Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@14:50:04 GMT

ایجاد ۷۶ هزار شغل در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۶۹۰۳۲

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: باید تا پایان سال، 76 هزار شغل در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در سطح کشور ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی بعد از ظهر امروز با حضور در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان‌گفت: اولویت اصلی در اجرای اقتصاد مقاومتی جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی در راستای تولید و اشتغال است که این امر مقدمه‌ای برای ایجاد ظرفیت اشتغال در سال 96 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باید تا پایان سال 76 هزار شغل در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در سطح کشور ایجاد شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه امسال جهت‌گیری مقام معظم رهبری و دولت، تولید و اشتغال است، افزود:افزایش کیفیت کالاها روشی مناسب برای صادرات محصولات است.

احمدی‌پور با بیان اینکه تأکید دولت بر موضوع اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: امسال نیز در راستای این تأکیدات واگذاری پروژه‎‌ها به بخش خصوصی از اقدامات مؤثر است.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان با تأکید بر اینکه توسعه صادرات اولویت جدی برای استان همدان است، بیان کرد: دسترسی به بازارهای فرامرزی و خارجی از روش‌های مؤثر در بخش توسعه صادرات است.

احمدی پور با اشاره به اینکه استان همدان گردشگری را به عنوان اصل برگزیده است، گفت: با توجه به انباشته‌های تاریخی استان همدان، یکی از فرصت‌های از دست رفته استان همدان نداشتن اثری با ثبت جهانی است و باید آثار مهم که پرونده آن‌ها قابل فراهم آوری است برای ثبت جهانی معرفی شود.

وی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و ظرفیت‌های موجود در همدان این استان باید به عنوان یک مقصد گردشگری حفظ شود.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان، اظهار داشت: در برگزاری جشن نوروز 96 ابلاغ شد تا استان‌ها شعار گردشگری تعیین کنند تا جشنواره‌ها، برنامه‌ها و غیره بر اساس رویکرد همان شعار در استان منتخب برگزار شود.

احمدی پور با تأکید بر اینکه شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی از روش‌های مناسب برای جذب گردشگران است، افزود: در بخش صنایع‌دستی با افزایش کارگاه‌ها و تولیدکنندگان و ضمن آموزش و گسترش هنر صنایع‌دستی، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی فرصتی مناسب برای معرفی صنایع‌دستی است که تمرکز اصلی در بخش صنایع‌دستی حفظ اصالت محصول است.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان، بیان کرد: در تمامی مناظره‌های انتخاباتی بین کاندیدا توجه ویژه ریاست‌جمهور به حفظ صنعت گردشگری بود.

وی، تصریح کرد: توسعه گردشگری داخلی و جذب گردشگران از ابعاد مهم سازمان میراث فرهنگی است و سه ماه تعطیلات تابستان فرصت خوبی برای معرفی فرصت‌های گردشگری استان همدان است.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان با بیان اینکه یک رویداد مهم در سال 2018 در تبریز رخ می‌دهد، اظهار داشت: این رویکرد تحت عنوان معرفی تبریز به عنوان پایتخت اسلامی است که استان همدان نیز برای این امر معرفی شده است.

احمدی پور با تأکید بر اینکه در شهریورماه امسال بخش "نشان جغرافیایی" در تویسرکان انجام می‌شود، گفت: باید برای ثبت آثار استان همدان اقداماتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد موزه منطقه‌ای در استان همدان به عنوان یک اولویت مطرح است، بیان کرد: استان همدان نقش بی‌بدیلی در تاریخ ایران اسلامی دارد و این موقعیت می‌تواند فرصت مناسبی برای خلق مزیت‌هایی در استان همدان باشد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه