Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تومور عجیب مرد اندونزیایی، مردم پول وزن جعبه شیرینی را نپردازند، مردی با دو قلب تپنده در بدنش!، عجیب‌ترین شغل دنیا و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.مردی با دو قلب تپنده در بدنش!فردا: پزشکان هندی برای مردی که نارسایی قلبی داشت، پیوند قلب انجام دادند. این پیوند در حالی انجام شد که قلب قدیمی او از بدنش خارج نشده است. اکنون این بیمار دو قلب تپنده دارد!ازخطرات نمک دریا چه میدانید؟ایرنا: دکتر حسین دلشاد افزود: نمک دریا منبع خوبی از ید نمی‌باشد، چون درهنگام خشک کردن نمک، ید تبخیر شده و ازدست می‌رود، بنابراین علاوه بر ناخالصی، میزان ید آن کم یا حتی فاقد این ماده بوده و نیاز روزانه ید بدن را تامین نمی‌کند.وی گفت:درحالیکه در نمک یددار تصفیه شده، مواد زاید مانند گچ، آهک و فلزات سنگین شامل سرب و آرسنیک که برای سلامتی مضر هستند و عامل سرطانزا شناخته شده اند، جدا می‌شوند، ولی در نمک دریا این مواد مضر همچنان وجود دارد و وقتی این املاح زیاد دریافت شوند روی جذب سایر ریز مغذی‌ها مانند آهن اثر می‌کنند و باعث کاهش جذب آن هم می‌شوند.دلشاد با اشاره به اینکه یکی از مزایا و خاصیت‌های خوب نمک تصفیه شده یددار این است که روی طعم و مزه غذا اثری ندارد، اظهار کرد: نمک دریا به خاطر داشتن املاح دیگر روی طعم غذا اثر می‌گذارد. درصورتی نمک دریا می‌تواند مصرف خوراکی داشته باشد که در قالب استانداردهای موجود، مجوز تولید و پروانه ساخت از وزارت بهداشت گرفته باشد.وی گفت: برای حفظ ید در نمک یددار، باید آن را در مدت کمتر از یک سال مصرف کرد، آن را دور از نور و رطوبت و در ظرف‌های در بستهٔ پلاستیکی، چوبی، سفالی یا شیشه‌ای تیره نگهداری کرد. همچنین هنگام پخت غذا، بهتر است نمک در انتهای پخت اضافه شود تا ید آن تا حد امکان حفظ شود.
کشف اشیای عتیقه ۳ هزار ساله در بهشهرفارس: ابراهیم شجاعی در شهرستان ساری، افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت دو قاچاقچی حرفه‌ای اشیای عتیقه در سطح حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دو قاچاقچی حرفه‌ای اشیای عتیقه را شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه هر دو متهم را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی بهشهر تصریح کرد: مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۶ قطعه کوزه سفالی با قدمت ۳ هزار ساله را کشف کردند.

شجاعی در بخش دیگری از دستگیری دو عامل افیونی و کشف ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت دو خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر در این شهرستان اقدامات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند متهمان را شناسایی و در عملیاتی ضربتی این دو عامل افیونی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی بهشهر تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف شد.

شجاعی در پایان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
تومور عجیب مرد اندونزیاییفارس: مرد اندونزیایی که با معضل رشد عجیب توموری در صورت خود مواجه است، خانه‌نشین شده و بینایی یک چشمش را نیز در اثر رشد بی حد تومور از دست داده است.

تومور، چشم راست این مرد که "Herdi Firmansyah" نام دارد را تحت تأثیر خود قرار داده و بر مشکلات وی افزوده است.

همسایه‌ها و هم‌محلیان "Herdi" از صورت وی وحشت دارند و نزدیک او نمی‌روند؛ نداشتن هزینه برای جراحی نیز هر روز حال وی را وخیم‌تر از روز قبل می‌کند.

مادر این مرد اندونزیایی می‌گوید: " پسرم در شرایط نرمالی به دنیا آمد، بعد از چند سال از تولدش تومور در روی صورتش پدیدار شد و وقتی دبیرستانی بود به اوج خود رسید؛ او ۵ بار عمل جراحی کرده، ولی هر بار بی‌فایده بوده و مجددا رشد کرده است. "

این خانواده که دیگر از پس هزینه‌های درمان پسرشان برنمی‌آیند، از دولت تقاضای کمک کرده‌اند و خواسته‌اند برای جراحی فرزندشان اقدامات لازم به عمل آید.

پزشکان باور دارند، مشکلاتی نظیر رشد چنین تومورهایی در مناطق محروم از بهداشت رخ می‌دهد و عدم دسترسی به آب پاکیزه، حمام و ناتوانی در رعایت بهداشت شخصی عامل مهمی در بروز چنین بیماری‌هایی هستند.
مردم پول وزن جعبه شیرینی را نپردازندتسنیم: حسین درودیان در واکنش به انتقادات مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران که اظهار داشته بود "افزایش قیمت زولبیا را یک‌روزه ابلاغ کردند، اما مصوبه خالص فروشی را ابلاغ نمی‌کنند. " گفت: از این اظهارت متعجب هستیم، زیرا خالص فروشی اکنون در قنادی‌های تهران در حال اجرا است.

وی افزود: خالص فروشی شیرینی یا کسر وزن جعبه از قیمت شیرینی در حال حاضر برای تمام شیرینی‌ها ازجمله زولبیا بامیه در حال انجام در تهران است و ابلاغیه این امر علاوه بر تهران در سایر شهرهای نیز با ابلاغیه رئیس اتاق اصناف ایران به‌صورت سراسری در آمده است.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران ادامه داد: بر این اساس وزن جعبه قبل از پر شدن شیرینی کشیده و وزن شیرینی به صورت خالص به مشتریان فروخته می‌شود.

وی تصریح کرد: هر واحد این خالص فروشی را اجرا نکند تخلف محسوب، برگه تخلف برای وی صادر و به تعزیرات سازمان حکومتی معرفی می‌شود.

گفتنی است محمد محمدی معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران در گفتگو با تسنیم گفته بود: «یک روز قبل از ماه مبارک رمضان، قیمت زولبیا و بامیه را افزایش دادند و همان موقع هم به همه قنادی‌ها برچسب و نرخ‌نامه جدید دادند، اما اتحادیه قنادان هنوز که هنوز است مصوبه خالص‌فروشی را به قنادی‌ها ابلاغ نکرده است.»علت عجیب مردم هند برای پرستش این پسربچه
باشگاه خبرنگاران جوان: یک پسر ۸ ساله در یکی از روستاهای هندوستان توسط مردم روستا پرستیده می‌شود. افراد محلی اعتقاد دارند "دول‌ها سینگ " به علت داشتن دم در پایین کمر خود نشانه‌ای از جانب خداوند است. این پسر در ابتدا در حالی که مقداری مو در پایین کمر وی دیده می‌شد به دنیا آمد، اما با گذشت زمان این مو‌ها شروع به رشد کردند و تبدیل به یک دم شدند. خانواده وی به علت اینکه کوتاه کردن این دم را نحس می‌دانستند از بریدن آن خودداری کردند.

" سهیب سینگ "، دایی این پسر در این خصوص گفت: " مادر "دول‌ها " تصمیم داشت تا دم پسرش را کوتاه کند، اما پیش از اینکه بتواند این کار را انجام دهد از دنیا رفت. حالا من وظیفه نگهداری از وی را بر عهده دارم و تصمیمی برای کوتاه کردن دمش نداریم. "

مردم از سراسر روستا برای دیدن این پسر به خانه آن‌ها می‌روند و در مقابل وی شروع به خواندن دعا می‌کنند.

خاله " دول‌ها " در این مورد می‌گوید: "مردم روستا هر روز به دیدن خواهر زاده ام می‌آیند. هنگامی که وی با خواهرم زندگی می‌کرد مردم با پیمودن کیلومتر‌ها راه، به خانه آن‌ها می‌رفتند و با لمس دم " دول‌ها " برای خود خوشبختی آرزو می‌کردند. "

دول‌ها معتقد است که دم وی نعمتی از طرف خدای اوست. وی گفت: " مردم هر روز برای دیدنم می‌آیند و خواستار دعای من برای نعمت و برکت زندگی شان هستند. علت آن را نمی‌دانم، اما آن‌ها فکر می‌کنند من نشانه‌ای از طرف خدا هستم. "

وی افزود: "برخی از کودکان با دم من بازی می‌کنند. آن‌ها دوستان من نیستند و قصدشان آزار رساندن به من نیست. "
جاروبرقی رباتیک باغچه‌ها هم از راه رسیدباشگاه خبرنگاران جوان: جاروبرقی اولیه رومبا خانه‌ها را از هرگونه خاک و آلودگی پاک می‌کرد و حالا یک مدل تازه از این محصول به کمک کشاورزان و علاقمندان به باغبانی می‌آید تا محصولاتی با کیفیت‌تر پرورش دهند.

این جاروبرقی رباتیک قادر است با دقت تمام علف‌ها و دیگر گیاهان مزاحم رشد گل‌ها و گیاهان را شناسایی و پاکسازی کند.

گفتنی است؛ این ربات که با نام Tertill شناخته می‌شود با نیروی خورشید کار می‌کند و ضدآب نیز هست.

ربات یاد شده بعد از تکمیل شارژ فعالیت خود را آغاز و از الگوریتمی هوشمند برای شناسایی محیط اطراف و گیاهان مزاحم استفاده کرده و حسگرهای آن نیز می‌توانند از پاکسازی دقیق محیط مطلع شوند.

لازم است بدانید که این ربات هنوز تکمیل نشده و از قیمت نهایی و زمان عرضه آن اطلاعی در دست نیست.
عجیب‌ترین شغل که فقط یک نفر در دنیا این شغل را دارد!«گارسون آب» با توانایی فوق العاده خود می‌تواند مزه آب‌معدنی‌های سراسر جهان را از هم تشخیص داده و اطلاعات جامعی به مشتری بدهد.دانشمندان ایرانی ضربان ساز بی سیم ساختند
مهر: دکتر آیدین باباخانی استاد مهندسی برق دانشگاه رایس و دکتر مهدی رضوی پژوهشگر موسسه قلب تگزاس و استادیار کالج پزشکی بایلور یک ضربان ساز بدون باتری بی سیم ساخته اند. این دستگاه را می‌توان به طور مستقیم در قلب بیمار کار گذاشت.

به طور معمول ضربان ساز به طور مستقیم در قلب کار گذاشته نمی‌شود. بلکه دستگاه در مکانی قرار می‌گیرد که جراحان بتوانند به طور دوره‌ای باتری آن را با جراحی‌های جزیی جایگزین کنند.

اما ضربان ساز که دانشمندان ایرانی ساخته اند که از یک سکه کوچکتر است و می‌تواند انرژی یک باتری خارجی را به طور بی سیم برداشت کند. به این ترتیب نیازی نیست جراحان این باتری را جابه جا کنند و در نتیجه دستگاه عملکرد بهتری خواهد داشت.

این ضربان ساز که نمونه اولیه آن در سمپوزیوم بین‌المللی ریزموج در آمریکا عرضه شده به ریزتراشه‌ای چهار میلی‌متری شامل خازن و سوئیچ، یک آنتن گیرنده برای تبدیل جریان متناوب و واحد مدیریت برق مجهز است که می‌تواند فرکانس سیگنال ضربانی تولیدشده توسط ضربان‌ساز را با افزایش یا کاهش انرژی تابیده به آنتن گیرنده تنظیم کند.انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در تجمع دانشجویان در حمایت از جنبش دانشجویان امریکا ضمن تشکر از دانشجویان و اساتید انقلابی دانشگاه برای حضور در این تحصن نمادین، گفت: این تحصن نمادین در به اعتراض به اهانت به ساحت علم و عالم است.

وی ادامه داد: بعد از هجوم وحشیانه عوامل صهیونیستی و استکباری به ملت ستمدیده فلسطین که در این چند ماه رخ داد و شاهد شهادت هزاران تن از فرزندان ستم دیده فلسطین بودیم، یک موج بیداری در سطح دنیا برپا شده و امروز هم در کشور‌های شرقی و هم در کشور‌های غربی شاهد این هستیم که آزادی خواهان دنیا و به‌ویژه دانشگاهیان در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند.

رهایی اظهار کرد: موج اعتراض آن‌ها به ستم‌هایی است که بر مردم فلسطین وارد می‌شود و این اعتراضشان را در جای جای دنیا مطرح می‌کنند و از این جنبه جای خوشبختی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: این موج بیداری در دنیا شکل گرفته است و امروز دیگر عوامل صهیونیستی نمی‌توانند موج مظلومیت بر پا کنند بلکه موج وحشی‌گری آن‌ها در سطح دنیا مطرح می‌شود.

رهایی با بیان اینکه در این جریانات دنیا با خوی استکباری آن‌ها و مظلومیت مردم فلسطین آشنا شده است، خاطر نشان کرد: در کنار آن عوامل پلیس و دولت آمریکا برخورد‌های زشت و وحشیانه‌ای با دانشجویان و دانشگاهیان و اساتید این کشور دارند و این رفتار در برخی کشور‌های دیگر مانند کانادا و استرالیا در حال تکرار است و به ساحت علم و عالم توهین می‌شود و به وحشیانه‌ترین شکل ممکن با افراد صاحب علم و عمل برخورد می‌شود.

رهایی اضافه کرد: دولت‌های غربی که همیشه در پشت چهره لیبرال منشی و آزادی‌خواهی، دولت‌ها و کشور‌هایی مانند ایران را محکوم کرده، ولی امروز خوی اصلی خود را نشان می‌دهند و هر نوع ندای آزادی‌خواهی را به وحشیانه‌ترین شکل سرکوب می‌کنند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر این امر را وجه مثبتی دانست که برای همه دنیا نمایان شده است و افزود: امروز همه مردم دنیا این خوی وحشی‌گری را مشاهده می‌کنند و دنیا در پشت چهره آزادی‌خواهی و آزادی‌طلبی استکبار را می‌بینند.

وی ابراز امیدواری کرد که این چنین حرکت‌هایی تا حد زیادی چهره مظلومیت مردم فلسطین را نشان دهد چرا که دنیا به نحوی از مردم فلسطین دفاع می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خونسردی عجیب مرد هندی هنگام شکار مار کبرا با بطری (فیلم)
  • شکست سنگین الاتحاد کلبا مقابل الوصل در شب گلزنی مهدی قائدی
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!