Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ به گفته محققان دانشگاه پنسیلوانیا، در مقایسه با غذاخوردن زودهنگام، غذاخوردن دیرهنگام می تواند موجب افزایش وزن، انسولین و کلسترول شود و تاثیر منفی بر متابولیسم چربی و نشانگرهای هورمونی دخیل در بیماری قلبی، دیابت و سایر مشکلات سلامت خواهد داشت.

یافته ها بیانگر شواهد اولیه آزمایشی در مورد پیامدهای متابولیکی غذاخوردن مداوم با تاخیر در مقایسه با غذاخوردن در طول روز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نامنی ژول، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «غذاخوردن دیرهنگام به هنگام شب تاثیر منفی بر وزن، انرژی و نشانگرهای هورمونی نظیر گلوکز و انسولین بالا دارد که در دیابت، کلسترول و تری گلیسیریدها نقش داشته و در نهایت با مشکلات قلبی-عروقی و سایر مشکلات سلامت مرتبط هستند.»

در این مطالعه، ۹ فرد بزرگسال با وزن سالم تحت دو شرایط قرار گرفتند: غذاخوردن در روز یعنی سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده بین ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر به مدت هشت هفته؛ و دیگری غذاخوردن دیرهنگام یعنی سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده از ظهر تا ۱۱ شب به مدت هشت هفته.

بین این دو وضعیت دو هفته وقفه انداخته شد تا هیچ یک تاثیری برهم نداشته باشند. مدت زمان خواب هم از ساعت ۱۱ شب تا ۹ صبح در هر دو وضعیت ثابت بود. اندازه های متابولیکی و خون همه شرکت کنندگان در شروع مطالعه، بعد از اولین شرایط تغذیه، بعد از دو هفته وقفه، و بعد از دومین وضعیت تغذیه اندازه گیری شد. با این آزمایشات، تیم تحقیق می توانست تغییرات در وزن، متابولیسم و انرژی مصرفی را اندازه گیری کند.

محققان دریافتند زمانیکه شرکت کنندگان دیرهنگام غذا می خوردند در مقایسه با وضعیت تغذیه در روز، وزن شان افزایش یافته بود. همچنین محققان دریافتند سایر موارد منعکس کننده افزایش شرایط منفی متابولیکی در وضعیت غذاخوردن باتاخیر نظیر میزان انسولین، گلوکز به هنگام ناشتا، کلسترول و تری گلیسیریدها وجود داشت.

همچنین محققان با ترسیم وضعیت شبانه روزی هورمون ها دریافتند در طول وضعیت غذاخوردن در روز، هورمون «گرلین» که موجب تحریک اشتها می شود در اوایل روز به اوج می رسد و هورمون «لپتین» که به حفظ سیری کمک می کند، در اواخر روز به اوج می رسد. از اینرو محققان عنوان می کنند غذاخوردن زودهنگام به جلوگیری از غذاخوردن بیش از حد در هنگام عصر و در شب کمک می کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران گفت: بعد از عملیات وعده صادق عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند.

آرا شاوردیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کشور ما در طول چهار دهه گذشته تحت تحریم‌های مختلف بین‌المللی قرار دارد که ما در چنین شرایطی با اتکا بر توانایی داخلی توانسته‌ایم تحریم‌ها را دور زده و از آن عبور کنیم.

وی افزود: نتیجه این شده که طبق فرمایشات رهبری ما تقریبا به قله رسیده‌ایم و اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف بخصوص زیرساختی، دفاعی و اقتصادی صورت گرفته است. تلاش دولت سیزدهم نیز بر مهار تورم بوده که نتیجه این تلاش‌ها را در میان‌مدت خواهیم دید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این بین یکسری افراد سودجو و دلالان براساس شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی که دنبال سوءاستفاده بوده و حتی می‌خواهند موفقیت‌ها را کم‌رنگ جلوه دهند. آنها حتی بحران روانی ایجاد کرده بدین صورت که با رخ دادن هر اتفاقی با نوسانات قیمت ارز کشور را با مشکل مواجه می‌کنند آن هم در وضعیتی که تلاش دولت و نظام ایجاد ثبات در بازارهای داخلی و دفاع از مرزها است. اما این افراد سودجو می‌خواهند در بازارهای داخلی بهم‌ریختگی ایجاد شود تا از این طریق به منافع مالی خود دست پیدا کنند.

شاوردیان توضیح داد: نمونه بارز این اتفاق را می‌توان در جریان عملیات وعده صادق دید که عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند. آنها توان نظامی و دفاعی کشور را دیدند، دولت هم بعد از عملیات وعده صادق با کنترل بازار و به تبع آن کاهش نرخ ارز به ادامه اجرای برنامه‌هایش در حوزه زیرساخت‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی حرکت کرد. قطعا تاثیرات این اقدامات را در میان‌مدت می‌بینیم. در نهایت نظام و دولت توانستند این شرایط را خوب مدیریت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • (ویدیو) صحنه‌هایی دردناک از وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی در امام‌زاده ابراهیم شفت
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی در امام‌زاده ابراهیم شفت‌ + ویدئو
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی گیلان | فیلم
  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم شهرستان شفت پس از آتش سوزی
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم پس از آتش سوزی
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • وضعیت میدان در جنگ شناختی را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند