Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:25:10 GMT

پیش بینی برداشت 12هزار تن محوصل جو در بشرویه

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۷۱۳۱۲

پیش بینی برداشت 12هزار تن محوصل جو در بشرویه

حسین سرچاهی روز چهارشنبه به ایرنا، افزود: ارزش محصول جو که بیشترین سطح زیرکشت این گیاه خراسان جنوبی در شهرستان بشرویه قرار دارد، 120 میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه امسال پنج مرکز خرید تضمینی جو در نظر گرفته شد، بیان کرد: تعداد 28دستگاه کمباین و 25 دستگاه دروگر کار برداشت جو را انجام می دهند.
به گفته وی کاشت این محصول اواخر شهریور ماه شروع می شود و تا اوایل دیماه ادامه دارد، همچنین برداشت محصول اوایل اردیبهشت آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: این محصول به دلیل دوره رشد کوتاه تر، مصرف آب کمتر، برداشت زودتر و خالی شدن زمین برای کشت بعدی ( پنبه) بیشتر مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.
وی همچنین پیش بینی کرد: از یک هزار و 850 هکتار سطح زیرکشت گندم پنج هزار تن محصول برداشت شود، همچنین سه مرکز خرید گندم در نظر گرفته شده است.
شهر بشرویه مرکز شهرستان بشرویه در شمال خراسان جنوبی و در 320 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
این شهرستان با وسعت هفت هزار و 994 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان بردسکن خراسان رضوی از غرب به شهرستان طبس از جنوب به بخش دیهوک شهرستان طبس از شرق به بخش مرکزی شهرستان فردوس متصل و 379 روستا و آبادی دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند

ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: کشت غیراصولی و بی‌رویه پسته و رعایت نکردن اصول تنوع کشت محصول در این شهرستان، در سالیان گذشته خسارات جبران ناپذیری را به بهره برداران خوشابی وارد کرده است.

او افزود: این در حالی است که این شهرستان علاوه بر پسته، چندین محصول مزیت دار از جمله انگور، زعفران، گندم و جو، زیره، هندوانه بذری، خربزه، پنبه و... دارد که با برنامه‌ریزی دقیق، می‌توان به عملکرد مناسبی از این محصولات رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به اقدامات مدیریت کشاورزی شهرستان برای جبران این رویکرد یکسویه، ادامه داد: پارسال بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای توسعه تاکستان‌ها در مناطق مستعد خوشاب هزینه شد و تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار باغ انگور با روش‌های نوین، در این شهرستان ایجاد شده است که تلاش می‌شود این سطح امسال به ۲ برابر افزایش یابد.

رودسرابی بیان کرد: شهرستان خوشاب به لحاظ سطح زیر کشت پسته در استان، رتبه دوم را بعد از شهرستان مه ولات دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی