Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سفارت آمریکا در پکن در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش های منتشر شده، «دیوید رنک» سرپرست سفارت آمریکا در پکن در واکنش به اقدام اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خروج از توافق آب و هوایی پاریس، از سمت خود استعفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیونی «سی ان ان» به نقل از چندین منابع آگاه خبری گزارش داد که تصمیم رنگ برای استعفا، رابطه مستقیمی با تصمیم ترامپ برای حذف آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس دارد. این خبر در حالی منتشر می شود که جایگزینی رنک در پکن پیشتر به تصویب سنای آمریکا نیز رسیده است.

رنک از ژانویه سال 2016 میلادی به عنوان معاون نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در سفارت پکن مشغول فعالیت بود و قرار بود تا زمانی که گزینه معرفی شده ترامپ یعنی «تری برنستد» فرماندار سابق ایالت آیووا رسما به عنوان سفیر آمریکا در پکن تعیین شود، رنک در سمت سرپرست سفارت باقی بماند.

رنک از سال 1990 میلادی در سمت های خارجی مانند اداره امور افغانستان و اداره امور کره فعالیت کرده است و سابقه خدمت در «تایپه» پایتخت تایوان، «شانگهای»، «آتن» و «جزیره ماریتیوس» را نیز دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه «هیل» کنگره آمریکا، رنک دومین سفیر آمریکا به حساب می آید که در طول روزهای اخیر علنا با ترامپ به اختلاف خورده است.

به دنبال انتقادات توئیتری ترامپ از «صدیق خان» شهردار لندن بعد از وقوع حملات تروریستی اخیر بود که «لویس لاکنز» سرپرست سفارت آمریکا در انگلیس نیز علنا از «صدیق خان» شهردار لندن به دلیل واکنش به این حملات تقدیر کرد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که ترامپ در توضیح علت خروج آمریکا از توافق پاریس گفت که این توافق برای آمریکا منصفانه نبود و محدودیت های اقتصادی شدیدی را برای مردم آمریکا به وجود می آورد و نهایتا تاثیری در بهبود وضعیت محیط زیستی نداشت.

ترامپ توافق آب و هوایی پاریس را معاده توزیع عظیم ثروت آمریکا به کشورهای دیگر توصیف کرد.

انتهای پیام/.

R1016196/P36447/S8,87,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون»، السنوار آماده شنیدن پیشنهاد توافقی نیست که شامل توقف جنگ و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه نباشد.

ناعوم امیر، تحلیلگر نظامی رسانه ماکور ریشون درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر پیشرفت مذاکرات تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی گفت که تا صبح امروز و علیرغم انتشار چنین گزارش هایی، السنوار، مردی که کلید آزادی اسرای صهیونیست دست اوست، آماده شنیدن پیشنهاد توافقی که شامل توقف جنگ و خروج ارتش اسرائیل از غزه نباشد، نیست.

اخیرا منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا و مذاکره با میانجی‌های مصری و قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس مصر را ترک کرده و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه، باز می‌گردد.

این در حالی است که احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلاءهای اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود که این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: مفاد پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است، بنابراین دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم جنجالی رئال
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم بزرگ رئال
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی