Web Analytics Made Easy - Statcounter

تومور مغزی، دومین سرطان شایع کودکان ایرانی است

رئیس ‌انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: مرگ و میر ناشی از سرطان با انجام غربالگری و تشخیص به موقع تا حدود 50 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، دکتر محمد رضا قوام نصیری در ارتباط با غربالگری سرطان اظهار داشت: غربالگری یعنی تشخیص ضایعات سرطانی که اکثرا فاقد علائم کلینیکی بوده و معمولا در اجتماعات با افراد سالم تشخیص داده می‌شوند، بنابراین با تشخیص زودرس یا زودهنگام سرطان‌ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قوام نصیری افزود: معمولا تشخیص سرطان‌ها در ایران دیرتر از زمان تشخیص در کشور‌های اروپایی یا آمریکا انجام می‌گیرد به همین دلیل نتایج درمانی در ایران مشابه کشورهای اروپایی و آمریکا نمی‌باشد اما قابل قبول است. وی ادامه داد: غربالگری، اسکرینینگ یا تشخیص سرطان در افراد سالم جامعه باید در اجتماعاتی انجام گیرد که معمولا انواعی از سرطان‌ها شیوع بیشتری از حد معمول داشته باشند.
این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با تاکید بر اینکه هزینه انجام غربالگری (اسکرینینگ) برای تعدادی از سرطان‌ها از نظر اقتصادی، بار مالی زیادی به دولت و وزارت بهداشت تحمیل می‌کند، گفت: یکی از عوامل هزینه زیاد انجام غربالگری‌ها استفاده از دستگاه‌های گرانقیمت (آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی یا تحتانی، انجام ماموگرافی‌های خاص و استاندارد برای تشخیص سرطان سینه در زنان) است.
قوام نصیری اظهار داشت: غربالگری (اسکرینینگ) سرطان در ایران باید برای تشخیص سرطان‌هایی که شیوع بیشتری دارند مورد استفاده قرار گیرند، به عنوان مثال برای کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان معده در ژاپن طی 30 سال با انجام غربالگری کاهش بسیار چشمگیر و موثری در مرگ ناشی از سرطان معده در این بیماران رخ داد.
رئیس‌انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با اشاره به اینکه تشخیص زودرس، آگاهی مردم و شناخت عوامل آن در مراحل ابتدای تشخیص باعث شده نهایتا نتیجه درمان بهتر شود، گفت: این مسئله سبب شده در 50 درصد موارد بیماران جان خود را به دلیل سرطان از دست ندهند.
تومور مغزی، دومین سرطان شایع کودکان ایرانی است
رئیس ‌بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک گفت: تومور مغزی، پس از سرطان خون، شایع‌ترین نوع سرطان بین کودکان کشور به شمار می‌آید.
به گزارش ایرنا، دکتر عظیم مهرور افزود: سردرد شدید، تهوع و استفراغی که به علت بیماری‌های عفونی یا مسمومیت غذایی ایجاد نشده است، تشنج، اختلال در بینایی، اختلال در شنوایی، عدم حفظ تعادل در هنگام ایستادن یا راه رفتن، دشواری در تکلم، ایجاد تغییر در رفتار و ویژگی‌های فردی و عدم تمرکز و توانایی مدیریت فعالیت روزمره از جمله علائم بالینی این نوع تومور است.
مهرور به والدین توصیه کرد پس از مشاهده این علائم به منظور اطمینان خاطر یا تشخیص به موقع به پزشک متخصص کودک مراجعه کنند چرا که تشخیص زودهنگام، یکی از مهم‌ترین عوامل درمان این بیماری است.به گفته وی، سن، محل تومور، علائم بالینی، زمان تشخیص و محیا بودن شیوه‌های تشخیص و درمان از عوامل مهم در درمان تومور مغزی به شمار می‌آید.
این پزشک متخصص آنکولوژی کودکان یادآور شد: متخصصان کودک باید نسبت به علائم بالینی این تومور آگاه باشند و با تشخیص به موقع، زمینه بهبودی هرچه بیشتر کودکان مبتلا به تومور مغزی را فراهم کنند.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم

محققان، ابزاری آزمایشگاهی کشف کردند که به وسیله این ابزار می‌توانند بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را شناسایی کنند.

این ابزار جدید با روش یادگیری ماشینی و مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولات جانبی سوخت و ساز در نمونه خون را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌توانند در نهایت سه سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را تشخیص دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد