبری بعد از امام راحل است. وی تصرف در واژه انقلاب،اعتدال و استقلال را از پدیده های امروز دانست و اضافه کرد:مشکل عمده ما سکوت خواص است

مصطفی معین، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از قانون انتخابات تفسیر درستی نشده است، اگر تفسیر از این قانون درست بود رای روحانی بیش‌تر می‌شد،تصریح کرد: شباهتی میان انتخابات سال ۸۴ با ۹۶ وجود ندارد و روحانی در کنار اختیاراتش معذوراتی هم دارد.

محمد کیانوش راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با طرح موضوع دولت در سایه توسط برخی از اعضای جناح راست با بیان اینکه به دولت در سایه جناح مقابل خوشبین نیستم اظهار کرد: اگر آقای جلیلی توان تشکیل دولت در سایه را داشته باشد باید از این انگیزه و توانایی استقبال کرد و دولت در سایه آنها را مغتنم شمرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز (سه شنبه) در مراسم دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط‌ زیست که به مناسبت روز جهانی محیط‌ زیست در پارک پردیسان تهران برگزار شد، با اشاره به اعلام خروج آمریکا از معاهده محیط‌ زیستی پاریس اظهار کرد: آقای ترامپ فراموش کرده که گازهای گلخانه ای که طی چند دهه گذشته در آمریکا تولید شده نه تنها مردم این کشور، بلکه زندگی بشریت را تهدید کرده است بنابراین آمریکا متهم اصلی تولید گازهای گلخانه‌ای است.

گزارش انتخابات ۹۶ در مجلس

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس وزیر کشور درباره روند چگونگی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس گزارشی ارائه کرد. وزیر کشور در این جلسه گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات معادلات بین‌المللی را به نفع ایران تغییر داد. وی افزود: انتخابات در ۲۹ اردیبهشت در امنیت کامل برگزار شد آن هم در شرایطی که تامین امنیت در این انتخابات در منطقه‌ای بود که با جنگ و بحران مواجه است، لذا برگزاری آن بدون مشکل امنیتی نشان دهنده یکی دیگر از تلاش‌های موفق نیروهای امنیتی و انتظامی کشور است. همچنین در ادامه رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران با تاکیدبر اینکه وزارت کشور روند صدور گواهی سوء‌پیشینه کاندیداها را اصلاح کند گفت: وزارت کشور برای ادوار بعدی انتخابات روند فعلی صدور گواهی سوء پیشینه را اصلاح کند تا شاهد تکرار مشکلات در این بخش نباشیم. علی لاریجانی نیز با قدردانی از وزیر کشور برای برگزاری انتخابات مطلوب و خوب بر لزوم برگزاری جلسه از سوی کمیسیون شوراها با مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات مکانیزه تاکید کرد و گفت: وزارت کشور و کمیسیون شوراها مشکلات برگزاری انتخابات را رفع کنند.

***

امروز در مجلس با تصویب نمایندگان ۵۸۴ قانون مربوط به سال‌های ۱۲۸۵ تا ۱۳۰۹ لغو شد و نمایندگان مجلس کلیات طرح الغای برخی قوانین را تصویب کردند. نمایندگان با ۱۶۵ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در مجلس با کلیات طرح الغای برخی قوانین از تاریخ ۱۸/ ۶/ ۱۲۸۵ تا ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۰۹ موافقت کردند.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس اسامی ۱۰ نماینده ای که در اولین سال کاری مجلس دهم بیشترین مشارکت را در رای گیری داشتند، قرائت کرد که بر اساس آن لاریجانی وعارف در بین بیشترین مشارکت‌کنندگان در رای گیریها بوده اند.در ادامه نیز یک عضو هیات رئیسه مجلس، اسامی ۱۰ نماینده‌ منظم در سال اول مجلس دهم که به صورت مستمر در جلسات مجلس حضور داشته و تاخیر نداشتند و کمتر از مرخصی استفاده کردند را قرائت کرد.

مجید کیانپور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در تذکری با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین بانکی گفت: در طول سه هفته گذشته موسسه آرمان در سه استان لرستان، خوزستان و مرکزی مشکلات زیادی ایجاد کرده است. در استان لرستان سپرده مردم بالغ بر بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان تکلیفش معلوم نیست که در کجا قرار گرفته، موضوعی که این شائبه را ایجاد کرده که چگونه سهامداران موسسه آرمان مجوزهای لازم را گرفتند.لاریجانی در پاسخ به تذکر کیانپور با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین بانکی برای جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون مشکلات موسسه اعتباری آرمان گفت که درباره مشکلات این موسسات اعتباری همچون آرمان، بانک مرکزی و قوه قضائیه پیگیر هستند تا حقوقی از مردم ضایع نشود.وی افزود:بانک مرکزی و قوه قضائیه به مشکل موسسه اعتباری آرمان ورود کرده‌اند.

وزیر ارتباطات که به منظور پاسخگویی به سوال نماینده ارومیه در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، گفت: هنوز برخی باور نکرده‌اند که شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده است و 50 درصد سهام آن در اختیار بخش خصوصی است و دولت در میان هیات مدیره پنج نفره آن فقط یک عضو دارد. واعظی همچنین در پاسخ به سوال نماینده شاهین شهر در خصوص عدم نظارت و کنترل محتوای مطالب مغایر اصول و موازین شرعی و مصالح و منافع ملی در فضای مجازی از مسدود شدن پنج مصداق غیراخلاقی و دینی در تلگرام با تفاهم وزارت ارتباطات و مدیران تلگرام خبر داد و گفت:بر اساس تفاهم وزارت ارتباطات با مدیران تلگرام پنج مصداق مفاهیم جنسی، کودک آزاری، ترویج خشونت، تروریسم و محتوای ضد دین در این نرم‌افزار مسدود شده است.

رهبر اکثریت سنای آمریکا گفت که رای‌گیری سنا درباره طرح جدید تحریم‌های ایران در روز چهارشنبه انجام خواهد شد.میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا در تلاش است تا سنا را برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران و به علاوه تجدید محدودیت‌های مالی علیه روسیه ترغیب کند. در همین ارتباط جان کری وزیرامورخارجه پیشین آمریکا روز دوشنبه در یک سخنرانی در سانفرانسیسکو با اشاره به تلاش برخی سناتورهای کشورش برای تصویب تحریم‌های مضاعف علیه ایران، تاکید کرد: وضع تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران خطرناک است و این کشور را می‌تواند به انزوا بازگرداند. کری با هشدار نسبت به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران گفت که این کار خطرناکی است.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه به شهروندان ایرانی که قصد سفر به شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، قازان و سوچی دارند توصیه‌هایی ارائه کرد. در اطلاعیه ای که در این ارتباط در سایت وزارت خارجه منتشر شده ، آمده است: بر اساس اخبار منتشره در مطبوعات و رسانه های گروهی روسیه ازتاریخ ۱۱ خرداد لغایت ۲۱ تیرماه سال جاری کلیه مسافران خارجی که به شهرهای مسکو ، سن پترزبورگ ، قازان و سوچی واردمی‌شوند، ملزم به ثبت ورود خود در مراکز مهاجرتی پلیس در این شهرها طی مدت یک شبانه روز پس از ورود هستند .

پانگ سن، سفیر چین در ایران در مورد قطع رابطه برخی کشورها با قطر گفت: چین این تحولات را تحت نظر دارد. کشورهای منطقه با مذاکره و از طریق مسالمت‌آمیز باید مسله خود را حل کنند. هند، چین و آمریکا در این زمینه اعلام نظر کردند. چین هم تمایل دارد در مورد قطع همکاری برخی کشورها با قطر با ایران تبادل نظر داشته باشد. همچنین شبکه سی‌ان‌بی‌سی با اشاره به اینکه تنش در خاورمیانه قطر را به ایران و ترکیه نزدیک‌تر می‌کند گزارش داد: اختلاف شدید میان قطر و کشورهای عربی بزرگ می‌تواند دوحه را به ترکیه و ایران نزدیک‌تر کند که در نهایت به تغییر سیاست‌های خاورمیانه منجر خواهد شد.

زیردریایی هسته‌ای آمریکا به آب‌های کره جنوبی وارد شد. یک زیر دریایی هسته‌ای آمریکا روز سه‌شنبه وارد بندر شهر بوسان کره جنوبی شد؛ اقدامی که می توان آن را پاسخ آمریکا به تحریکات مداوم کره شمالی دانست.

عفو بین‌الملل از بازداشت یک فعال حقوق زنان توسط آل‌سعود انتقاد کرد.عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای در ۱۵ خرداد از بازداشت یک فعال حقوق زنان به نام "لوجان الحثلولی" انتقاد کرد و نوشت: عربستان به جای پایبندی به وعده اش درخصوص همکاری بیشتر، در عوض به قلع و قمع هر تفکری که به دنبال برابری و حقوق بشر است، اقدام می کند.
این بیانیه می افزاید: این چندمین بار است که این فعال حقوق بشر صرفا به دلیل مخالفت با ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان بازداشت می‌شود. وی هیچ دسترسی به وکیل و همچنین اجازه ارتباط با خانوده اش را ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد

شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در خبرگزاری تسنیم، با مدیران و خبرنگاران این خبرگزاری دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات عصر امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه با حضور در خبرگزاری تسنیم با خبرنگاران به گفت‌وگو پیرامون آخرین اخبار انتخاباتی نشست.

بر اساس این گزارش، احمد وحیدی وزیر کشور 24 مرداد 1402 طی حکمی شاهچراغی استاندار سابق قم را به‌عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات منصوب کرد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد