Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:45:34 GMT

دو تصفیه خانه جدید در شهرک های صنعتی قزوین احداث می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۶۷۱۶۸

دو تصفیه خانه جدید در شهرک های صنعتی قزوین احداث می شود

قزوین- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: ساخت دو تصفیه خانه شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریالی تا چند ماه آینده در استان آغاز می شود.

حمید رضا خانپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: توجه به رعایت مسائل زیست محیطی در استان قزوین بویژه در صنعت جدی گرفته شده تا سلامت شهروندان به مخاطره نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با احداث شهرک های صنعتی و تولید پساب های صنعتی ضروری است تا برای دفع بهداشتی این پساب ها نیز برنامه ریزی شود که در چند سال گذشته در این زمینه نیز با جدیت وارد کار شده ایم.

احداث تصفیه خانه فاضلاب پارک صنعتی لیا

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت:تاپایان نیمه اول امسال عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه پارک صنعتی لیا که با شهرک صنعتی لیا ادغام شده آغاز خواهد شد.

وی گفت: بعد از ادغام پارک صنعتی لیا با شهرک صنعتی لیا بلافاصله طراحی احداث تصیفه خانه فاضلاب به اجرا در آمده و تا پایان مرداد ماه با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود.

خانپور افزود: برای اجرای این طرح بالغ بر۴۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۷۰ واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی استان به شبکه فاضلاب متصل شده اند تا از آلودگی های صنعتی کاسته شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین یادآورشد: آلودگی های زیست محیطی تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کنترل می شوند و قبل از احداث تصفیه خانه طبق ضوابط شهرکهای صنعتی و استانداردهای زیست محیطی دفع پساب واحدهای صنعتی با احداث پیش تصفیه بر عهده صاحبان واحدها بوده که با احداث تصفیه خانه ها اگر پساب خروجی واحدهای صنعتی به حد استاندارد برسد به شبکه فاضلاب متصل می شوند.

احداث دو تصفیه خانه تا پایان امسال

خانپور از احداث دو تصفیه خانه فاضلاب دیگر در سالجاری هم خبر داد و گفت: با برنامه ریزی هایی صورت گرفته عملیات اجرایی ساخت دو تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریالی
تا چند ماه آینده آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان از پیشرفیت فیزیکی ۳۵ درصدی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین خبرداد و اظهارداشت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

خانپور بیان کرد: با دریافت گواهینامه ISO ۱۴۰۰۱ برای پنجمین دوره متوالی برای تصفیه خانه شهرک صنعتی لیا این واحد به عنوان اولین تصفیه خانه فاضلاب دارای گواهینامه ISO ۱۴۰۰۱ در استان معرفی می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون تصفیه خانه فاضلاب شهرکهای صنعتی لیا، فاز اول کاسپین و حیدریه در استان احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از خروجی تصفیه‌خانه‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، حشمت الله عباسی با بیان اینکه در حال حاضر میزان تولید پساب در استان مرکزی ۵۰ میلیون متر مکعب در سال است، اظهار کرد: این مقدار فرصتی ارزنده در زمینه بازچرخانی آب در صنایع استان به شمار می‌رود.

وی افزود: موضوع استفاده از پساب در سال‌های اخیر در کشور مورد توجه قرارگرفته و نقطه عطف آن موضوع بازچرخانی پساب در لایحه بودجه است که مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: با پیگیری‌های دولت و وزارتخانه این مهم در دستور کار قرار گرفت و در ماه گذشته از دو قرارداد با موضوع سرمایه گذاری صنعت در این بخش رونمایی شد.

عباسی با اشاره به انعقاد قرار داد واگذاری پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای شازند و آستانه و مهاجران به صنایع استان اضافه کرد: این پروژه با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال شامل تکمیل تأسیسات فاضلاب دو شهر شازند و آستانه و انتقال و بازچرخانی پساب فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب مهاجران است.

وی تصریح کرد: شرکت پتروشیمی شازند در پروژه بازچرخانی پساب، ٥٦کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب، ٤٦کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب و اصلاح ۳۴۴۳ فقره انشعاب فاضلاب و ساخت تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ٩٤٩٠متر مکعب در شبانه روز در شهر مهاجران و پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند نیز با اجرای ٤٨کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، برنامه‌ریزی و نصب ١٠هزار انشعاب فاضلاب و با همکاری مشترکین هر دو شهر و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ٧٢٠٠متر مکعب در شبانه روز در شهرهای شازند و آستانه را در دستور کار خود دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی آزاد کردن آب شرب از صنایع بزرگ استان را یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با انتقال آب شرب صنایع به شهرهای مجاور مشکل کم آبی کاهش پیدا خواهد کرد.

عباسی اضافه کرد: عملیات تصفیه فاضلاب شامل تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی و تصفیه شیمایی است که با فرآیندهای مختلف انجام می‌شود.

وی گفت: به منظور حصول اطمینان از رعایت حدود ابلاغی در استاندارها، پایش های دوره‌ای و مستمر کیفی پساب خروجی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به کاهش بارندگی و تنش‌های آبی پیش روی استان در تابستان، افزود: با جابه‌جایی تخصیص آب مصرفی صنایع استان با پساب و استفاده از این آب در بخش شرب، پایداری شبکه آب شرب شهری استان تضمین می‌شود.

کد خبر 746981

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک