Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس جمهور با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات 29 ارديبهشت، خواهان تقويت وحدت در جامعه و تلاش همگاني براي تحقق اهداف بلند کشور شد و تصريح کرد: مردم به ما راي بلاشرط ندادند، راي مردم مشروط است؛ مشروط به اينکه دولت، رييس جمهور و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در مسير خواست و مطالبات آنان حرکت کنند، نه اينکه هر کس دنبال فکر، خط و جناح خود برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جناح و فکر محفوظ و محترم، اما اساس، خواست و راي مردم است و ما به عنوان نمايندگان ملت، بايد دنبال اجراي خواست مردم باشيم.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني شامگاه سه شنبه در ضيافت افطار با رييس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، انتخابات رياست جمهوري دوره دوازدهم را به نزول باران رحمت الهي توصيف کرد و گفت: حضور پرشور مردم، تلاش دشمناني را که مي خواستند کشور را تحت فشار بيشتر قرار دهند، خنثي کرد.
روحاني افزود: رييس جمهور آمريکا به منطقه آمده بود، سران برخي کشورها را جمع کرده بودند و هدف اصلي آنها فشار به ملت ايران بود، اما در يک موقعيت تاريخي و استثنايي مردم پاي صندوق آرا حضور يافته و به خوبي پاسخ بدخواهان را دادند.
رييس جمهور با بيان اينکه بسياري از مردم براي اولين بار در اين انتخابات شرکت کردند و راي اولي هاي باور نکردني در عرصه اين حماسه آفريني داشتيم، آن را نشان شور و هيجان خاص بوجود آمده در اين انتخابات دانست و اظهار داشت: از رهبري معظم انقلاب که با درايت اين انتخابات را به درستي هدايت و ساماندهي کردند و از مردم که حضور باشکوهي در انتخابات داشتند و حرفشان را با صراحت و نجابت زدند و از ترکيب اين درايت، نجابت و صراحت براي کشور در سطح جهان، امنيت، آرامش و عظمت آفريده شد، تشکر مي کنم.
روحاني تصريح کرد: اين حضور گسترده مردم نشان مي دهد، اگر حاکمان در برابر مردم سعه صدر نشان دهند، مردم در برابر آن سعه صدر پاسخ مناسب مي دهند؛ مردم در برابر اين سعه صدر در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت و فداکاري مي کنند و با اين فداکاري براي کشور عظمت مي آفرينند. اگر ما هم در برابر مردم مهربان و فداکار باشيم، مردم به مسير انقلاب و نظام اسلامي پاسخ مناسب مي دهند.
رييس جمهور از رييس مجلس، هيات رييسه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي که در اين انتخابات حضوري فعال و تاثيرگذار در سطح کشور و در حوزه هاي انتخابيه داشتند نيز تشکر و خاطرنشان کرد: اين شور بايد حفظ شود. اگر دولت و مجلس با هم باشند، اين شور حفظ مي شود. البته همه قوا بايد با هم باشند، منتها سر و کار دولت بيشتر با نمايندگان مجلس است. اين نمايندگان مجلس هستند که با راي به کابينه پيشنهادي دولت، به هيات دولت مشروعيت بيشتر مي دهند تا کارشان را شروع کنند.
روحاني گفت: از ديد ما مجلس تنها يک مرجع قانونگذاري نيست و حتي تنها مرجع قانونگذاري و نظارت هم نيست؛ از نظر ما مجلس نقش بسيار مهمي دارد و همانطور که امام(ره) فرمود، مجلس از نظر ما عصاره فضائل يک ملت بزرگ است. مجلس مي تواند در کشور جريان سازي و فرهنگ سازي کند و انسجام و وحدت در جامعه بيافريند.
رييس جمهور با تاييد اين گفته رييس مجلس که بعد از انتخابات بايد از مسائلي که در انتخابات پيش آمد بگذريم، اضافه کرد: در انتخابات مسائلي پيش مي آيد مقداري از آن طبيعي بوده و مقداري غيرطبيعي است، اما بايد از اين مسائل بگذريم و آنها را فراموش کنيم. بايد به فکر آينده و اهدافمان باشيم.
روحاني فلسفه برگزاري انتخابات و رجوع به صندوق آرا را حصول پيشرفت و ارتقاي معيشت و منزلت و حل مشکلات مردم دانست و اظهار داشت: دولت بدون ياري مجلس و اساسا قواي سه گانه بدون کمک يکديگر و بدون کمک ساير ارکان کشور و همه اينها بدون هدايت و حمايت مقام معظم رهبري نمي توانند به اهداف بلند کشور دست يابند.
رييس جمهور با بيان اينکه همه مسائل ديگر مثل انتخابات فرع و مسير رسيدن به اهداف بلند کشور مثل رشد و حل مشکلات مردم است، تصريح کرد: همه بايد کمک کنند. نه تنها 24 ميليون نفري که به کانديداي منتخب راي دادند، بلکه 16 ميليون نفر ديگر و حتي حدود 15 ميليون نفر ديگري که به هر دليل راي ندادند، همه بايد در کنار هم به حل مشکلات کشور کمک کنند.
روحاني خاطرنشان کرد: دولت به تنهايي نمي تواند بر مشکلات بزرگ کشور مثل اشتغال و رسيدن به رشد حداقل 8 درصدي فائق آيد. مگر مي شود با رشد 4 درصدي هدف ايجاد 955 هزار شغل در سال را محقق کرد. خود تحقق رشد 8 درصد که در برنامه آمده چگونه بايد حاصل شود، چقدر سرمايه گذاري ساليانه مي خواهد؟
رييس جمهور گفت: اگر مي خواهيم مشکل اشتغال را درست کنيم و با فقر مبارزه کنيم، بايد همه به هم کمک کنيم. شعارها و اهداف همه کانديداها در اين انتخابات تقريبا يکي بود و فقط با شيوه هاي متفاوت بيان شد. همه به دنبال رفع مشکل اشتغال، رشد اقتصادي و حفظ برجام بودند. همه بر سر اينکه اهداف اصلي کدامند، اتفاق نظر داشتيم و حالا بايد تحقق اين اهداف را دنبال کنيم.
روحاني اضافه کرد: يک نکته مهم براي تحقق اين اهداف اين است که بايد سياست از عرصه اقتصاد کنار برود. سياست تا حالا سوار اسب اقتصاد بوده است. اگر بخواهيم اقتصاد کشور را درست کنيم، بايد اين وضعيت برعکس شود. بايد به اقتصاد به عنوان هدف اول نگاه کنيم، چنانکه بارها رهبري تاکيد کرده اند که اقتصاد هدف اول و اصلي است.
رييس جمهور اظهار کرد: بايد سياست از عرصه اقتصاد کناربرود تا ميدان براي بخش خصوصي باز شود. بايد دولت اقتصاد را رها کند؛ نه دولت بنگاه دار خوبي است و نه عزيزان نظامي ما. بايد اقتصاد را به مردم واگذار کنيم و يک ميدان رقابت آزاد براي مردم بوجود بياوريم.
روحاني تصريح کرد: شما نمايندگان، خودتان در برنامه آورده ايد که بخشي از سرمايه گذاري لازم در 5 سال آينده بايد از خارج تامين شود و سرمايه داخلي براي تحقق اهداف کشور کافي نيست. در 20 سال گذشته کمتر از 5 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي جذب کرده ايم که با اين ارقام تحقق رشد اقتصادي 8 درصدي و ايجاد 955 هزار شغل ممکن نيست.


*لاريجاني: هدف همه قوا و مسوولين بايد تقويت اقتصاد ملي باشد
پيش از سخنان رييس جمهور، دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريک ماه مبارک رمضان و تأکيد بر ضرورت بهره گيري از فيوضات اين ماه، گفت: خوشبختانه انتخابات رياست جمهوري با حضور گسترده مردم برگزار شد و دولت دوازدهم در حال استقرار است و اميدواريم رييس جمهور اعضاي کابينه را در زمان مقتضي به مجلس معرفي کرده تا کشور زودتر در مدار اجرايي قرار گيرد.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه هر دولتي بايد براساس يک پارادايم مسلط و حرف و آرماني شکل گيرد، اظهار داشت: امروز با چالش هاي مختلف منطقه اي و بين المللي مواجه هستيم و همانطور که رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) فرمودند همه بايد در اين زمينه پايدار بوده و استقامت کنيم.
لاريجاني با بيان اينکه امروز قواي مختلف با هدايت هاي مقام معظم رهبري همين تفکر را دنبال مي کنند، خاطر نشان کرد: امروز مسأله اصلي در کشور وضعيت اقتصادي بوده و اقتصاد ملي کشور ما دچار مشکل اساسي و جدي است.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه براساس پايش هاي به عمل آمده در دولت و مجلس حدود 20 مسأله مهم در کشور وجود دارد که بايد نسبت به حل آنها کار کارشناسي صورت گيرد، گفت: متأسفانه امروز اقتصاد ملي ما ضعيف است و معتقديم اگر اين مسأله رونق پيدا کند، بسياري از چالش ها برطرف خواهد شد.
لاريجاني با تأکيد بر اينکه تابلوي اصلي دولت دوازدهم بايد رونق اقتصاد ملي باشد، اظهار داشت: ساماندهي اقتصاد کشور، تنها بر عهده چند دستگاه يا وزارتخانه نيست، بلکه بايد همه قوا و مسئولين از عمق جان آن را درک و تلاش کنند.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه بايد براي ساماندهي اقتصاد هزينه ها را کاهش داده و تفکر کارآفريني را در ميان جوانان گسترش داده و زمينه را براي حضور آنها در عرصه هاي مختلف فراهم کنيم، گفت: دانشگاه هاي ما بايد نسبت به رونق اقتصادي و توليد ملي در کشور احساس مسئوليت کرده و حلقه هاي لازم براي اتصال دانش و توليد را در کشور ايجاد کنند.
لاريجاني ادامه داد: بايد تفکر فرهنگي در جامعه به سمتي برود که اقتصاد ملي کشور در آن تقويت شده و کار به عنوان يک ارزش مطرح باشد.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه متناسب با شرايط امروز کشور دولت بايد تابلوي رونق اقتصاد ملي را در دست داشته و چينش نيروهاي خود را متناسب با آن انجام دهد، اظهار کرد: افرادي بايد کارها را برعهده بگيرند که ابتکار کافي براي توسعه و رونق اقتصادي را دارا بوده، تجربه کافي داشته و براي انجام اقدامات، انقلابي باشند و توانمندي لازم براي ايجاد رونق اقتصاد ملي را داشته باشند.
لاريجاني ادامه داد: خواسته مجلس از دولت اين است که براساس اين نکات اصلي چينش نيروها شکل بگيرد تا در 4 سال آينده بتوانيم شاهد انجام اقدامات گسترده و مهم براي توسعه کشور باشيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: نبايد احزاب و گروه ها در زمينه چينش نيروها در دولت بخواهند سهم خواهي کنند، بلکه مهم اين است که افراد کاردان و شايسته براي انجام امور کشور بکار گرفته شود.
لاريجاني با اشاره به حضور نيروهاي کارآمد در دولت يازدهم از جمله وزير جهاد کشاورزي که مورد تأييد همه گروه ها و جناح ها هستند، گفت: در چينش نيروها خط بازي و سياسي کاري اهميتي ندارد بلکه مهم استفاده از نيروهاي کارآمد است که مي توانند براي کشور به خوبي کار کرده و امور را سامان دهند.
رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: در شرايط کنوني آنچه باعث مي شود که دولت توفيق پيدا کند، اين است که بتواند ميان قوا هماهنگي ايجاد کرده و ملاحظات رهبري را در امور مد نظر قرار دهد.
لاريجاني خاطر نشان کرد: در موضوع هسته اي دولت و مجلس تلاش خوبي را انجام دادند اما اگر هدايت هاي رهبري در اين زمينه نبود، هرگز به توفيق دست پيدا نمي کرديم.
رييس مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اينکه دولت براي تقويت بيش از پيش کارآمدي خود و رفع چالش ها، بايد در کشور هماهنگي و همدلي ايجاد کند، گفت: ما در کشور با چالش هاي زيادي روبرو هستيم و برطرف کردن اين چالش ها و انجام امور همواره با مشکلاتي روبرو است.
لاريجاني با اشاره به تأکيدات دين مبين اسلام و پيامبر اکرم(ص) بر ضرروت عدم کينه ورزي مسلمانان نسبت به همديگر، افزود: بايد از انجام امور و ايراد سخناني که موجب بدبيني مي شود، پرهيز کنيم، چرا که بايد نسبت به يکديگر گذشت کرده و شرايط را با حلم و صبوري براي توسعه همگرايي ملي در کشور فراهم کنيم.
شبک**1983**1917**دريافت کننده: مرتضي رنجبران ** انتشار دهنده: سيد محمد باقر نوربخش



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمجتبی حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در مراسم افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به برگزاری این رویداد‌ها باید ابتدا رویداد«عارضه‌یابی عدم حضور دانشجویان در این همایش‌ها و برنامه‌ها» را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاید بخشی از استقبال کمرنگ دانشجویان به خاطر عدم عمل‌گرایی مسئولان در تحقق وعده‌ها بوده، افزود: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان است که در استان همدان نیز روی این موضوع متمرکز شده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با طرح این سؤال که با وجود ایجاد اشتغال در استان و رشد در این زمینه چرا این اتفاق در جامعه محسوس نیست، گفت: یکی از دلایل این موضوع عمده ایجاد اشتغال برای جامعه غیردانشگاهی بوده و انتظار بیشتر نیز از سوی این قشر است.در سال جاری ۴۲ درصد تسهیلات و تعهد اشتغالزایی در استان را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص خواهیم داد در همین راستا از ۱۷ هزار و ۶۹۹ مورد تعهد اشتغال برای قریب به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان استان اشتغال پایدار ایجاد می‌کنیم.

حسینی روح رویداد صدرا را نقطه اتصال دانشگاه و صنعت عنوان کرد و با طرح این سؤال که دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها چقدر کارایی داشته، تأکید کرد: باید چگونه مهارت‌آموزی را به دانشجو آموزش دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم. آموزش؛ کارآفرینی و اشتغال سه مؤلفه رشد جامعه بوده و دنیای امروز عصر دانش است و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال. نمی‌توان مفاهیم سال‌های پیش را به دانشجو آموزش داد و انتظار تحول داشت.

وی با بیان اینکه باید به‌روز بود و رویکرد آینده‌پژوهی داشت، اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های فناورانه؛ برخورداری از خلاقیت، تکنیک حل مسئله و تفکر خارج از چارچوب اداری برای تحول باید مدنظر باشد امروز دیگر وقت آزمون‌وخطا نیست. تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به‌واسطه سونامی فناوری برخی مشاغل از دست خواهد رفت؛ بنابراین حتماً باید نوآور و به‌روز باشیم؛ البته به لطف دانشگاه در بسیاری از علوم فناورانه پیشرو هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی را برگزار کند و از ابتدا و تا انتها یک شغل مولد را آموزش دهد، خلق ایده و ایجاد مشاغل پیگیری را کند و آموزش‌ها کاملاً عملیاتی شود.
حسینی بر لزوم برگزاری«ایده بازار» در دانشگاه تأکید کرد و توضیح داد: برای مشارکت مردم در اقتصاد ایده‌ها به جد پیگیری می‌شود؛ در استانداری نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای نحوه واگذاری به مردم را احصا کرده‌ایم ضمن اینکه اقناع‌سازی مردم برای مشارکت با تضمین سود لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران