Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در جلسه کارگروه کشاورزی ورامین که با حضور مسئولان و نمایندگان کشاورزان برگزار شد اظهار کرد: کشاورزان در طول سال زراعی با تلاش و همت محصولات خود را تولید می کنند و مسئولان باید در زمان برداشت محصول در کنار آنان باشند تا این تلاش به درستی به ثمر بنشیند.
وی افزود: همیشه در زمان برداشت محصول، افرادی سود جو و دلال تلاش دارند که روند خرید تضمینی گندم و جو از مسیر اصلی خود خارج شود و کشاورزان به جای فروش محصول خود به مراکز دولتی، به دلال ها بفروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفی گفت: بیش از یکصد هزار تن گندم، جو و کلزا در شهرستان ورامین تولید می شود و اگر قرار باشد که این محصول به جای مراکز دولتی، به دلال ها فروخته شود، مبالغ هنگفتی نصیب افرادی می شود که هیچ زحمتی برای تولید آن نکشیده اند و خود کشاورزان از این ثمره بی بهره می مانند.
وی بیان کرد: متأسفانه این افراد دلال و سودجو تلاش دارند که با روش های مختلف کشاورزان را از فروش محصول خود به مراکز دولتی منصرف کنند که لازم است علاوه بر اقدامات ترویجی و اطلاع رسانی، رسانه های نیز در ترغیب کشاورزان به فروش محصولات خود به مراکز دولتی تلاش کنند.
فرماندار ورامین افزود: بیش از 150 کمباین میهمان و بومی کار برداشت محصولات ورامین را انجام می دهند که بهره گیری از این کمباین ها به خود کشاورزان و توان و ظرفیت این دستگاه ها برای برداشت محصول بستگی دارد و مسئولان در این رابطه دخالتی نمی کنند.
وی تأکید کرد: گندم، جو و کلزا باید در زمان مقرر خود برداشت شود چرا که محصول خیس توسط مراکز دولتی خریداری نمی شود و مستقیما توسط دلالان خریداری می شود لذا کشاورزان باید به توصیه برخی از این افراد برای برداشت زودتر محصول بی توجه باشند.
وی بیان کرد: سیلوی ورامین به طور کامل آماده خرید محصول گندم تولیدی کشاورزان می باشد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
یوسفی گفت : در اقتصاد مقاومتی و خودکفایی تولید گندم ، حتی خرید یک کیلوگرم گندم نیز مهم است و همه باید تلاش کنند تا تمامی محصول مازاد برنیاز کشاورزان خریداری شود.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که از این میزان تنها 38 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی نسبت به بروز آفات سن و بیماری زنگ زرد گندم هشدار داد و گفت: گندمزارهای ۱۳ استان کشور در معرض تهدید این آفات قرار دارد.

به گزارش مشرق، «سهراب سهرابی» درباره تولید و خرید گندم کشور افزود: اکنون مزارع گندم استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان و مرکزی در معرض تهدید آفت سن و زنگ زرد قرار دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: انتظار می رود کشاورزان برای مقابله با این آفت و بیماری همچون گذشته با همکاران ما در مراکز خدمات کشاورزی مشورت بگیرند تا بتوانند آنها را کنترل و مدیریت کنند.

وی گفت: در صورتی که کشاورزان با این آفات مقابله نکنند، به‌طور قطع با کاهش درآمد مواجه شده و در نهایت کاهش تولید گندم روبه‌رو می شویم.

سهرابی تصریح‌کرد: همچنین کشاورزان مزارع گندم آبی استفاده از آبیاری دوره ای را در دستور کار خود قرار دهند تا تولید با مشکل روبه‌رو نشود.

این مسوول میزان تولید و خرید گندم در سال جاری را همچون سال گذشته دانست و افزود: برآورد می شود امسال از ۶ میلیون هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و دیم حدود ۱۳.۵ میلیون تن گندم تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گفته وی، استان خوزستان بزرگترین تولیدکننده گندم کشور است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • گلایه برخی گندم کاران کرمانی از تاخیر در پرداخت پول گندم
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • خرید گندم از کشاورزان
  • کمک شرکت نیشکر به گندم کاران در مقابل سیلاب
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند